انتشار اپلیکیشن ios

نوشته شده:در 15 آبان 1400
زمان مطالعه: 05 دقیقه
انتشار اپلیکیشن ios

اینستاگرام ویرا رو دنبال کنید

در فرایند طراحی اپلیکیشن یکی از آخرین گام‌ها انتشار اپ می‌باشد. بسته یه اینکه اپ ساخته شده برای کدامیک از گوشی‌های اندروید و یا ios طراحی شده باشد، تکنیک‌های انتشار آن متفاوت خواهد بود. این مقاله مربوط به انجام این فرایند برای اپ های ios است. با این آموزش از ویرا همراه باشید.

Trulli

تایید شده توسط متخصصین بخش برنامه نویسی ویرا

 

اهمیت انتشار اپ بعد از طراحی

معمولاً پس از سفارش طراحی اپلیکیشن و آماده شدن آن مرحله بعدی انتشار آن است. هرکس که در حوزه طراحی و توسعه نرم‌افزار و بازی‌های موبایلی آشنا باشد می­داند که فرآیند انتشار یک برنامه یا بازی در مارکتی خوب جدا از فرآیند توسعه و ساخت از اهمیتی بسیار بالایی برخوردار است. فرض کنید شما یک توسعه‌دهنده برنامه موبایلی مخصوص ios هستید. پس از تلاش‌های بعضاً شبانه‌روزی موفق به توسعه برنامه­ای که در مورد آن ایده پردازی‌های زیادی نموده­ بودید، شده‌اید. انتشار اپلیکیشن در گوگل نیز می تواند چالش‌های خود را داشته باشد.

حال اگر این برنامه در مارکتی قرار دهید که این مشتریان این مارکت به برنامه شما احساس نیازی چندانی نمی­کنند یا برنامه­تان اصلاً دیده نمی­شود، زحمات بسیار شما در توسعه آن برنامه به هدر خواهد رفت و شما به مقصود خودتان نخواهید رسید. در این نوشته قصد داریم شما را با انتشار اپلیکیشن‌های ios در مارکت­‌های ایرانی و اپ استور آشنا کنیم، نگاهی به مشکلات و سختی‌های این کار نیز بیندازیم.

 

برای سفارش “طراحی اپلیکیشن فروشگاهی” کلیک کنید.

 

معرفی اپ استور و مشکلات انتشار اپلکیشین در ایران

همان‌طور که می­دانید اپ استور یک پلتفرم انتشار و توزیع اپلیکیشن‌‌های موبایلی مختص ios است که توسط شرکت اپل توسعه‌یافته و گردانده می­شود. اپلیکیشن‌‌های موجود در این پلتفرم می­توانند بر روی آیفون‌ها، آی پدها، آی‌پادها و برخی از اپلیکیشن هم بر روی اپل واچ و اپل تی وی نصب و استفاده شوند.

اپ استور در سال 2008 میلادی با حدود 500 اپلیکیشن راه‌اندازی شد. این تعداد در سال 2017 میلادی به 2.2 میلیون رسید و پس‌ازآن که اپل تصمیم گرفت برخی اپلیکیشن‌‌های قدیمی یا 32 بیت آن را حذف کند، تعداد اپلیکیشن‌ها در سال 2020 به رقم 1.8 میلیون تقلیل پیدا کرد.هزینه استفاده از اکانت توسعه‌دهنده اپ استور و انتشار اپلیکیشن در آن حدوداً سالی 99 دلار است. کسب درآمد از اپلیکیشن‌‌ها در اپ استور به چند صورت امکان‌پذیر است.

 

انتشار در اپ استور

  • دسته اول اپلیکیشن‌‌هایی هستند که کاربری که قصد استفاده از آن را دارد، آن اپلیکیشن را مستقیماً از توسعه‌دهنده آن خریداری می‌کند.
  • دسته دوم اپلیکیشن‌‌هایی هستند که به‌صورت رایگان قابلیت استفاده دارند ولی با تبلیغات در اپلیکیشن کسب درآمد می‌کنند.
  • در دسته آخر دانلود اپلیکیشن رایگان است، امّا برای استفاده از برخی‌های ویژگی‌های آن باید پول پرداخت کرد.

با توجه به بازار گسترده­ای که در مارکت اپ استور منتظر توسعه‌دهندگان و اپلیکیشن‌‌های جدید است، امّا تحریم‌های آمریکا علیه ایران امکان ارائه اکانت توسعه به کاربران ایرانی را نمی­دهد و توسعه‌دهندگان ایرانی امکان انتشار اپلیکیشن خود پس از توسعه را در اپ استور ندارند. البته راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها و استفاده از اپلیکیشن‌‌های ios مانند جیل بریک کردن دستگاه و استفاده از منتشرکنندگان اپلیکیشن‌‌های ios ایرانی وجود دارد که در ادامه به‌اختصار به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

 

برای سفارش “طراحی اپلیکیشن پزشکی” کلیک کنید.

 

استارتاپ های ایرانی منتشرکننده اپلیکیشن

بعد از تحریم ایران توسط شرکت اپل شرکت‌های زیادی به وجود آمده و تلاش کردند تا به کمک توسعه‌دهندگان و کاربران ios بیایند و مانع آن شوند که این جامعه که حدوداً 11 درصد از کل استفاده‌کنندگان از تلفن همراه هوشمند و تبلت و … را در برمی­گیرند، مشکلی در نصب اپلیکیشن یا توسعه اپلیکیشنی را که طراحی کرده­اند نداشته باشند. در ادامه به معرفی تعدادی از این استارت آب‌ها و شرکت‌های ایرانی می­پردازیم.

انتشار اپلیکیشن در سیب اپ

سیب اپ

سیب اپ در سال 94 شروع به  فعالیت نموده است و تاکنون توانسته نظر بیش از 2500 توسعه‌دهنده ایرانی را جلب کند. این پلتفرم تاکنون بیش از 70 میلیون نصب اپلیکیشن در کارنامه خود ثبت کرده است.

سیب ایرانی

سیب ایرانی نیز یکی دیگر از شرکت‌هایی است که امکان نصب و انتشار اپلیکیشن‌‌های مخصوص ios را در اختیار کاربران خود قرار می­دهد.

سیبانه

این شرکت در سال 92 کار خود را آغاز کرده است. این شرکت خود را فروشگاه بومی اپلیکیشن‌‌های ios و مرجعی آموزشی در استفاده از این اپلیکیشن‌‌ها معرفی می­کند.

از دیگر پلتفرم‌های بومی و ایرانی درزمینهٔ انتشار اپلیکیشن‌‌های ios می­توان از سیبو، سیبجو، اناردونی، با اپل، نصاب و … نام برد.

آموزش انتشار اپلیکیشن در اپ استور

آموزش انتشار اپلیکیشن در اپ استور

جدا از ساخت اکانت توسعه‌دهنده اپل روند منتشر کردن اپ در اپ استور و پیش‌نیازهای آن به‌اختصار در زیر شرح داده خواهد شد. البته شایان‌ذکر است که ساخت اکانت توسعه‌دهنده جدا از هزینه‌بر بودن که باید این هزینه به دلار پرداخت شود، امکان ساخت این اکانت نیز برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم وجود نخواهد داشت.

  • باید اپلیکیشنی که شما طراحی کردید به‌طور کامل با قوانین اپ استور همخوانی داشته و آن قوانین را رعایت کند. پس ابتدا از این موضوع مهم مطمئن شوید.
  • قبل از سعی در انتشار برنامه در اپ استور آن را تست کنید تا اپلیکیشتان باگ نداشته باشد یا کرَش نکند.
  • حالا نوبت به ایجاد حساب کاربری توسعه‌دهنده است که کمی در مورد این موضوع در بالا توضیح داده شد.
  • حساب کاربری iTunes Connect ایجاد کنید و برنامه‌های فروخته‌شده در تمامی استورها را مدیریت کنید.
  • تمامی ملزومات موردنیاز انتشار اپلیکیشن خود را آماده کنید. این ملزومات شامل عکس‌ها، آیکون و ویدئو شات‌هایی که قصد دارید آن‌ها را همراه با اپلیکیشن خود منتشر کنید، می­شود.
  • فایل برنامه خود را آپلود کنید.
  • برنامه خود را جهت بررسی به تیم توسعه‌دهندگان اپل ارائه دهید و پس از قبولی به‌صورت اتوماتیک یا دستی آن راه منتشر کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
سخن نهایی
امیدوارم مطلبی که مطالعه کردید شما را در گذاشتن برنامه در اپ استور کمک کرده باشد. شما می­توانید با استفاده از مشاوره و خدمات انتشار اپلیکیشن‌‌های ios تمامی برنامه‌هایی که خود توسعه داده‌­اید و با مشکل انتشار آن در اپ استور مواجه هستید را به‌سادگی و در کمترین زمان ممکن منتشر سازید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ویرا در ارتباط باشید.
Picture of فائزه اعلمی
فائزه اعلمی

مارکتینگ، آموزش و نوشتن ۳ علاقه‌مندی بزرگ منه! این مقالات تلفیقی از هر ۳ مورده. نظرات‌تون ارزشمنده؛ می‌خونمشون:)

سایر مقالات

جدید ترین مطالب ویرا رو از دست نده

36 پاسخ

    1. سلام وقتتون بخیر دوست عزیز شما میتوانید با عضویت در خبرنامه ویرا از آخرین مطالب ما با خبر باشید 🌸

  1. خیلی خیلی عالی بود . اصلا انتظار نداشتم یک چنین مطلبی رو رایگان اینجا بخونم !

  2. سلام از شما سپاسگزارم بابت مقاله ي فوق العاده اي كه منتشر فرموديد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *