طراحی اپلیکیشن با پایتون

زمان مطالعه : ۰۵ دقیقه
طراحی اپلیکیشن به وسیله زبان پایتون

اینستاگرام ویرا رو دنبال کنید

یکی از مهمترین علوم و تخصص‌هایی که در دنیای امروز کاربرد فراوانی دارند، علوم کامپیوتری و مهارت‌های مربوط به برنامه‌نویسی است. طراحی اپلیکیشن از جمله مهمترین اقداماتی است که توسط برنامه نویسان صورت می‌گیرد و به رونق کسب و کار یا فعالیت افراد در دنیای مجازی منجر می‌گردد؛ در این میان طراحی اپلیکیشن با پایتون به علت سادگی و سهولت از محبوبیت بالاتری در میان برنامه نویسان مبتدی تا حرفه‌ای برخوردار است؛ به همین علت اغلب کسانی که قصد سفارش طراحی اپلیکیشن آموزشی، طراحی اپلیکیشن شرکتی و امثال آن‌ها را دارند سفارش خود را در قالب ساخت اپلیکیشن با پایتون ثبت می‌کنند. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت، با ویرا همراه باشید.

 

Trulli

تایید شده توسط بخش برنامه نویسی ویرا

 

آموزش طراحی اپلیکیشن با پایتون

خود پایتون قابلیت درون‌سازی برای اپلیکیشن‌های موبایل را ندارد، اما پکیج‌هایی مانند Kivy، PyQt و Toga را ارائه می‌دهد که با استفاده آن‌ها طراحی اپلیکیشن با پایتون امکان‌پذیر می‌گردد. بعد از اینکه یکی از پکیج‌های فوق را انتخاب کردید، باید یکی از صفحات ادیتور پایتون یا ویندوز ادیتور را هم انتخاب کنید.
بهتر است برای امتحان و آشنایی با نحوه استفاده از این زبان در برنامه نویسی، ویندوز ادیتور را انتخاب کنید، چرا که یک محیط ثابت را برای شما فراهم می‌نماید تا شما بتوانید دستور‌ها را تایپ کرده، ذخیره کنید و زمانی که کارتان به اتمام رسید، دستور ساخت را صادر کنید. شما برای اینکه بتوانید اپ خود را بسازید نیاز به منتقل کننده‌ها یا همان پکیج‌های دارید که پیش نیازهای ساخت اپلیکیشن با پایتون است.

 

 سفارش “طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

 

پیش نیازها در طراحی اپلیکیشن با پایتون چیست؟

🔹 TRANSPILERS: منتقل کننده یا TRANSPILERS می‌تواند کدهای اسکی (ASCII) نوشته به زبان پایتون را به بایتکودهای CPython تبدیل کند؛ در نهایت این بایتکودها به بایتکودهای مناسب با جاوا بازنویسی شده و برای طراحی اپ بکار می‌روند.

🔹 TECHNOLOGICAL PLATFORMS: پلتفرم‌های تکنولوژی می‌تواند کد نوشته شده در پایتون را به طور مستقیم به اپلیکیشن اندروید تبدیل کنند. یکی از این پلتفرم‌ها PyMob نام دارد.

🔹 پلج بریف کیس: Briefcase package برای انتقال کدهای نوشته شده در پایتون به انواع کدهای نیتیو مانند اندروید و iOS و حتی ویندوز بکار می‌رود.

🔹 فریم ورک کیوی: اگر می‌خواهید یک اپ برای اندروید طراحی کنید، این پکیج عالی است. این فریم ورک انواع پروتکل‌ها و ورودی‌ها و ابزارهای لازم برای طراحی اپ موبایل مانند WM_Touch, WM_Pen, Mac OS X Trackpad and Magic Mouse, Mtdev, Linux Kernel HID, TUIO را به صورت آماده در خود دارد.

🔹 QPython: این پکیج یک موتور تبدیل کد پایتون به اندروید است که شامل تفسیرکننده پایتون، کنسول و ادیتور است.

پیش نیازها در طراحی اپلیکیشن با پایتون چیست؟

طراحی اپلیکیشن با پایتون چگونه است؟

تا قبل از پایتون، زبان جاوا اسکریپت محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی قلمداد می‌شد، اما طی چند سال اخیر شاهد افزایش استفاده از پایتون بوده‌ایم. آن چیزی که باعث شده است تا پایتون محبوبیت روز افزونی داشته باشد، شامل موارد زیر است:

حتما بخوانید : طراحی اپلیکیشن با جاوا اسکریپت

۱. برای یادگیری، زبان پایتون انتخاب بهتری نسبت به زبان جاوا اسکریپت محسوب می‌شود.

۲. یکی از اهداف اصلی طراحی زبان پایتون در برنامه نویسی، سادگی یادگیری و پیاده‌سازی برنامه‌های کاربردی است.

۳. قواعد تورفتگی یا دندانه‌گذاری (Indentation Rules) در زبان پایتون باعث می‌شود کدهای نوشته شده به این زبان، به مراتب خواناتر از جاوا اسکریپت و سایر زبان‌ها باشند.

۴. قابلیت استفاده مجدد از کدهای پایتون، نسبت به زبان جاوا اسکریپت بهتر است.

۵. کیوی به عنوان بهترین پکیج طراحی اپلیکیشن با پایتون شناخته می‌شود که سرعت ساخت و پردازش اپ را به طرز شگفت‌انگیزی بالا می‌برد؛ این در حالی است که استفاده از آن کاملاً رایگان است.

۶. استفاده از زبان پایتون به توجه به مزایایی که ذکر گردید، هزینه طراحی اپلیکیشن را به شدت کاهش می‌دهد.

2.4/5 - (21 امتیاز)
سخن نهایی
در مقدمه به صورت کلی به معرفی پایتون به عنوان یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی پرداختیم. شرکت ویرا یکی از معتبرترین شرکت‌های ایرانی است که مبادرت به طراحی اپ با پایتون می‌کند؛ البته پایتون تنها زبان مورد استفاده در شرکت ویرا نیست، بلکه این شرکت همه زبان‌های برنامه‌نویسی بخصوص پایتون و جاوا اسکریپت را پوشش می‌دهد. شما می‌توانید با شماره تلفن‌های درج شده در همین صفحه از وب سایت شرکت ویرا تماس گرفته و بعد از دریافت یک مشاوره اصولی سفارش طراحی اپلیکیشن با پایتون یا بقیه زبان‌ها را ثبت نمایید. ممنون از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی نمودید؛ شما عزیزان می‌توانید نظرات و سؤالات خود را در باکس پایین با ما به‌اشتراک بگذارید، کارشناسان متخصص ویرا در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود.
Picture of فائزه اعلمی
فائزه اعلمی

مارکتینگ، آموزش و نوشتن ۳ علاقه‌مندی بزرگ منه! این مقالات تلفیقی از هر ۳ مورده. نظرات‌تون ارزشمنده؛ می‌خونمشون:)

سایر مقالات

جدید ترین مطالب ویرا رو از دست نده

38 پاسخ

  1. فکر میکنم پایتون پایه ترین زبان و راحت ترین زبان برنامه نویسی باشه

    1. کارشناسان ویرا در تمامی مراحل (از مشاوره رایگان تا انجام پروژه) در خدمت شما هستند،برای ثبت سفارش با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید:
      021-88770431

  2. با عرض سلام و خدا قوت. مطالب این سایت با حوصله و دقت نظر بسیار خوبی تهیه و تدوین شده.

  3. واقعا سایتتون حرف نداره و پر محتوا ترین مقالات در این سایت پیدا میشه

  4. من مشاور املاک هستم. برای طراحی سایت برای املاک چطور می تونم اقدام کنم؟ پیشنهاد شما استفاده از وردپرس هست یا طراحی سایت اختصاصی؟

    1. سلام وقت بخیر دوست عزیز هردو حالتش امکان پذیر است. شما برای اقدام طراحی میتونید ثبت سفارش را انجام بدید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *