10 تا از بهترین نرم افزار اپلیکیشن ساز رایگان اندروید و IOS

نوشته شده:در 15 آبان 1400
زمان مطالعه: 05 دقیقه
10 تا از بهترین نرم افزار ساخت اپلیکیشن رایگان اندروید و IOS

اینستاگرام ویرا رو دنبال کنید

 در دنیای امروز به خصوص پس از انقلاب تکنولوژی، واژه اپلیکیشن که به اختصار app نامیده می‌شود، به‌عنوان یکی از پرتکرارترین کلمات در مکالمات روزمره ما به‌شمار می‌رود. در دنیای دیجیتال، اپلیکیشن در واقع به معنای نرم افزار یا ابزاری است که ما می‌توانیم با نصب‌کردن آن بر روی سیستم هوشمند خود از آن برای سهولت در انجام برخی کارها و وظایف خود استفاده کنیم.
اگر شما هم یکی از طرفداران اپلیکیشن‌های تلفن همراه هستید و یا به تازگی یک کسب و کار نو پایه‌گذاری کرده‌اید و به فکر گسترش و توسعه دادن این کسب و کار هستید، ممکن است تا به حال به فکر طراحی و ساخت اپلیکیشن افتاده باشید و از خودتان بپرسید این پروسه چگونه انجام شده و چه مراحلی دارد؟
طراحی اپلیکیشن در واقع به پروسه‌ای گفته می‌شود که در آن معمولا یک توسعه دهنده، کارهای فنی و برنامه نویسی موبایل و یک طراح نیز کارهای مربوط به طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری را انجام می‌دهد.
به صورت کلی به تمام گام‌هایی که برای کدنویسی، طراحی گرافیکی، تست و نسخه برداری از یک برنامه انجام می‌شود، طراحی اپلیکیشن می‌گویند. یکی از راه‌های طراحی اپلیکیشن‌های موبایل، استفاده از برنامه‌های اپلکیشن ساز است که به صورت رایگان یا پولی در اختیار شما قرار می‌گیرد.
برای یافتن و دانلود بهترین اپلیکیشن ساز رایگان مطالب این مقاله از ویرا را به دقت مطالعه کنید.

Trulli

تایید شده توسط بخش برنامه نویسی ویرا

بهترین نرم افزار ساخت اپلیکیشن خارجی رایگان و پولی

شناخت بهترین نرم افزار ساخت اپلیکیشن خارجی به شما کمک می‌کند که با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید و به نتیجه مطلوب خود برسید.

بهترین نرم افزار ساخت اپلیکیشن خارجی

در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم تا بتوانید برای دانلود بهترین اپلیکیشن ساز رایگان یا پولی اقدام نمایید.

Appy pie :

این برنامه یکی از برنامه‌هایی است که در کد نویسی و ساخت اپلیکیشن به شما کمک می‌کند و شما با استفاده از آن می‌توانید به صورت مقرون به صرفه، سریع و با کمترین دردسر، طراحی اپلیکیشن مورد نظر خود را انجام داده و آن را به بازدهی برسانید.
با استفاده از بهره‌گیری از این برنامه و طراحی اپلیکیشن به‌کمک آن، شما می‌توانید پیشرفت سریع‌تری نسبت به رقبایتان داشته باشید.
استفاده از برنامه‌ Appy pie نیاز به کدنویسی ندارد و این مکان را به کاربران خود می‌دهد که بدون نیاز به کدنویسی نسبت به ساخت اپلیکیشن مدنظر خود اقدام کنند.

Build fire:

دانلود بهترین اپلیکیشن ساز رایگان نیازمند شناخت انواع برنامه‌های ساخت اپلیکیشن است که ما همچنان به معرفی مختصر این اپلیکیشن‌ها می‌پردازیم.
این برنامه یکی دیگر از ابزارهایی است که به شما برای ساخت اپلیکیشن دلخواه خودتان کمک می‌کند و ویژگی اصلی آن سیستم پلاگین آن است. هر اپلیکیشن، یا اپلیکیشن فروشگاهی که با این برنامه یا پلتفرم ساخته شود، با مجموعه‌ای از پلاگین‌ها و ویجت‌ها کار می‌کند. پلاگین‌ها درواقع نرم افزارهایی هستند که به شما امکان اضافه کردن قابلیت‌ها و آپشن‌های مختلف را به اپلیکیشن درحال ساختتان می‌دهند.
Build fire  در واقع به هیچگونه مهارت کدنویسی و یا علم فنی و سابقه‌ برنامه نویسی احتیاج نداشته و این موضوع یکی از ویژگی‌های مهم این برنامه به شمار می‌رود.

App machine:

این برنامه درواقع ابزاری مناسب برای ساخت و طراحی اپلیکیشن موبایل آن هم بدون نیاز به کدنویسی و دانش برنامه نویسی می‌باشد. با وجود اینکه این برنامه اولین سرویسی نیست که این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کند، هیچ‌گاه در رقابت با پلتفرم‌های مشابه خود شکست نخورده است.
از مزیت‌های استفاده از این برنامه این است که این پلتفرم می‌تواند داده‌های لازم را از دیگر ابزارهای جی‌سوئیت، گوگل مپ و غیره به کار گرفته و از آن‌ها استفاده کند و علاوه بر آن، برای ساخت و طراحی اپلیکیشن می‌تواند از متریال دیزاین گوگل نیز بهره ببرد.

Shoutem:

اگر به دنبال دانلود بهترین اپلیکیشن ساز رایگان هستید بهتر است سری هم به نسخه‌های این از یکی دیگر از پلتفرم‌های مناسب ساخت اپلیکیشن بزنید، برنامه‌ای به نام Shoutem است.
این پلتفرم نیز مانند سایر ابزارهای معرفی شده، این امکان را به شما می‌دهد تا بدون داشتن سابقه برنامه نویسی و همچنین بدون نیاز به کدنویسی و تخصص‌های لازم برای ساخت اپلیکیشن، شانس خودتان را برای ساخت و طراحی اپلیکیشن مورد علاقه‌تان امتحان کنید و برنامه نویسی را بدون نیاز به دانش کدنویسی آغاز کنید.
اینکه این برنامه بهترین نرم افزار ساخت اپلیکیشن برای شماست یا خیر، مسئله‌ای است که با توجه به ویژگی‌های شما و انتظاراتی که از چنین پلتفرمی دارید برای شما با سایر افراد متفاوت است.

Appery:

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین نرم‌افزارها برای ساخت و طراحی اپلیکیشن‌های اندروید بدون نیاز به کدنویسی، این برنامه است.
آپشن‌های این نرم‌افزار، ابری هستند و این امر به استفاده آسانتر شما از این برنامه کمک کرده و باعث می‌شود برای استفاده از آن، نیازی به دانلود و نصب وجود نداشته باشد.
از مزایای این برنامه می‌توان به قابلیت اضافه کردن توابع به کتابخانه اپلیکیشن اشاره کرد. این قابلیت درواقع به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید افزونه‌های دلخواه و منحصر به فرد خود را ایجاد کنید و یا اپلیکیشن را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

بهترین اپلیکیشن‌سازهای ایرانی رایگان و پولی

همانطور که پیش‌تر چند برنامه پرکاربرد خارجی را برای ساخت اپلیکیشن تلفن‌همراه بدون نیاز به کدنویسی به شما معرفی کردیم. در این بخش نیز به معرفی چند نمونه‌ی ایرانی می‌پردازیم تا شمارا در یافتن و دانلود بهترین اپلیکیشن ساز رایگان و شناخت بهترین نرم افزار ساخت اپلیکیشن یاری کنیم.

بهترین نرم افزار ساخت اپلیکیشن ایرانی

پازلی:


تنها چیزی که برای استفاده از نرم افزار پازلی و ساخت اپلیکیشن مورد نظرتان از طریق آن احتیاج دارید، تنها چند کلیک ساده است. این نرم افزار بدون نیاز به هیچ‌گونه دانش طراحی اپلیکیشن شما را تا ساختن برنامه دلخواهتان همراهی کرده و شما را به داشتن یک نرم افزار اختصاصی در تلفن همراهتان نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند.
از ویژگی‌های بسیار خوب این برنامه، کمک به صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت اپلیکیشن است که در ابتدای کار برای شما مزیت بسیار بزرگی به‌حساب خواهد آمد. همچنین ساخت برنامه از طریق این نرم‌افزار از لحاظ زمانی نیز کاملا به صرفه است.

اپتو:

اپتو یک اپلیکیشن‌ساز آنلاین است که می‌تواند نیازهای مختلف کاربران را در زمینه‌ ساخت اپلیکیشن موبایل، پوشش دهد و آن‌ها را برای ساخت یک اپلیکیشن حرفه‌ای برای کسب و کار یا اهداف دیگرشان، به خوبی همراهی کند. برای کار با این نرم افزار و ساخت اپلیکیشن از این طریق نیز مانند سایر پلتفرم‌هایی که نام برده شد، کاربر نیاز به هیچگونه آشنایی قبلی با کد نویسی نداشته و بدون علم برنامه‌نویسی نیز می‌تواند اپلیکیشن دلخواهش را طراحی کند.

اپچار:

اپچار نرم افزاری ایرانی برای ساخت اپلیکیشن است که با کمک آن شما به‌ سادگی می‌توانید اپلیکیشن شخصی خود را طراحی و از آن استفاده کنید.
یکی از ویژگی‌های این برنامه سرعت عملکرد آن است که باعث می‌شود شما بتوانید در مدت زمان کمتر اپلیکیشنی حرفه‌ای و با کیفیت بسازید و همچنین در کنار این مزیت، امکان استفاده رایگان سی روزه از قابلیت‌های سایت به شما این امتیاز را می‌دهد تا بتوانید در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید.
اپچار دارای تیم حرفه‌ای و کادری مجرب است. که تجربه بسیار خوبی از همکاری برای شما رقم خواهد زد.

اپ ساز:

اپ ساز یک سیستم آنلاین برای ساخت اپلیکیشن اندروید و ios است که نیازی به برنامه‌نویسی ندارد. اگر به دنبال دانلود بهترین اپلیکیشن ساز رایگان هستید، مطالعه‌ ویژگی‌های این پلتفرم نیز می‌تواند برای شما کارآمد باشد.
فایل‌های آموزشی استفاده از این برنامه در اینترنت موجود هستند که با استفاده از این ویدیوهای آموزشی و یادگیری نکات کوچک و کارآمدی که گوشزد خواهد شد، شما به راحتی می‌توانید از این نرم افزار برای طراحی اپلیکیشن شخصی خودتان استفاده کرده و نسبت به ساخت آن اقدام کنید.

اپ راکت:

از دیگر نرم افزارهای بدون کدنویسی ساخت اپلیکیشن، می‌توان به اپ راکت اشاره کرد که بر پایه فضای ابری طراحی شده است.
این نرم افزار ادعا می‌کند که از بین لیست بی‌پایان نرم افزارهای برنامه‌نویسی اندروید، یکی از بهترین‌ها است.
این پلتفرم یک پلتفرم نوظهور ساخت اپلیکیشن بدون برنامه‌نویسی و کدنویسی است که برای اولین بار در ایران به صورت کاملا نیتیو و کاملا مستقل از وردپرس و با تمرکز بر کیفیت، کارایی، سرعت و امنیت توسعه داده شده است.
به دلیل توسعه بومی اندروید استودیو کیفیت خروجی اپ‌های اپ ساز سایت اپ راکت، چندبرابر خروجی سایر اپ سازها است.

در نهایت انتخاب نرم افزار یا پلتفرمی که برای ساخت اپلیکیشن یا فعالیت شما از سایرین مناسب‌تر است، امری است که با بررسی ویژگی‌ها و گاهی نیز با آزمون و خطا قابل ارزیابی خواهد بود.


معرفی 10 تا از محیط های برنامه نویسی مناسب اپلیکیشن

1- اندروید استودیو:

شناخته شده ترین محیط برنامه نویسی برای اندروید و اپلیکیشن ساز رایگان اندروید و ساخته ی شرکت گوگل است .گرچه نصب آن سخت و پیچیده هست اما بعد از نصب آن به دلیل امکانات پیشرفته و به روز خود بسیار میتواند به شما کمک نماید.کد زنی در این محیط با استفاده از زبان جاوا و ANDROID SDK( SOFTWARE DEVELOPMENT KIT ) و همچنین زبان XML برای چیدن المان های برنامه است. همچنین شما میتوانید با استفاده از کتابخانه هایی مانند : LIBGDX به بازی سازی در حد ساده و ابتدایی بپردازید، البته این برنامه برای ساخت بازی هیچ وقت به قدرت UNITY نیست. برای ساخت برنامه های پیشرفته تر در این محیط از کیتی با نام ANDROID NDK ( NATIVE DEVELOPMENT KIT ) استفاده میشود.

 

مطالعه بیشتر: نقشه راه برنامه نویسی موبایل

 

اندروید استودیو

2- ای کلیپس Eclipse :

Eclipse, یک محیط بسیار شبیه به اندروید استودیو که قبل از اندروید استودیو بوده و الان رتبه ی دوم معروف ترین محیط های کد زنی برای اندروید را داراست.در این محیط نیز با استفاده از زبان جاوا و ANDROID SDK کد نویسی انجام میپذیرد.تفاوت ای کلیپس با اندروید استودیو در این است که در ابتدای کار , این اپلیکیشن ساز رایگان اندروید تنها برای اندروید نبوده و برای کار های دیگر نیز به کار میرفته است و همچنین مشکل یابی در این محیط کندتر و دشوارتر است.

بخوانید : تکنولوژی های طراحی اپلیکیشن

3- نت بینز NetBeans :

یک محیط بسیار شبیه به ای کلیپس که به جز اندروید برای پلتفرم های دیگر نیز به کار میرود و یک زمانی آلترناتیوی برای ای کلیپس به شمار میرفت.البته برنامه نت بینز (NetBeans) را اصلا نمیتوان قابل مقایسه و در حد اندروید استودیو دانست.

جهت اطلاع از قیمت طراحی اپلیکیشن کلیک کنید.

4- زامارین Xamarin :

محیطی تحت مالکیت مایکروسافت که برای ساخت برنامه های میان پلت فرمی به کار میرود , یعنی شما میتوانید برنامه ای را که در این محیط برای اندروید تولید نموده اید به راحتی برای IOS و ویندوز نیز قابل اجرا نمایید.از دیگر مزیت های این برنامه میتوان به رایگان شدن آن به تازگی , قابلیت تست در سرویس های ابری و هم چنین پشتیبانی از هماهنگی با ویژوال استودیو است. زبان برنامه نویسی در محیط زامارین (Xamarin)، محیط سی شارپ هست.در این اپلیکیشن ساز رایگان اندروید شما میتوانید با استفاده از ابزاری به نام MONOGAME به ساخت بازی های ساده بپردازید که مسلم است هیچ وقت به قدرت و سهولت برنامه ای مانند یونیتی نیست.

 

زامارین Xamarin

5- AIDE:

مخفف ANDROID IDE است که در آن نیز با زبان جاوا کد نویسی انجام میشود. مهم ترین ویژگی این اپلیکیشن ساز رایگان اندروید، اجرای آن بر روی اندروید است که باعث میگردد شما بتوانید در هر جایی در گوشی تلفن همراه خود نیز کد زنی بکنید.از دیگر امکانات مناسب این محیط تست آسان برنامه ها و همچنین یک محیط آموزشی در داخل خود برنامه است. از آن جایی که هر مزیتی با عیبی نیز همراه است، از معایب این محیط میتوان به نمونه های از جمله: عدم مناسب بودن برای کار های بزرگ و یا نیاز به خرید اشتراک ویژه برای استفاده از برخی از امکانات این محیط است.

مشاهده نمونه کار طراحی اپلیکیشن

 

6- پایتون Python :

در محیط های برنامه نویسی پایتون با استفاده از کتابخانه هایی مانند : PYMOB و یا PYGAME SUBSET FOR ANDROID میتوانید به تولید این برنامه بپردازید. البته مسلم است که قدرت این محیط هیچ گاه به اندازه ی اندروید استودیو نبوده و فقط میتوان از آن برای کار های ساده و پروژه هایی که محیط گرافیکی خاصی ندارند استفاده نمود.

سفارش طراحی اپلیکیشن پزشکی

 

7- بیسیک فور اندروید :

این اپلیکیشن ساز رایگان اندروید قابل استفاده برای کسانی است که علاقه ای به یادگیری زبان جاوا ندارند. زبان بیسیک مخفف عبارت BEGINNERS ALL PURPOSE SYMBOLIC INSTRUCTION CODE و شبیه به زبان انگلیسی است. کار در این محیط بسیار سریع، با حجم کم و در عین حال با دقت مناسبی صورت میپذیرد.تمام امکانات اندروید استودیو تقریبا با همان کیفیت در این محیط در دسترس است.از دیگر امکانات مفید این محیط قابلیت تبدیل آسان کد های نوشته مرتبط با اندروید در این محیط به کد های قابل اجرا بر روی IOS است. البته این برنامه نیز خالی از عیب نیست و آن نیاز به خرید این برنامه است که باعث شده استقبال از این محیط کم گردد.

 

بیسیک فور اندروید

8- فون گپ یا کوردوا Cordova :

این محیط قابلیت برنامه نویسی چند پلتفرمی را با استفاده از زبان های برنامه نویسی ای همچون : جاوا اسکریپت , CSS , HTML 5 و دیگر زبان های مورد استفاده برای طراحی وب هست.با استفاده از کوردوا (Cordova) برنامه هایی به صورت WEB VIEW و در عین حال مانند یک اپلیکیشن تولید میگردد. البته لازم به ذکر است که برنامه های تولید شده در این محیط , نمونه هایی ساده بود و امکان طراحی برنامه های پیچیده و یا بازی با این محیط وجود ندارد.

 

فون گپ یا کوردوا Cordova

9- یونیتی Unity :

شناخته شده ترین موتور بازی سازی که به شما امکان ساخت بازی های ساده تا پیشرفته ی چند پلت فرمی را با بالا ترین کیفیت و سریع ترین حالت میدهد یونیتی (Unity) است. کد زنی و تغییر المان ها نیز در این محیط با استفاده از زبان های برنامه نویسی جاوا و سی شارپ انجام میشود.اصل این برنامه رایگان بوده و همچنین به شما این امکان را میدهد تا تجهیزات و ابزار پیشرفته را از طریق خرید و یا دانلود به این محیط اضافه نمایید.

سفارش طراحی اپلیکیشن آموزشی

 

10- آنرییل Unreal Engine:

یک موتور بازی سازی و اپلیکیشن ساز رایگان اندروید شناخته شده ی دیگر که برای ساخت و طراحی بازی ها در محیط های ویندوز , لینوکس , اندروید و IOS به کار میرود، آنرییل انجین (Unreal Engine) است.این برنامه به تازگی به صورت رایگان درآمده است اما یادگیری و کار با آن به سادگی یونیتی نبوده و قابلیت پیاده سازی پروژه ها در آن به اندازه ی یونیتی نیست.البته توجه به این نکته ی شگفت انگیز نیز خالی از لطف نیست که شما میتوانید هم از طریق یونیتی و هم از طریق آنرییل برای دستگاه های واقعیت مجازی نیز بازی سازی نمایید.

 

آنرییل Unreal Engine

5/5 - (1 امتیاز)
سخن نهایی
امیدواریم متنی که در راستای اپلیکیشن ساز رایگان اندروید برای شما خوانندگان گرامی آماده نمودیم , مفید بوده باشد.همچنین شما عزیزان میتوانید در همه حال با تماس با همکاران ما در بخش پشتیبانی همین سایت , اقدام به کسب راهنمایی و مشاوره در زمینه ی انتخاب بهترین اپلیکیشن ساز رایگان و برنامه سارز حرفه ای اندروید نمایید.ویرا با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید.
Picture of فائزه اعلمی
فائزه اعلمی

مارکتینگ، آموزش و نوشتن ۳ علاقه‌مندی بزرگ منه! این مقالات تلفیقی از هر ۳ مورده. نظرات‌تون ارزشمنده؛ می‌خونمشون:)

سایر مقالات

جدید ترین مطالب ویرا رو از دست نده

52 پاسخ

    1. سلام وقتتون بخیر دوست عزیز شما میتوانید از طریق شبکه های اجتماعی و شماره تماس های شرکت با ما در ارتباط باشید

    1. دوست عزیز ما خرید تلفنی نداریم اما مشاوره تلفنی داریم
      برای دریافت مشاوره با شماره 09045068252 تماس حاصل فرمایید

  1. خیلی خیلی عالی بود . اصلا انتظار نداشتم یک چنین مطلبی رو رایگان اینجا بخونم !

    1. سلام وقت بخیر دوست عزیز لطفا برای مشاوره حضوری با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید:
      09045068252

  2. معمولا به ندرت پیش میاد مطلب طولانی توی فضای مجازی بخونم ولی اینجا باید بگم مطلبتون واقعا جذاب و همچنین مفید بود. با تشکر از ارزش افزوده ای که ایجاد میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *