طراحی سایت چقدر درامد دارد؟ چگونه با برنامه نویسی پولدار شویم

نوشته شده: 28 اردیبهشت 1402
زمان مطالعه: 09 دقیقه

اینستاگرام ویرا رو دنبال کنید

با عمومی شدن استفاده از اینترنت، کسب و کارهای اینترنتی به صورت وسیعی گسترش پیدا کردند؛ از این رو بازارکار برای مشاغلی همچون طراحی سایت نیز هموارتر شده است؛ تا جایی که می‌توان طراحی سایت را به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد در سطح جهان به حساب آورد؛ اما با این حال یکی از سوالات پرتکراری که کاربران عزیز از ما می‌پرسند، این است که « درآمد طراحی سایت چقدر است؟ » برای پاسخ به این سوال بهتر است تا انتهای مقاله امروز همراه ویرا باشید تا به صورت تخصصی با بازار کار طراحی سایت آشنا شوید.
اگر به صورت دقیق بخواهیم به درآمد طراحی سایت بپردازیم، باید بدانید که به صورت دقیق نمی‌توان میزان درآمد طراحی وب سایت را مشخص کرد؛ زیرا تعرفه‌های طراحی سایت کاملا متفاوت است و هیچ عدد ثابتی برای آن وجود ندارد؛ اما در حالت کلی می‌توان گفت که بازار کار طراحی سایت بسیار خوب است و در حقیقت این شغل جزو مشاغل پردرآمدی است که با شروع آن می‌توانید به تدریج میزان درآمد خود را افزایش دهید.

Trulli

تایید شده توسط بخش طراحی سایت ویرا

نکته: مهم‌ترین فاکتوری که باعث افزایش درآمد طراحی وب سایت می‌شود، میزان مهارت و تخصص شماست.

آشنایی با مزایای شغل طراحی سایت

همان‌گونه که اشاره کردیم، طراحی سایت جزو مشاغل پردرآمدی محسوب می‌شود که این شغل نیز مانند سایر شغل‌های دیگر از مزایا و معایب متعددی برخوردار است که باید با آن آشنایی کامل داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله طراحی سایت چیست را مطالعه نمایید.

 

شغل طراحی سایت

 

انتخاب ساعات کاری توسط طراح سایت

تعیین ساعت کاری در این شغل یکی از مزیت‌های بسیار خوب آن است؛ در واقع طراحان سایت می‌توانند ساعت و روزهای کاری خود را براساس برنامه دلخواه خود تعیین کنند و هیچ‌گونه محدودیت زمانی برای آن‌ها وجود ندارد.

پیشرفت مداوم در زمینه طراحی سایت

کاملا بدیهی است که با پیشرفت تکنولوژی، طراحان سایت با چالش‌های جدیدی مواجه می‌شوند که به صورت مداوم باید اطلاعات خود را افزایش دهند؛ این افزایش اطلاعات باعث می‌شود که طراحان سایت به صورت مداوم در حال پیشرفت و ترقی باشند.

عدم نیاز به ارتباط با مشتریان

طراحی سایت جزو آن دسته از مشاغلی است که بیشتر زمان خود را صرف کار با کامپیوتر می‌کنید و نیازی به ارتباط با مشتریان خود ندارید؛ بنابراین اگر شما جزو افرادی هستید که ترجیح می‌دهید، ارتباط چندانی با افراد غریبه نداشته باشید، این ویژگی یک مزیت بسیار خوب برایتان به حساب می‌آید.

 

مطالعه بیشتر : طراحی سایت چقدر زمان میبرد

 

معایب شغل طراحی سایت چیست؟

ممکن است که در زمان مواجه شدن با الگوریتم‌ها دچار مشکل شوید؛ در این صورت باید بتوانید از منابع مختلف برای رفع آن استفاده کنید که گاهی این منابع لاتین هستند؛ بنابراین اگر به زبان انگلیسی تسلط ندارید، کمی برایتان مشکل می‌شود؛

🔹 ساعت‌های طولانی را باید صرف نشستن پشت سیستم خود کنید.

🔹 ممکن است با مشکلات جسمانی مختلفی به دلیل کم تحرکی مواجه شوید.

🔹 کمبود خواب و استرس یکی دیگر از معایب شغل طراحی سایت است.

🔹 در اثر استفاده مداوم از سیستم ممکن است بینایی شما ضعیف شود.

روش‌های مختلف برای کسب درآمد طراحی وب سایت

راه‌های کسب درآمد طراحی وب سایت بسیار زیاد است و شما در هر جا و با هر شیوه‌ای می‌توانید درآمد داشته باشید؛ در ادامه شما را با این روش‌ها آشنا می‌کنیم.

کار طراحی سایت

 

طراحی سایت فریلنسری

بنابر تعریف سایت flexjobs فریلنسر شخصی است که چندین پروژه متفاوت را به صورت همزمان برای کارفرماهای مختلف انجام می‌دهد و برای انجام کار به شرکت خاصی متعهد نیست؛ علاوه‌بر آن ساعات کاری مشخصی نیز ندارد و هر زمانی که مایل است پروژه‌ها را انجام می‌دهد؛ به بیانی دیگر مدیر فریلنسر، خود طراح سایت است؛ این شغل برای افرادی که از رزومه کاری قوی برخوردار هستند، گزینه بسیار خوبی است.

طراحان سایت شرکتی

طراحان سایت شرکت، درحقیقت همان کارمندانی هستند که در پایان ماه حقوق مشخصی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد؛ اگر می‌خواهید که طبق ساعت کاری مشخصی پروژه‌های خود را انجام دهید؛ علاوه‌بر آن از بحث کردن با کارفرما نیز دوری کنید، توصیه می‌کنیم به عنوان طراح سایت در یک شرکت استخدام شوید.

طراحی سایت و افزونه‌های وردپرسی

اغلب سایت‌هایی که کسب و کارهای اینترنتی از آن استفاده می‌کنند، ووکامرسی و وردپرسی است؛ بنابراین صاحبان سایت‌های وردپرسی و ووکامرسی پس از طراحی و ساخت سایت به افزونه‌های وردپرسی نیاز دارند؛ البته در کنار آن می‌توانید با کدنویسی پلاگین‌های اختصاصی نیز کسب درآمد کنید.

تولید پادکست‌های آموزشی

اگر در طراحی سایت مهارت کافی دارید، می‌توانید مهارت‌‌های خود را در قالب پادکست‌های آموزشی در اختیار افراد علاقه‌مند به این حوزه کاری قرار دهید؛ البته این شغل برای افرادی که به تدریس علاقه دارند گزینه خوبی است.

ما در یک مقاله دیگر به طور مفصل به موضوع پادکست چیست پرداخته‌ایم. برای آشنایی با بهترین پادکست‌های ایرانی و خارجی پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالعه نمایید.

 طراحی و برنامه نویسی برای اپلیکیشن

طراحی برای اپلیکیشن یکی دیگر از مشاغلی است که می‌توانید با آن درآمد بسیار زیادی داشته باشید؛ در حالت کلی بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی پس از طراحی سایت فروشگاهی می‌خواهند که اپلیکیشنی نیز در کنار وبسایت خود داشته باشند تا کاربران خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنند؛ البته باید بدانید که برای برنامه نویسی اپلیکیشن، خلاقیت مهم‌ترین ویژگی است که باید داشته باشید. پس یکی دیگر از راه‌‌های مناسب کسب درآمد از اپلیکیشن است.

ساخت فروشگاه اینترنتی برای خودتان

راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای خودتان یکی دیگر از ایده‌های بسیار خوبی است که می‌توانید مراحل طراحی سایت آن را انجام دهید.

چگونه طراح سایت شویم؟

به طور قطع می‌دانید که برای شروع فعالیت در عرصه طراحی سایت باید مراحلی را طی کنید؛ به همین دلیل در این قسمت می‌خواهیم به شما مواردی مهمی که برای طراح سایت شدن بدان نیاز دارید را معرفی کنیم.

 

بازار طراحی سایت

 

شناخت محیط وب

مهم‌ترین قدم برای ورود به طراحی سایت این است که تا حدودی با محیط وب، یعنی کار با سایت‌های مختلف آشنایی داشته باشید و بتوانید از ابزارهای گوناگون استفاده کنید؛ برای آشنایی بیشتر با محیط وب پیشنهاد می‌کنیم که مدیریت یک وبلاگ را انجام دهید و مطالب وبلاگ را دسته‌بندی کنید؛ انجام این کار شما را برای شروع طراحی سایت آماده می‌کند.

آشنایی با طراحی وردپرس

وردپرس چیست ؟ وردپرس یک نوع سیستم مدیریت محتواست که با استفاده از آن می‌توان انواع سایت‌های فروشگاهی را طراحی کرد که نصب و راه‌اندازی این سیستم رایگان است؛ یک طراح سایت باید با تمامی امکانات و قابلیت‌های سیستم وردپرس آشنایی داشته باشد تا بتواند افزونه‌های جدیدی را به وبسایت اضافه کند.

ساخت قالب‌های اختصاصی برای وبسایت

هر طراح سایتی باید توانایی ساخت قالب‌های اختصاصی را داشته باشد؛ بنابراین برای ساخت قالب‌های اختصاصی باید به زبان‌های CSS، HTML، جی کوئری و Bootsrape آشنایی داشته باشید.

یادگیری زبان برنامه نویسی PHP

تسلط به زبان برنامه نویسی PHP از موارد مهمی است که باید هر طراح سایتی به صورت کامل با آن آشنایی داشته باشد؛ در حقیقت اگر به PHP مسلط باشید، خودتان به راحتی می‌توانید سایت وردپرسی بسازید.

پلاگین سازی اختصاصی برای وردپرس

با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP و طراحی قالب، می‌توانید پلاگین‌های اختصاصی برای وردپرس طراحی کنید؛ توجه داشته باشید که ساختن پلاگین اختصاصی بسیار مهم است؛ زیرا ممکن است برای سایت نیاز به ساخت پلاگین اختصاصی داشته باشید که متناسب با سلیقه صاحب وبسایت باشد.

 

کسب درآمد از طراحی سایت

 

آشنایی با PHP تحت MVC

برای پیشرفت بیشتر در زمینه یادگیری زبان برنامه نویسی PHP باید به MVC مسلط باشد؛ در واقع MVC باعث افزایش امنیت وب سایت می‌شود.

شناخت فریم ورک PHP

استفاده از فریم ورک‌های مختلف باعث افزایش کیفیت برنامه نویسی می‌شود؛ به طور مثال فریم ورک لاراول سطح امنیت وبسایت را افزایش می‌دهد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم حتما در قدم آخر به فریم ورک‌‌های مختلف تسلط داشته باشید.

شناخت UI در طراحی سایت

در طراحی سایت باید به رابط کاربری UI توجه کنید؛ طراحی UI سایت همان رابطه بین کاربر و سیستم است که سبب می‌شود کاربر پس از ورود به وبسایت، صفحه سایت را ترک نکند؛ استفاده از نمودارها، دکمه‌ها و رنگ‌های زیبا از جمله مواردی هستند که کاربر را به ماندن در صفحه تشویق می‌کنند.

 

مطالعه بیشتر : تفاوت ui و ux

 

آشنایی با  UX در طراحی وبسایت

تجربه کاربری UX نیز جزو مواردی مهمی است که طراح سایت باید بدان اهمیت دهد؛ درواقع UX باعث می‌شود که انجام هر نوع فرایندی در وبسایت برای کاربران آسان شود؛ به عبارتی دیگر UX به مجموعه احساسات مخاطب نسبت به وبسایت شما گفته می‌شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)
سخن نهایی
بی‌شک بازار کارطراحی سایت نیز مانند هر شغل دیگر با چالش‌هایی همراه است که پیش از ورود به عرصه آن باید این چالش‌ها را به خوبی بشناسید؛ اما اگر این مسیر را با علاقه شروع کنید، بی‌شک از هر نوع سختی و مانعی با موفقیت می‌توانید گذر کنید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی خود حتما از مشاوره‌های ارزشمند کارشناسان پیشگامان ویرا بهره‌مند شوید تا به صورت کامل شما را راهنمایی کنند.
فائزه اعلمی
فائزه اعلمی

مارکتینگ، آموزش و نوشتن ۳ علاقه‌مندی بزرگ منه! این مقالات تلفیقی از هر ۳ مورده. نظرات‌تون ارزشمنده؛ می‌خونمشون:)

سایر مقالات

جدید ترین مطالب ویرا رو از دست نده

40 پاسخ

    1. سلام وقت بخیر ✨
      بله شما میتونید از طریق آیدی زیر به کانال تلگرام ما دسترسی داشته باشید:
      pishgamviraa@

    1. سلام وقت بخیر برای تماس میتونید از شماره های زیر استفاده کنید
      ارتباط با ویرا
      02144964734 – 09045068232

    1. سلام وقت بخیر
      بله، شما میتوانید از طریق اکانت @viiraco با پیج اینستاگرام ما در ارتباط باشید🌸

  1. با عرض سلام و خدا قوت. مطالب این سایت با حوصله و دقت نظر بسیار خوبی تهیه و تدوین شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *