طراحی اپلیکیشن با جاوا اسکریپت

نوشته شده در: ۱۵ آذر ۱۴۰۰
زمان مطالعه : ۰۵ دقیقه
طراحی و ساخت اپلیکیشن با جاوا اسکریپت

اینستاگرام ویرا رو دنبال کنید

جاوا اسکریپت، یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی و بهتر است بگوییم که زبان پایه برنامه‌نویسی شناخته می‌شود و همچنان به عنوان بی‌رقیب‌ترین زبان برنامه‌نویسی توسط متخصصین این رشته شناخته می‌شود؛ البته این روزها پایتون نیز از محبوبیت بالایی برخوردار شده است، با این حال سابقه استفاده از جاوا اسکریپت بسیار بیشتر از زبان پایتون است.

در این مقاله قصد داریم به مباحثی از جمله آموزش طراحی اپلیکیشن با جاوا اسکریپت، چگونگی طراحی اپلیکیشن با js و معرفی فریم ورک‌هایی بپردازیم که برای برنامه‌نویسی اندورید با جاوا اسکریپت نیاز است. در صورتی که قصد طراحی اپ اندروید را دارید، پیشنهاد می‌دهیم با مطالعه این مقاله با ویرا همراه باشید.

Trulli

تایید شده توسط بخش برنامه نویسی ویرا

 

آموزش طراحی اپلیکیشن با جاوا اسکریپت

امروزه بسیاری از مؤسسات حرفه‌ای به سمت آموزش طراحی اپلیکیشن رفته اند، چرا که بسیاری از مردم و صاحبان کسب و کارها خواستار طراحی اپ فروشگاهی و غیرفروشگاهی شده‌اند تا بتوانند از طریق فضای مجازی موفق به توسعه کسب و کار یا فعالیت‌های خود شوند. در این بخش یک آموزش جزئی در خصوص آموزش طراحی اپلیکیشن با جاوا اسکریپت را ارائه می‌کنیم، اما قطعاً برای طراحی واقعی یک اپ در دنیای مجازی به اطلاعات و مهارت‌های بسیار زیادی نیاز است.

در ابتدا برنامه اندروید استودیو (Android Studio) را نصب کنید. این یک محیط رسمی توسعه IDE برای اندروید است و برای سیستم عامل ویندوز، macOS و لینوکس در دسترس خواهد بود؛ البته شما می‌توانید هنگام برنامه‌نویسی اندروید با جاوا از محیط‌های دیگر Android Studio استفاده کنید.
باتوجه به این که Android SDK یک محیط برنامه‌نویسی مناسب برای ساخت برنامه اندروید با جاواست باید با IDE نصب شود. لازم است بدانید که SDK شامل مواردی همچون کتابخانه‌ها، اجرایی‌ها، اسکریپت‌ها، اسناد و مدارک و… است.

اکنون که همه ابزارهای مورد نیاز را روی رایانه خود نصب کرده‌اید، می‌توانید اولین پروژه خود را ایجاد کرده و صاحب یک اپ فروشگاهی یا غیرفروشگاهی شوید. بدین صورت که باید پس از ایجاد پروژه، در پنل Package Explorer حرکت کرده و به برسید، سپس باید بر روی پرونده JavaLayoutActivity. java کلیک نمایید تا در پانل ویرایش بارگیری شود.

Eclipse فعالیت الگو را ایجاد کرده و روش onCreate را نادیده می‌گیرد و از این طریق مکانی ایده‌آل برای اضافه کردن کد جاوا برای ایجاد یک رابط کاربری و طراحی اپلیکشن فراهم می‌کند؛ البته این موارد همه نکات موجود در برنامه‌نویسی اندروید یا جاوا نیست و برای این کار شما باید مفاهیم اساسی این حیطه را بشناسید. در بخش بعدی به صورت تفصیلی‌تر این مسئله را بررسی می‌کنیم.

آموزش طراحی اپلیکیشن با جاوا اسکریپت

طراحی اپلیکیشن با جاوا اسکریپت چگونه است؟

طراحی اپلیکیشن با جاوا اسکریپت نیازمند فریم ورک‌هایی است که بخش مهمی از طراحی اپ را تشکیل می‌دهد. مهم‌ترین فریمورک‌های جاوا اسکریپت برای برنامه‌نویسی اندروید عبارت‌اند از:

  •  React Native
  •  Ionic
  •  jQuery Mobile
  •  Apache Cordova
  •  Angular

هرکدام از این موارد دارای نقاط قوت و ضعف مشخصی هستند و برنامه نویسان باید پیش از انتخاب فریم ورک‌ها به همه معایب و مزایای آن‌ها توجه کنند. React Native هم اکنون به عنوان محبوب‌ترین فریم ورک جاوا شناخته می‌شود که که به‌طور گسترده برای توسعه برنامه‌های موبایلی چند پلتفرمی استفاده می‌شود.

 سفارش “طراحی اپلیکیشن فیلم و سریال

 

Ionic یک چارچوب جاوا اسکریپت بسیار سبک و متمرکز بر عملکرد برای توسعه وب و برنامه‌های موبایل است که با پذیرش اصل «یک‌بار بنویس، هر جا اجرا کن» برنامه‌های خود را روی چندین پلتفرم اجرا می‌کند. jQuery Mobile نیز یک چارچوب رابط کاربری با اندازه کوچک، موتور تم قدرتمند و API است و با استفاده آسان برای ساخت برنامه‌های هیبریدی و برنامه‌های وب قدرتمند همراه است.

Apache Cordova یا PhoneGap دارای یک کتابخانه قدرتمند جاوا اسکریپت و یک ابزار توسعه پشتیبان قدرتمند است که توسعه سریع برنامه را با سرعتی سریع تضمین می‌کند و متناسب با پروژه‌های برنامه‌های کم بودجه است. Angular نیز چارچوب جاوا اسکریپت قوی و تکامل‌ یافته است که با همراه شدن با معماری‌های MVC و MVVM می‌تواند برنامه‌های Native با کارایی بالا را توسعه دهد و روی چندین پلتفرم اجرا شود.

مزایای استفاده از جاوا اسکریپت در طراحی اپلیکیشن

مزایای استفاده از جاوا اسکریپت در طراحی اپلیکیشن

استفاده از جاوا به عنوان زبان برنامه‌نویسی اندروید با نقاط قوت بسیار زیادی همراه است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • جاوا اسکریپت زبان برنامه‌نویسی برای اجرای روش‌های پیچیده در صفحات وب و اندروید است.
  • این زبان نه تنها UI/UX بهتر و پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهد، بلکه جوک باکس‌های ویدئویی اسکرول اخیر، آخرین به روزرسانی محتوای موجود، گرافیک‌های متحرک ۲D/۳D، نقشه‌های تعاملی و غیره را ارائه می‌دهد. جاوا اسکریپت می‌تواند CSS و HTML را نیز تغییر داده و تغییر دهد.
  •  ایجاد برنامه‌های موبایل جدید اعم از اندروید و IOS با جاوا اسکریپت بسیار آسان است.
  •  جاوا اسکریپت، به عنوان ساده‌ترین زبان موجود ارزیابی می‌شود.
  •  جاوا اسکریپت قادر به صرفه‌جویی در محدوده پهنای باند می‌شود.
  •  سبب توسعه سریع و سیستماتیک می‌شود.
5/5 - (1 امتیاز)
سخن نهایی
در صورتی که قصد سفارش و طراحی اپلیکیشن اعم از طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، طراحی اپلیکیشن پزشکی و مانند آن ها را دارید پیشنهاد می دهیم با مشاوران ما در مجموعه ویرا تماس بگیرید. طراحی اپلیکیشن یک اقدام کاملاً فنی است و نباید توسط افراد مبتدی صورت گیرد؛ بنابراین بهتر است در همین ابتدای کار تمام توان خود را از لحاظ مالی بکار گرفته و بهترین اپ ممکن را سفارش دهید. البته طراحی اپلیکیشن با جاوا اسکریپت، بسیار راحت‌تر و مقرون بصرفه تر از سایر زبان‌های برنامه نویسی است و در عین حال نتایج مناسبی را هم برای شما به دنبال دارد. مجموعه ویرا طراحی اپلیکیشن با جاوا اسکریپت یا هر زبان دیگری را انجام می‌دهد. ممنون از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی نمودید؛ شما عزیزان می‌توانید نظرات و سؤالات خود را در باکس پایین با ما به‌اشتراک بگذارید، کارشناسان متخصص ویرا در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود.
Picture of فائزه اعلمی
فائزه اعلمی

مارکتینگ، آموزش و نوشتن ۳ علاقه‌مندی بزرگ منه! این مقالات تلفیقی از هر ۳ مورده. نظرات‌تون ارزشمنده؛ می‌خونمشون:)

سایر مقالات

جدید ترین مطالب ویرا رو از دست نده

43 پاسخ

    1. سلام بله دوست عزیز شما میتونید از طریق اکانت زیر به کانال تلگرامی ما دسترسی داشته باشید:
      @pishgamviraa

    1. کارشناسان ویرا در تمامی مراحل (از مشاوره رایگان تا انجام پروژه) در خدمت شما هستند،برای ثبت سفارش با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید:
      09045068252

  1. معمولا به ندرت پیش میاد مطلب طولانی توی فضای مجازی بخونم ولی اینجا باید بگم مطلبتون واقعا جذاب و همچنین مفید بود. با تشکر از ارزش افزوده ای که ایجاد میکنید

  2. با سلام و خسته نباشید ممنونم از سایت عالیتون خوند مطالبو و لذت بردم

  3. با عرض سلام و خدا قوت. مطالب این سایت با حوصله و دقت نظر بسیار خوبی تهیه و تدوین شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *