چگونه ادمین پیج اینستا شویم؟ آموزش روش ادمین شدن در اینستاگرام

نوشته شده : 15 اسفند 1401
زمان مطالعه : 10 دقیقه
چگونه ادمین اینستا شویم

اینستاگرام ویرا رو دنبال کنید

در سالیان اخیر فضاهای مجازی گسترش و محبوبیت قابل توجهی را داشته‌اند،  که رتبه‌ی اول را می‌توان مختص به برنامه‌ی اینستاگرام دانست. یکی از مشهورترین و پرتقاضاترین فعالیت‌ها در شبکه‌ی مجازی و خدمات اینستاگرام ادمینی صفحات است که در حد پیشرفته‌ی آن، می‌توان این مورد را جز پردرآمدترین شغل‌های فضای مجازی دانست. اگر می‌خواهید بدانید چگونه ادمین پیج اینستا شویم، ما در ادامه‌ی این مقاله نکاتی را در زمینه‌ی آموزش ادمین شدن در اینستاگرام برای شما تدارک دیده‌ایم تا کمک هر چند کوچک اما مفیدی به شما کرده باشیم. در این مقاله با ویرا همراه باشید تا با یکدیگر فرآیند تبدیل شدن به ادمین پیج اینستا را بررسی کنیم.

در جهان امروز که استفاده از شبکه‌های به صورت روزانه درحال افزایش است، شغل‌های جدیدی به بازار کار کشورها افزوده شده که عمدتا مربوط به امور همین شبکه‌های اجتماعی است.

برخی از این شغل‌ها که به صورت پیگیری امور و محتوای این شبکه‌ها عنوان می‌شوند مربوط به پلتفرم اینستاگرام هستند. ادمینی صفحه‌های اینستاگرامی یکی از شغل‌های پر طرفدار و بعضا پر درآمد اینستاگرام است که روز به‌روز به متقاضیان آن افزوده می‌شود.

معرفی انواع ادمین اینستاگرام

برای آنکه متوجه شویم چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟ باید با انواع ادمین اینستاگرام آشنا شویم و شرح وظایف هر کدام را به خوبی بدانیم تا بتوانیم بهترین گزینه را انتخاب و به خوبی ایفای نقش کنیم.

ادمین بلاگر پیج اینستاگرام

ادمین بلاگر پیج‌های اینستاگرام معمولا کسی است که جلوی دوربین ایستاده و مسئولیت معرفی محصولات و خدمات پیج را بر دوش دارد. پس توانایی جلوی دوربین قرار گرفتن برای اینگونه ادمینی، یکی از مهارت‌های مهم و مورد نیاز به ‌شمار می‌رود.

در این نمونه ادمینی، فرد همچنین می‌تواند پیرامون موضوعات مختلف یک پیج، ازجمله سرگرمی و یا محتوای آموزشی به صورت مداوم با مخاطبان همراه بوده و پیوسته محتوا تولید کند.

چگونه ادمین پیج دیگری شویم

ادمین تبلیغات:

ادمینی تبلیغات اینستاگرام نیز یکی از شغل‌های پردرآمد این روزهای بازارکار است که به توانایی‌های زیادی نیز برای جذب شدن به بازارکار احتیاج دارد. اما در تمامی این شغل‌ها مهم‌ترین انگیزه و سخت‌کوشی و عطش یادگیری شما است که باعث موفقیت شما می‌شود.

از جمله وظایف یک ادمین تبلیغات، می‌توان به مذاکره برای قراردادهای تبلیغاتی، بررسی طرح‌های مختلف تبلیغاتی، شناخت بهترین پیج‌های اینستاگرام برای تبلیغات، جمع‌آوری و سازمان‌دهی اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی کمپین‌های تبلیغاتی و دیگر اقداماتی که برای پیشرفت و شکوفایی یک پیج از راه تبلیغات لازم است، اشاره کرد.

ادمین تدوینگر:

همانطور که از عنوان این شغل می‌توانید حدس بزنید، ادمین تدوینگر شخصی است که وظیفه تدوین ویدیوهای پیج اینستاگرام را برعهده دارد و به تدوین و ساخت پست‌ها ریلزها و به طور کلی محتوای جذاب و مناسب ویدیویی برای پیج اینستاگرام می‌پردازد.

وظایف ادمین تدوینگر پیج وظایف بسیار تاثیرگذاری در روند پیشرفت پیج و کسب و کار کارفرما به ‌حساب می‌آید زیرا از آنجا که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، سلیقه‌ مخاطبین آن روز به روز بیشتر به دیدن ویدیو متمایل می‌شود و این تمایل روزافزون مخاطبان به دیدن محتوای ویدیویی تضمین کننده‌ این موضوع خواهد بود که تولید محتوای ویدیویی باکیفیت و مطابق سلیقه‌ مخاطب توسط صفحه‌های اینستاگرامی، می‌تواند باعث رشد چشمگیر پیج و در پی آن رشد کسب و کار کارفرما شود و یکی از مهم‌ترین ارکانی که در این فرایند سهیم است، ادمین تدوینگر پیج خواهد بود.

ادمین فروش:

این عنوان در پیج‌های فروشگاهی و یا یک آنلاین شاپ نقشی بسیار حیاتی ایفا می‌کند و همچنین لازم است بدانید این ادمین‌ها عمدتا ادمین‌های پرکاری نیز هستند. پیج‌های فروش برای ثبت تراکنش‌های خود، ثبت سفارش، پشتیبانی و رسیدگی به درخواست مشتریان به ادمین‌های فروش احتیاج دارند تا از روند فروش پیج خود مطمئن باشند.

این‌روزها فروش کسب و کارها از طریق اینستاگرام به قدری بالا رفته که این کسب و کارها هرروزه با حجم انبوهی از سفارشات مواجه می‌شوند و همین امر صاحبان این پیج‌ها را ناچار به استخدام ادمین‌های فروش برای پاسخگویی به دایرکت‌ها و رسیدگی به سایر امور مربوط به فروش محصولات پیج می‌کند.

ادمین دایرکتر و ادمین گرافیست اینستا

استخدام ادمین دایرکتر برای پیج‌های اینستاگرامی عمدتا زمانی صورت می‌پذیرد که فرد به تنهایی توانایی پاسخگویی به دایرکت‌های پیج کسب و کار خود را نداشته و به یک همکار تازه احساس نیاز پیدا می‌کند.

از وظایف این نوع ادمین، پاسخگویی سریع، به موقع و منظم به دایرکت‌ها و پیام‌های مخاطبین و همچنین ارسال منظم بنرهای تبلیغاتی به فالوورها برای معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات یک صفحه اینستاگرامی است.

چگونه ادمین شویم؟
ادمین گرافیست عمدتا مسئولیت طراحی پست‌ها و تولید محتوا گاها از ایده تا مرحله‌ اجرا را بر عهده دارد. فعالیت‌های گرافیکی پیج، طراحی پوسترها و بنرها، استفاده از فونت‌ها و عناوین مناسب برای جذب مخاطب و بسیاری از فعالیت‌های جذاب گرافیستی دیگر ازجمله وظایف ادمین‌های گرافیست اینستاگرام است.

چگونه ادمین اینستاگرام شویم

اگر پس از تمامی توضیحاتی که در این مقاله ارائه کردیم، همچنان این سوال که: چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟ از ذهن شما بیرون نرفته است و همچنان به ورود به این عرصه علاقه‌مند هستید، باید بدانید امروزه اپلیکیشن اینستاگرام به یک بستر مناسب برای کسب درآمد و پیشرفت از طریق مهارت‌های کوچک و بزرگی تبدیل شده که شاید تا چند سال گذشته به ‌هیچ عنوان به‌مثابه راه کسب و کار در نظر گرفته نمی‌شدند و کسانی که اطلاعات به‌روزی در زمینه تکنولوژی دارند، به ‌راحتی میتوانند از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنند.

زیرا از آنجا که مدیریت پیج اینستاگام یک کار کاملا تخصصی به حساب می‌آید، اغلب کسب و کارها به دنبال یک متخصص در زمینه اینستاگرام هستند و این موضوع برای کسانی که صاحب مهارت، انگیزه و علاقه هستند، موقعیت شغلی منحصر به‌ فردی را به‌وجود می‌آورد.

برای ورود به این عرصه شما همانطور که پیش‌تر گفته‌شد نیازمند مهارت‌های مرتبط با ادمینی اینستاگرام و همچنین کسب اطلاع از امور مربوط به صفحات اجتماعی هستید.

درصورتی که نسبت به مهارت‌های خودتان تاحدودی اطمینان خاطر دارید در مرحله‌ بعد می‌توانید خودتان را به گونه‌ای که در ادامه‌ی این مقاله به اختصار توضیح داده می‌شود پرزنت کنید و به مرور وارد عرصه‌ی کسب و کارهای اینستاگرامی و همچنین تولید محتوا شوید.

وظایف ادمین اینستاگرام

یک ادمین اینستاگرام به‌طورکلی وظایف متعدد و متنوعی دارد که اگرچه در نوع خود ممکن است سخت و طاقت فرسا باشد، اما برای علاقه‌مندان این شغل، بسیار جذاب است.

از جمله این وظایف می‌توان به:

  • ایجاد محتوای مناسب در پیج با بهره‌گیری از متون و تصاویر مناسب
  • حذف نمودن کامنت‌های نامناسب و یا نامرتبط
  • تعامل مناسب با کاربران و پاسخ به کامنت و واکنش‌های مردم و مخاطبین
  • انتخاب و به‌کار گیری کپشن مناسب برای جلب توجه کاربر و مخاطب در اینستاگرام
  • استفاده از پروفایل مناسب
  • توجه به چیدمان، دیزاین و نظم پیج
  • کمک به افزایش تعداد فالوور پیج
  • قرار دادن منظم استوری و پست در پیج برای همراه شدن با الگوریتم اینستاگرام
  • استفاده از خلاقیت و نوآوری در تولید محتوای پست‌ها
  • افزایش امنیت پیج
    و سایر فعالیت‌های مفید جهت بهبود روند پیج اینستاگرامی اشاره کرد.

مزایا ادمین شدن در اینستاگرام

ازجمله مزایای شغل ادمینی اینستاگرام می‌توان امکان دورکاری و اداره پیج‌ها از راه دور، افزایش درآمد بدون سقف متناسب با افزایش تجربه و مهارت فرد، وجود منابع رایگان متنوع برای یادگیری اصول این حرفه در اینترنت، وجود بازارکار جذاب و متنوع، عدم نیاز به سرمایه اولیه، منعطف بودن ساعت کاری و همچنین امکان کارکردن همزمان برای چندین کارفرما را مثال زد.

اگرچه این شغل امکان و مزایای بسیار قابل توجهی را در اختیار شما قرار می‌دهد، باید به این موضوع توجه داشت که هیچ شغلی بدون ایراد و سختی نخواهد بود و به همین دلیل چند مورد از معایب این شغل را نیز در ادامه برای شما بیان می‌کنیم.

معایب ادمین شدن در اینستاگرام

از جمله مشکلات ادمینی اینستاگرام می‌توان به ساعت کاری نامنظم ادمین اشاره کرد که گاهی تمامی ساعات شبانه‌روز این فرد را تسخیر می‌کند.
یکی دیگر از مشکلاتی که امروزه ممکن است برای ادمین‌های اینستاگرام و همچنین تولیدکننده‌های محتوا اتفاق بیفتد، عدم شناخت کافی این شغل توسط اطرافیان آن‌ها خواهد بود.

معایب ادمین اینستاگرام
همانطور که پیش از این گفتیم، اگر باوجود تمامی این توضیحات، این سوال که چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟ ذهن شما را همچنان به‌خود مشغول کرده‌است، پس بهتر است با اطلاع از مهارت‌های مورد نیاز، نسبت به یادگیری آن‌ها اقدام کنید.

وضعیت بازار کار ادمینی

با اینترنتی شدن اکثر کسب و کارها به صورتی که فروشندگان حضوری نیز نسبت به تاسیس پیج احساس نیاز می‌کنند، ادمینی اینستاگرام بازار کار خوبی را پیش‌رو خواهد داشت اما باید توجه داشته باشید که این شغل ممکن است برای شما یک شغل دائمی نباشد. اکثر متقاضیان این شغل پس از اطلاع از مزایای ادمینی و امکان کار همزمان برای دو کارفرما، این سوال را می‌پرسند که چگونه ادمین پیج دیگری شویم؟ که این امر با تقویت مهارت‌ها امکان‌پذیر است.

برای شروع شغل ادمینی اینستا گرام چه مهارت هایی یاد بگیریم

برای شروع شغل ادمینی اینستاگرام چه مهارت‌هایی یاد بگیریم؟ این سوالی ‌است که علاقه‌مندان ادمینی اینستاگرام در ابتدای کار از خودشان می‌پرسند. در ادامه این مهارت‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

مهارت تسلط بر اینستاگرام:

این مهارت به این معناست که شما اشراف کاملی به اینستاگرام، امکانات، کاربردها و الگوریتم آن داشته باشید تا بتوانید به خوبی به پیشرفت پیج کارفرما کمک کنید.

مهارت تولید محتوا:

خلاقیت در تولید محتواهای متنوع برای اینستاگرام و همچنین مهارت استفاده از برنامه‌های مختلف برای ساخت و تولید محتوا، زیرشاخه این مهارت هستند.

چگونه به عنوان ادمین اینستاگرام استخدام شویم؟

استخدام به عنوان ادمین اینستاگرام مانند سایر پوزیشن‌های شغلی نیازمند ارائه رزومه کاری و انجام مصاحبه می‌باشد و افرادی می‌توانند این پوزیشن شغلی را بدست بیاورند که در این دو مورد قوی حاضر شوند؛ در ادامه در این خصوص بیشتر توضیح خواهیم داد.

چگونه ادمین اینستا گرام شویم؟

نمونه کار قوی:

برای استخدام به عنوان ادمین پیج‌های اینستاگرامی اولین قدم این است که نمونه‌ کار قوی به کارفرمایان ارائه دهید. نمونه‌ کار شما توانایی‌هایتان را به کارفرمایان اثبات کرده و شما و رزومه‌کاریتان را به آن‌ها معرفی می‌کند. پس داشتن نمونه‌کارهای قوی و حرفه‌ای مرحله مهمی به ‌حساب می‌آید.

خودتان را خوب و حرفه‌ای معرفی کنید:

شما باید بتوانید خودتان نیز به صورت حرفه‌ای خودتان را معرفی کرده و توانایی‌ها، علایق و انگیزه‌تان را به‌خوبی شرح دهید و به اصطلاح خودتان را پرزنت کنید. این امر از جانب شما نیازمند خودشناسی کافی است که به پیشروی بهتر این مرحله کمک می‌کند.

در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید:

نکته حائز اهمیت دیگری که در رابطه با شناخته‌شدن شما توسط افراد وجود دارد این است که شما می‌توانید با حضور در فضای مجازی و صفحه‌های اجتماعی، راه‌های دسترسی متنوع و زیادی را برای کارفرماهای جستجوگر از خودتان به‌جا بگذارید و از این طریق امکان دیده شدن و درپی آن استخدام شدن و موفقیت خود را دوچندان کنید.

در این مقاله سعی کردیم به شما توضیح دهیم که چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟ و شما را با این شغل بیشتر آشنا کنیم؛ در نظر داشته باشید که برای موفقیت در هر شغلی باید اصطلاحا در ابتدای مسیر خاک آن را بخورید تا بتوانید رشد کنید، بنابراین شاید بد نباشد برای شروع سراغ کارآموزی ادمین اینستاگرام بروید تا مهارت‌های لازم را به صورت عملی بدست آورید.

4.7/5 - (3 امتیاز)
سخن نهایی
در این مقاله سعی کردیم به شما توضیح دهیم که چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟ و شما را با این شغل بیشتر آشنا کنیم؛ در نظر داشته باشید که برای موفقیت در هر شغلی باید اصطلاحا در ابتدای مسیر خاک آن را بخورید تا بتوانید رشد کنید، بنابراین شاید بد نباشد برای شروع سراغ کارآموزی ادمین اینستاگرام بروید تا مهارت‌های لازم را به صورت عملی بدست آورید.. همچنین شما همواره می توانید با تماس با همکاران ما در بخش پشتیبانی همین سایت اقدام به کسب راهنمایی و مشاوره در مورد روش ادمین شدن در اینستا نمایید.در ضمن ما مرتبط با همین موضوع اینستاگرام، محتوا هایی با موضوع وظایف ادمین اینستاگرام و چگونه در اینستاگرام ادمین اضافه کنیم در صفحات مربوط به خودشان در همین سایت ویرا برای شما آماده نموده‌ایم.
Picture of فائزه اعلمی
فائزه اعلمی

مارکتینگ، آموزش و نوشتن ۳ علاقه‌مندی بزرگ منه! این مقالات تلفیقی از هر ۳ مورده. نظرات‌تون ارزشمنده؛ می‌خونمشون:)

سایر مقالات

جدید ترین مطالب ویرا رو از دست نده

38 پاسخ

    1. سلام وقت بخیر
      بله، شما میتوانید از طریق اکانت @viiraco با پیج اینستاگرام ما در ارتباط باشید🌸

  1. من این مطلب رو خوندم و خیلی بهم کمک کرد تا بتونم ادمین پیج خودم بشم مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *