سرمایه لازم برای سفارش انواع اپلیکیشن چقدر است؟

نوشته شده در: 5 آبان 1400
زمان مطالعه : ۰۵ دقیقه
سرمایه لازم برای ساخت اپلیکیشن چقدر است؟

اینستاگرام ویرا رو دنبال کنید

امروزه بهره‌مندی از یک اپلیکیشن جذاب و کاربردی یکی از نیازهای هر کسب و کار آنلاین است. ساخت اپلیکیشن به‌دلیل نیاز به تخصص و مهارت بالا، هزینه بیشتری نسبت به طراحی یک سایت دارد. در این مقاله قصد داریم سرمایه لازم برای ساخت اپلیکیشن را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار داده و سوالات متداول در این زمینه پاسخ دهیم.
هزینه ساخت اپلیکیشن بسته به نوع کاربری آن متفاوت است؛ به عنوان مثال در مورد اپلیکیشن‌هایی که با مسائل مالی از جمله پرداخت و انتقال وجه سروکار دارند، داشتن گواهی نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) ضروری می‌باشد که قطعاً هزینه ساخت آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود یا برای طراحی اپلیکیشن مرتبط با حقوق معنوی، به عنوان مثال، تبدیل کتاب چاپی به کتاب صوتی و یا مصور، می‌بایست از صاحب اثر و نیز سامانه سرآمد نیز مجوزهای لازم را کسب نمود. بنابراین سرمایه لازم برای ساخت اپلیکیشن بسته به نوع کاربرد آن تعیین می‌شود. با ویرا همراه باشید تا با هزینه ساخت انواع اپلیکیشن‌ها به تفکیک نوع اپ و سیستم عامل آشنا بشید.

Trulli

تایید شده توسط بخش برنامه نویسی ویرا

 

معیارهای مؤثر در تعیین سرمایه لازم برای ساخت اپلیکیشن

عوامل مختلفی بر هزینه لازم برای طراحی و ساخت یک اپلیکیشن تاثیر می‌گذارد، همانند هر پروژه دیگری نوع کاربری و زمان لازم برای طراحی و ساخت یک اپلیکیشن، روی هزینه آن اثر مستقیم دارد. از طرفی برای ساخت برخی از اپلیکیشن‌ها، نرم‌افزار خاصی نیاز است که ممکن است تهیه آن، هزینه اضافه داشته باشد؛ بنابراین نرم‌ افزار ساخت اپلیکیشن نیز یک عامل تعیین‌کننده در هزینه ساخت آن است، به طور خلاصه می‌توان عوامل زیر را برای تعیین هزینه لازم برای ساخت اپلیکیشن برشمرد:

  •  رابط کاربری اپلیکیشن
  •  گرافیک مورد نیاز برای طراحی
  •  محتوای مورد نیاز اپلیکیشن؛ شامل مراحل تولید محتوا، ویراستاری و کدنویسی محتوا به زبان برنامه‌نویسی اپلیکیشن
  •  امکانات مختلفی که برای اپلیکیشن در نظر گرفته می‌شود.
  •  میزان مهارت برنامه‌نویس در طراحی دیتابیس اپلیکیشن
  •  مدت زمان لازم برای طراحی و برنامه‌نویسی
  •  نوع سیستم عامل شامل اندروید، ios، ویندوز فون و تحت وب

معیارهای مؤثر در تعیین سرمایه لازم برای ساخت اپلیکیشن

اندروید یا iOS ؛ مسئله این است!

نوع سیستم عامل اپلیکیشن یک فاکتور تعیین‌کننده برای هزینه ساخت آن است. همانطور که می‌دانید، سیستم‌های عامل مرسوم، تنها اندروید و ios هستند که بسته به نوع کاربری، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در این قسمت مقایسه‌ای میان این دو سیستم عامل صورت می‌گیرد.

 

 سفارش “طراحی اپلیکیشن پزشکی

برای سیستم عامل ios می‌توان مزایا و معایب زیر را برشمرد:

🔹 در خارج از کشور به خصوص کشور آمریکا، هزینه و زمان لازم برای طراحی اپلیکیشن ios نسبت به اندروید کمتر است؛ به همین دلیل است که بسیاری از اپلیکیشن‌ها ابتدا برای سیستم عامل ios طراحی شده و در صورت موفقیت، نسخه اندروید آن نیز منتشر می‌شود.

🔹 کاربران ios قشر مرفه جامعه هستند، بنابراین برای اپلیکیشن‌های طراحی شده ios هزینه بیشتری صرف می‌کنند.

🔹 حساسیت شرکت اپل در قبال اپلیکیشن‌های طراحی شده به مراتب بیشتر است؛ بنابراین رقابت سختی میان طراحان اپلیکیشن‌های ios وجود دارد و همین رقابت، سبب افزایش کیفیت آن می‌شود.

🔹 از سوی دیگر، لزوم به‌روزرسانی مداوم اپلیکیشن‌ها در ios یک عامل محدودکننده است. اپل بر اساس استانداردهای سرسختانه‌ای که دارد، کاربران را ملزم به آپدیت کردن اپ‌ها به صورت مداوم و همگام‌سازی سیستم عامل تلفن همراه خود می‌کند، در غیر این صورت ممکن است اپلیکیشن‌ غیرفعال شده و هزینه‌های جانبی متعددی را به کاربران تحمیل کند.

🔹 محدودیت‌های خاصی برای کاربران ایرانی از سوی شرکت اپل وضع شده است که به‌کارگیری اپلیکیشن‌های ios را برای کاربران ایرانی دشوار کرده است؛ اما در مقابل، برای سیستم عامل اندروید نیز مزایا و معایبی را می‌توان عنوان کرد:

🔹 بازار اندروید در دنیا گسترده‌تر است؛ این یعنی بازار بیشتری برای فروش اپلیکیشن‌های اندروید در جهان وجود دارد.

🔹 قیمت تمام شده اپلیکیشن‌های اندروید نسبت به موارد مشابه ios کمتر است.

🔹 اپ اندرودی همانند اپلیکیشن‌های ios نیاز به آپدیت کردن ندارد.

🔹 توسعه برنامه‌های اندروید نسبت به اپلیکیشن‌های ios به زمان بیشتری نیاز دارد.

 

ساخت اپلیکیشن چقدر هزینه دارد؟

پیچیدگی فنی یک اپلیکیشن، عامل تأثیرگذار بر هزینه ساخت آن است که خود شامل عواملی چون رابط کاربری، گرافیک موردنیاز، محتوای مورد استفاده در اپلیکیشن، مدت زمان لازم برای طراحی، امکانات مختلف و میزان مهارت برنامه‌نویسان می‌شود.

در واقع با تغییر پیچیدگی فنی یک اپ، هزینه ساخت آن نیز به شدت تغییر خواهد. کرد.

به عنوان مثال، هم اکنون در ایران، هزینه ساخت اپلیکیشن خدماتی از 21 میلیون تومان شروع می‌شود، در حالی که این رقم برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی از 5 میلیون تومان است. در مورد اپلیکیشن‌های حمل و نقل اینترنتی نظیر اسنپ، حداقل حدود 25 تا 40 میلیون تومان باید درنظر بگیرید.

عامل مهم دیگر که روی هزینه ساخت یک اپ اثر می‌گذارد، سیستم عامل و تعداد دستگاه‌ها است.

اینکه یک اپلیکیشن چه تعداد دستگاه را پشتیبانی می‌کند و از چه سیستم عاملی استفاده می‌کند، روی هزینه ساخت آن تأثیر مستقیم خواهد داشت؛ از آنجایی‌که سیستم عامل ios در ایران مخاطبان کمتری نسبت به اندروید دارد، هزینه طراحی آن برای کارفرما بیشتر خواهد بود. می‌توان گفت به طور متوسط هزینه ساخت یک اپ اندروید نسبت به نمونه مشابه ios حدود 25% ارزان‌تر خواهد بود.

مورد سوم، سفارشی بودن یک اپ و استفاده از انیمیشن‌های متنوع در طراحی آن است. این عامل نیز روی هزینه تمام شده طراحی یک اپلیکیشن، اثر مستقیم دارد. به عنوان مثال برای یک اپلیکیشن موزیک یا اپ خبری که قالب‌های آماده دارند و نیاز به سفارشی‌سازی ندارند، هزینه ساخت اپلیکیشن از 4 الی 5 میلیون تومان شروع می‌شود، در حالی که در یک اپ آموزشی به منظور جذب مخاطبان که اغلب کودکان و نوجوانان هستند، می‌بایست از انیمیشن‌های متنوع استفاده کرد و به همین دلیل هزینه آن از حدود 20 میلیون تومان شروع می‌شود.

اندروید یا iOS

حدود قیمت طراحی اپلیکیشن

حدود قیمت متوسط ساخت اپلیکیشن‌ها با موضوعات مختلف به شرح زیر است؛ لازم به ذکر است که عوامل مختلفی می‌تواند روی هزینه تمام شده ساخت اپ‌ها اثرگذار باشد، بنابراین هزینه‌های اعلام شده در این قسمت تنها هزینه متوسط بر اساس سیستم عامل اندروید است.

🔹 طراحی اپلیکیشن سفارش غذا : حداقل قیمت حدود 6 میلیون تومان

🔹 طراحی و ساخت اپلیکیشن آژانس گردشگری: حداقل قیمت حدود 5 میلیون تومان

🔹 طراحی و ساخت اپلیکیشن بیمه: حداقل قیمت حدود 30 میلیون تومان

🔹 طراحی و ساخت اپلیکیشن مشابه دیوار: حداقل قیمت حدود 15 میلیون تومان

🔹 طراحی و ساخت اپلیکیشن مذهبی و کتاب: حداقل قیمت حدود 15 میلیون تومان

3/5 - (5 امتیاز)
سخن نهایی
امروزه بهره‌مندی از یک اپلیکیشن جذاب و کاربردی یکی از نیازهای هر کسب و کار آنلاین است. ساخت اپلیکیشن به‌دلیل نیاز به تخصص و مهارت بالا، هزینه بیشتری نسبت به طراحی یک سایت دارد. در این مقاله درباره سرمایه لازم برای ساخت اپلیکیشن را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دادیم. ویرا با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید.
Picture of فائزه اعلمی
فائزه اعلمی

مارکتینگ، آموزش و نوشتن ۳ علاقه‌مندی بزرگ منه! این مقالات تلفیقی از هر ۳ مورده. نظرات‌تون ارزشمنده؛ می‌خونمشون:)

سایر مقالات

جدید ترین مطالب ویرا رو از دست نده

52 پاسخ

    1. سلام وقت بخیر دوست عزیز شما میتوانید از طریق شبکه های اجتماعی و یا شماره تماس های شرکت با تیم ما در تماس باشید.

    1. سلام بله دوست عزیز شما میتونید از طریق اکانت زیر به کانال تلگرامی ما دسترسی داشته باشید:
      @pishgamviraa

  1. با سلام و عرض ادب خدمت ویرا
    واقعا عالی و مفید بود سپاس از سایت و تیم خوبتون
    😍😍😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *