بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت

نوشته شده در: 7 اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه : ۰۵ دقیقه
بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت

اینستاگرام ویرا رو دنبال کنید

یکی از تخصص هایی که امروزه در جهان طرفدار زیادی پیدا کرده است تخصص برنامه نویسی است. برنامه نویسی به دلیل پیشرفت و گسترش روز افزون تکنولوژی ، اعتبار کاری بالا و درآمد مناسب در بین رشته ها و تخصص های پرطرفدار برای مهاجرت با استقبال چشمگیری رو به رو شده است. با وجود طرفداران زیادی که برای این تخصص در سراسر جهان وجود دارد ممکن است سوالاتی نیز از قبیل اینکه کدام زبان برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن یا طراحی سایت پرطرفدارتر است و بازار کار بهتری دارد؟ یا با کدام زبان برنامه نویسی بهتر می توان مهاجرت کرد؟ به وجود بیاید. امروز در این مقاله از ویرا به صورت کامل به بررسی انواع زبان های برنامه نویسی پرطرفدار برای مهاجرت و شرایط می پردازیم.

قبل از اینکه وارد بحث اصلی مهاجرت شویم خوب است تعریفی از برنامه نویسی را با هم مرور کنیم. برنامه نویسی به زبان ساده شامل دستوراتی است که یک سیستم – مانند کامپیوتر- آن را متوجه شده و دستورات تعریف شده را یکی پس از دیگری اجرا می کند. لازم است بدانیم به مجموعه ای از دستور العمل ها که در قالب یک پکیج کنار هم قرار دارند و سیستم قابلیت فهم آن را دارد اپلیکیشن یا نرم افزار می گویند.

Trulli

تایید شده توسط متخصصین بخش برنامه نویسی ویرا

 

برنامه نویسان چطور مهاجرت می کنند؟

با توجه به اینکه موج مهاجرت در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است این فرصت برای برنامه نویسان نیز به وجود امده تا با اتکا به تخصص خود بتوانند مهاجرت کنند. در سال های اخیر یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرت ،مهاجرت از طریق برنامه نویسی بوده است. کشورهای آمریکا، انگلستان، سوئیس، سوئد، آلمان، استرالیا، کانادا و دانمارک بازار کار بسیار مناسبی برای برنامه نویسان دارند. اگر می خواهید با اتکا به مهارت برنامه نویسی مهاجرت کنید باید درباره انواع زبان های برنامه نویسی و بازار کار آن در کشورهای مختلف اطلاعات کافی داشته باشید. همچنین باید به زبان برنامه نویسی مورد نیاز آن کشور و سابقه و تخصص مورد نیاز آن نیز توجه کافی داشته باشید. برنامه نویسان برای مهاجرت باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهند:

بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت

◀️ دارای اطلاعات کافی در خصوص انواع زبان های برنامه نویسی و تکنولوژی روز باشند، همچنین در یک زبان برنامه نویسی دارای تخصص و مهارت لازم و سابقه کاری قابل توجه باشند.

◀️ برنامه نویسان باید شرایط سنی کشور مقصد را نیز دارا باشند که به صورت میانگین این شرایط سنی زیر 45 سال را شامل می شود. علت اصلی این محدودیت سنی نیز کمبود نیروی انسانی متخصص است و کارفرما قصد دارد که از نیروی کار تازه وارد در طولانی مدت استفاده نماید.

◀️ داشتن مدرک زبان انگلیسی یکی از الزامات مهاجرت برنامه نویسان است. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که برخی از کشورها مانند آلمان مدرک زبان آلمانی نیز از شما تقاضا می کنند. بسته به هر کشوری این مدرک متفاوت خواهد بود.

بهترین زبان کد نویسی برای مهاجرت

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، تقاضا برای کسی که مسلط به یک زبان برنامه نویسی خاص است در کشورهای مختلف متفاوت است. در ادامه به بررسی 8 کشور پرطرفدار خواهیم پرداخت تا زبان کدنویسی مناسب برای مهاجرت به هر کشور را بررسی کنیم:

بهترین زبان کد نویسی برای مهاجرت به سوئیس

کشور سوئیس یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان است. بازار کار خوبی برای برنامه نویسان در کشور سوئیس وجود دارد. علاوه بر این شرایط کلی رفاه در این کشور هم بالاست. بسته به مهارت فرد در کار برنامه نویسی او می تواند تا سالی 122 هزار فرانک سوئیس درامد داشته باشد. حداقل دستمزد برای برنامه نویسانی که تازه کار خود را شروع کرده اند 56 هزار و 300 فرانک است. برای افراد بسیار با تجربه و با سابقه هم این رقم تا 194 هزار فرانک در سال می رسد. بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت به سوئیس سی شارپ (#C) است.

 

امروز یکم بیشتر مطالعه کن : بهترین زبان برنامه نویسی برای بازی سازی

 

بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت به استرالیا

یکی از کشورهایی که با کمبود نیروی متخصص در حوزه برنامه نویسی و توسعه نرم افزار رو به رو است استرالیاست. به سبب کمبود بازار کار، این کشور برای برنامه نویسان متخصص عالی است. برنامه نویسان در استرالیا به طور متوسط 94 هزار دلار استرالیا در سال دریافت می کنند. این دستمزد سالیانه با کسب تجربه و مهارت بیشتر می تواند تا سالی 149 هزار دلار استرالیا نیز افزایش پیدا کند. بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت به کشور استرالیا ++C است. درامد افراد مسلط به این زبان برنامه نویسی در استرالیا نسبت به سایر کشورها بالاتر است.

بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت

بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت به کشور آلمان

آلمان به عنوان یکی از اقتصاد های برتر اروپایی شناخته می شود و تکنولوژی دیجیتال را کاملا در دنیای خود رواج داده است. آلمان در زمینه مهارت های دیجیتالی مردم، خدمات عمومی دیجیتالی و دیجیتالی شدن مشاغل پیشرفت داشته است. در حال حاضر در آلمان، متخصص فناوری اطلاعات کم می باشد. بسیاری از شرکت ها در این کشور به دنبال توسعه هستند و به مهارت برنامه نویسان نیازمندند. برنامه نویسان در کشور آلمان به طور میانگین در سال 42 هزار یورو درامد دارند و محدوده کلی درامد برنامه نویسی در این کشور به صورت سالانه 34 هزار یورو تا 57 هزار و 800 یورو متغیر است. زبان های جاوا، C# و ++C بهترین زبان های برنامه نویسی برای مهاجرت به آلمان هستند.

جهت سفارش “طراحی اپلیکیشن موزیک” کلیک کنید.

 

زبان کد نویسی مناسب برای مهاجرت به کشور کانادا

با توجه به صنعت و اقتصاد رو به پیشرفت کشور کانادا، می توان گفت این کشور یکی از قطب های اصلی جذب برنامه نویسان و یکی از مهاجرپذیر ترین کشورها در جهان است. کانادا به دلیل صنعت رو به رشدی که دارد با کمبود نیروی کار ماهر رو به روست. شهرهای نوا اسکوشیا، آلبرتا و آنتاریو بیشترین تقاضا را برای نیروی برنامه نویس دارند. میانگین درامد از شغل برنامه نویسی در این کشور حدود 117 هزار دلار کانادا در سال است. افرادی که سابقه کاری کمتری دارند درامدی نزدیک به 54 هزار دلار و افرادی که در اوج مهارت هستند درامدی در حدود 187 هزار دلار در سال کسب می کنند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت

زبان کد نویسی برای مهاجرت به کشور دانمارک

کشور دانمارک به خاطر کیفیت سطح زندگی و سرعت بالای اینترنت مشهور است. در این کشور برنامه نویسان دستمزد بالایی دارند. به طور میانگین در کشور دانمارک می توان از برنامه نویسی 451 هزار کرون دانمارک در سال درامد داشت. بهترین زبان های برنامه نویسی برای مهاجرت به دانمارک پایتون، سی شارپ و سی پلاس پلاس هستند. پایتون بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع یادگیری هم به حساب می آید.

 

جهت سفارش “طراحی اپلیکیشن خبری” کلیک کنید.

 

بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت به کشور آمریکا ​

ایالات متحده در بین تمام کشورهای جهان در صنعت فناوری اطلاعات و تکنولوژی رتبه یک را دارد و همچنان یکی از قطب های اصلی فناوری و نوآوری در جهان به شمار می آید. از جمله شرکت های معروفی که در زمینه ی فناوری فعالیت می کنند می توان به گوگل، اپل، مایکروسافت و غیره اشاره کرد و به همین دلیل یکی از کشورهای مورد استقبال برنامه نویسان برای مهاجرت می باشد.

بزرگترین شرکت های جهان که هر چند سال یکبار به دنبال جذب برنامه نویسان جدید هستند در این کشور قرار دارند. برنامه نویسان به طور متوسط 84 هزار دلار در این کشور درامد دارند. این رقم در مقایسه با بعضی کشورهای اروپایی خیلی بیشتر است. پایتون بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت به آمریکاست اما می توان به زبان های دیگه ای نظیر جدول زیر اشاره کرد:

بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت

بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت به کشور انگلیس

یکی دیگر از کشورهایی که برای زندگی برنامه نویسان عالی است کشور انگلستان است. مناسب ترین شهرها برای برنامه نویسان و کسب درامد بالا ادینبورگ، منچستر و لندن هستند. جالب است بدانید برنامه نویسان در انگلستان به طور میانگین 64 هزار و 400 پوند در سال دریافت می کنند. این رقم در صورت داشتن مهارت خیلی زیاد و تجربه کاری بالا می تواند به 109 هزار پوند هم برسد. در صورت تازه کار بودن هم این دستمزد تا 31 هزار و 500 پوند کاهش میابد. برای مهاجرت به انگلستان می توان به زبان پایتون،جاوا،C#، جاوا اسکریپت،PHP،SQL اشاره کرد. این زبان ها برای طراحی اپلیکیشن آموزشی هم به کار می روند.

بهترین زبان کد نویسی برای مهاجرت به کشور سوئد

سوئد یکی از کشورهایی است که به خاطر سطح رفاه بالای شهروندانش محبوب است. شرکت های فناوری و برنامه نویسان بازی مانند Spotify، Minecraft و Candy Crush Saga در کشور سوئد می باشد و استارتاپ فناوری، موسسات تحقیق و توسعه، پارک های فناوری متعدد و شرکت های بین المللی توسعه نرم افزار در آن قرار دارند.درامد سالانه برنامه نویسان در این کشور از 250 هزار کرون تا 866 هزار کرون متفاوت است. بهترین زبان برنامه نویسی در کشور سوئد برای مهاجرت زبان C++ و زبان های جاوا، پایتون و جاوا اسکریپ می باشد.

امتیاز دهید
سخن نهایی
به خاطر داشته باشید که برای این که بدانید کدام کشور برای مهاجرت شما به عنوان یک برنامه نویس مناسب است باید شناخت کافی روی خود و مهارت هایتان داشته باشید. برای مهاجرت به یک کشور باید بازار کار، درامد معقول، ساعات کاری، کیفیت زندگی، امنیت شغلی و زبان رایج آن کشور را مد نظر قرار دهید. ویرا با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید.
Picture of فائزه اعلمی
فائزه اعلمی

مارکتینگ، آموزش و نوشتن ۳ علاقه‌مندی بزرگ منه! این مقالات تلفیقی از هر ۳ مورده. نظرات‌تون ارزشمنده؛ می‌خونمشون:)

سایر مقالات

جدید ترین مطالب ویرا رو از دست نده

52 پاسخ

  1. مقاله ی خیلی خوبی بود،یکی از دقدقه های مهم ما جونا شده اینکه با چه مهارتی مهاجرت کنیم
    و فکر میکنم این یکی از بهترین راهنمایی هایی بود که میتونست کمک کنه

    1. دوست عزیز با رعایت شرایط سنی، داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با رشته برنامه نویسی، مهارت مورد نیاز زبان و سابقه کاری برنامه نویسی می توانید برای مهاجرت اقدام کنید.

  2. یه سوال دارم که از طریق برنامه نویسی اگر مهاجرت کنیم ویزای کاری بهمون میدن؟اگر کسی رشته اش متفاوت باشه، ولی سابقه عالی در حوزه برنامه نویسی داشته باشه ،بخاطر بیس رشته اش به مشکل نمی خوره؟

    1. شما می‌تونید از طریق ویزای Job seeker به کشورهایی مثل آلمان برید و بعد از استخدام اقامت بگیرید. بعضی از شرکت‌ها رشته‌ی تحصیلی شما براشون مهم نیست و بعضیای دیگه براشون مهمه. بستگی به کارفرماتون داره.

    1. خوشحالیم که مقاله براتون مفید بوده و ممنونیم از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *