چگونه می توانیم به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شویم

نوشته شده:در 15 اسفند 1400
زمان مطالعه: 05 دقیقه
سئو کار حرفه‌ ای

اینستاگرام ویرا رو دنبال کنید

سئو چیست؟ سئو (SEO)، در واقع مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو است. به عبارت ساده، سئو به معنای فرآیند بهبود سایت برای  افزایش بازدید سایت بوده که در نهایت منجر به مشاهده محصولات یا خدمات مربوط به کسب و کار شما در Google ،Bing و سایر موتورهای جستجو خواهد شد. هرچه صفحات در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال جلب توجه و جذب مشتریان و رونق کسب و کار بیشتر است. حال که با اهمیت سئو در جهت پیشرفت کسب و کار، شغل و تجارت آشنا شدید، باید بدانید نقش یک سئو کار چیست. در این مقاله سعی شده تا با  بررسی نکات طلایی عملکرد سئو و تأثیر آن در بازاریابی تولید محتوا به نقش اساسی سئو کار حرفه‌ ای در راستای پیشبرد این اهداف بیشتر پرداخته شود.

 

Trulli

تایید شده توسط ویرا

سئو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو مانند Google و Bing، ربات‌ها را به‌کار می‌گیرند تا با استفاده از آنها، جستجو صفحات در وب، رفتن از سایت به سایت دیگر، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار‌ دادن آنها در فهرست مورد نظر را انجام دهند. برای درک بهتر موضوع، به این مثال توجه کنید: فهرست را مانند یک کتابخانه بزرگ در نظر بگیرید که در آن کتابدار می‌تواند کتاب (یا صفحه وب) را جمع‌آوری کند تا به شما کمک نماید دقیقاً آنچه را که در آن زمان به دنبال آن هستید، پیدا کنید.

 

 مشاهده ” هزینه سئو سایت

 

انواع سئو به بیانی ساده

اکنون که با عملکرد سئو آشنا شدید، بهتر است درباره انواع سئو نیز بیشتر بدانید. بهینه سازی موتور جستجو، انواع مختلفی دارد که تفاوت آنها در زمان، هزینه، میزان ریسک‌ پذیری و ارزش‌گذاری نهایی است. از همین رو، انواع سئو را به شکل زیر دسته بندی می‌کنند:

عملکرد سئو

 

» سئو کلاه سفید: حفظ استراتژی سئو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی، سئو داخلی و خارجی، تکنیکال و بک لینک طبیعی از مهمترین تکنیک‌هایی هستند که در این نوع سئو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

» سئو کلاه سیاه: تکنیک‌های به کار رفته در سئو کلاه سیاه شامل محتوای کپی، سرقت متون، پنهان‌کردن متن، استفاده زیاد از کلمات کلیدی به‌صورت مخفی و یا آشکار است. هدف از پنهان‌کاری در این نوع سئو، فریب موتورهای جستجو است.

» سئو کلاه خاکستری: استفاده از تکنیک‌هایی جهت تحریک کاربر و برانگیختن حس کنجکاوی او، تبادل لینک، محتوای تغییر داده شده، هزینه برای دریافت کامنت و استفاده از تبلیغات پولی، از مهمترین تکنیک‌های این نوع سئو است.

» سئو منفی: ایجاد لینک‌های غیر طبیعی و اسپم، سرقت اطلاعات، گذاشتن کامنت منفی و هک کردن از تکنیک‌های به کار رفته در سئو منفی است. یک سئو کار حرفه‌‌ ای باید به خوبی با انواع سئو آشنایی داشته باشد تا بتواند بر اساس نیاز کاربر و هدف او سئو مناسب و کاربردی را ارائه دهد.

 

 مشاهده ” نمونه کار سئو سایت

 

اهمیت استفاده از سئو کار حرفه‌ ای در بازاریابی

سئو سایت بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است، زیرا افراد سالانه میلیاردها جستجو انجام می‌دهند. این مرور و جستجوها اغلب با هدف تجاری برای پیدا کردن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات مورد نیاز کاربران است. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برند‌ها است و مکمل سایر کانال‌های بازاریابی به حساب می‌آید. استفاده از یک فرد مسلط به سئو، علاوه بر ترافیک بیشتر، افزایش بازدید سایت و اختصاص رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبا می‌تواند تاثیر مهمی در بازاریابی محتوا شما داشته باشد.

اهمیت سئو کار حرفه ای

 

چگونه یک سئو کار حرفه‌ ای را تشخیص دهیم؟

حالا که از اهمیت سئو در جهت رونق کسب و کار و تجارت خود آگاه شدید، باید بدانید انجام مراحل و پیاده‌سازی انواع سئو نیازمند بکارگیری یک سئو کار حرفه‌‌ ای است که باید موارد زیر را هنگام کار مدنظر داشته باشد:

بررسی دقیق کلمات کلیدی

یک سئو کار حرفه‌ ای باید بداند که چه نوع کلمات کلیدی، سریع‌تر کاربر را به نتیجه دلخواه می‌رساند و با‌توجه به نیاز کاربر، در مورد کلمات کلیدی موثر و مفید فکر کند. در کنار استفاده از کلمات کلیدی دقیق، باید این کلمات با سایت‌های رقبا نیز مقایسه شوند تا بتوان در نهایت کلمات کلیدی جامع و کاربردی را استخراج نمود، همچنین کلمات کلیدی باید به گونه‌ای انتخاب شوند که کاربران را سریع‌تر به نتایج دلخواه هدایت کند. از این رو سئو کار باید از دانش کافی در مورد نیاز اشخاصی که موتور جستجو را برای پیدا کردن نتایج دلخواه بررسی می‌کنند، برخوردار باشد.

تسلط کافی بر ابزارهای سئو

یک سئو کار حرفه‌ ای باید به خوبی به ابزارهای مختلف سئو مانند: Ahrefs ،majestic seo و Google Search Console  مسلط باشد تا بتواند هنگام بروز مشکلات در این زمینه راه حل‌های اساسی و تخصصی را ارائه دهد.

به‌روز بودن

کسی که به صورت حرفه‌ ای کار سئو را انجام می‌دهد، باید اطلاعات به‌روزی داشته و با الگوریتم‌های روز گوگل به خوبی آشنایی داشته باشد، همچنین بتواند آن‌ها را برای سایت مورد نظر پیاده‌سازی نماید.

داشتن تعهد و مسئولیت

یک شرکت سئو کار حرفه‌ ای، در زمینه سئو فعالیت می‌کند، به طور حتم به‌دنبال پیدا کردن افراد متعهد و مسئول است تا بتواند اعتبار و نیاز کاربر مورد نظر را در زمینه بازاریابی محتوا به خوبی مورد توجه قرار دهد. از همین رو به کارگیری افرادی که دلسوزانه زمان می‌گذارند و نکات ریز و مختلف سایت را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند، بسیار مهم است.

بررسی و نظارت بر کار محتوا نویس

 ارائه خدمات سئو به درستی محقق نمی‌شود، مگر اینکه سئو کار خود بر نحوه نگارش، بررسی و ادیت محتواها نظارت داشته باشد. هرچند که اکثر افرادی که مسئول سئو هستند، محتوا نویسی نمی‌کنند، اما یک فرد متعهد در نحوه نگارش محتوا به خوبی دقت می‌کند و محتوا را از جهات مختلف مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد تا در نهایت خروجی به بهترین شکل ارائه شود.

آشنایی با نحوه هزینه کردن در مسیرهای تبلیغاتی

بهره‌گیری از حداکثر خدمات سئو نیازمند استفاده از رپورتاژ، بک لینک، کارکردن روی شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و فیس‌بوک است. یک سئو کار خوب باید در این زمینه به خوبی کاربر را راهنمایی کند. در مجموع، خدمات سئو، پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. هنگامی که می‌فهمید کاربران وب سایت شما چه می‌خواهند، می‌توانید این دانش را در کمپین‌ها، وب سایت‌ها و دیگر رسانه‌های اجتماعی خود توسط یک سئو کار حرفه‌ ای پیاده‌سازی کنید. در مجموع بهره‌گیری از دانش و تخصص یک سئو کار حرفه‌‌ ای شما را در رسیدن به رشد و پیشرفت بیشتر تجارت و کسب و کارتان کمک خواهد کرد.

تشخیص سئو کار حرفه‌ا ی

انجام تمام کارهای مربوط به سئو

نکته مهم دیگری که فرد آماتور و حرفه‌ ای را در زمینه سئو متمایز می‌کند، توجه به مفاهیم پایه سئو است. استفاده از هدینگ‌های مختلف بر اساس طول محتوا، عنوان‌ بندی، بیان توضیحات کامل و مفید، متن جایگزین برای تصاویر، بهینه‌کردن سرعت سایت و… همگی از وظایفی هستند که یک سئو کار ماهر در حین کار مد نظر قرار می‌‌دهد.

توجه به خواسته‌های کاربران و تبدیل آنها به مشتریان بالقوه

 یکی دیگر از نکاتی که باید یک سئو کار بداند، این است که چگونه بازدید‌‌ کننده و یا کاربر سایت را به مشتری تبدیل کند. در این زمینه می‌توان از ابزارهایی مانند Google analytics استفاده کرد. آنالیتیکس در واقع یک سرویس رایگان است که توسط گوگل ارائه می‌شود تا از این طریق بتوان آمار بازدید کنندگان یک وبسایت را مشخص نمود. این ابزار می‌تواند در جهت بازاریابی و واکاوی وب، بسیار مفید باشد.

نکته کلیدی

یک سئو کار حرفه‌ ای و متخصص باید بتواند میزان افزایش بازدید سایت شما را بالا ببرد و از این طریق، به جذب مشتریان در زمینه خدمات و محصولات ارائه شده کمک کند. شما می‌توانید برای استخدام کردن افراد ماهر و متخصص، در این زمینه به یک شرکت سئو کار حرفه‌ ای سئو مراجعه نمایید. این نکته را فراموش نکنید، ویژگی‌هایی مانند نتایج کامل، دانش پنل، بهره‌ گیری از تخصص سئو کار حرفه‌ ای در نتایج جستجو می‌تواند بازدید سایت را افزایش داده و اطلاعات بیشتری را در مورد شرکت و تجارت شما به طور مستقیم در اختیار کاربران قرار دهد؛ در ادامه مقاله به مسیر تبدیل‌شدن به یک سئو کار حرفه‌ ای اشاره شده و راه‌های کسب مهارت در این زمینه نیز، بیان شده است.

برای اینکه یک سئو کار حرفه‌ ای شویم، چه مراحلی را باید طی کنیم؟

در حقیقت، بهترین متخصصان SEO افرادی هستند که در زمینه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال مهارت دارند. این شامل مهارت‌های اصلی SEO مانند بهینه‌سازی عنوان است؛ علاوه بر این یک سئوکار حرفه‌ ای باید سایر مهارت‌های بازاریابی دیجیتال مانند طراحی سایت را هم بداند. یک سئوکار ماهر باید درباره الگوریتم‌ها بیشتر بداند تا بهتر بتواند صفحات موجود در فهرست را بر اساس فاکتورها و سیگنال‌های مختلف رتبه‌‌ بندی و تجزیه و تحلیل نماید. در متن پایینی به مهارت‌های کلیدی که یک متخصص سئو باید داشته باشد، اشاره می‌کنیم:

مراحل کار سئوکار

 

کار با انواع موتورهای جستجوگر مانند: گوگل، بینگ، یاهو، Ask.com ،AOL.com ،Baidu ،Wolframapha ،DuckDuckGo و…

آشنایی با اصول سئو

قابلیت یافتن کلمات کلیدی با حجم بالا و رقابت کم از مهمترین مهارت‌هایی است که یک سئو کار باید به آن دست پیدا کند. مرور سایت رقبا، توجه به نیاز کاربر، کسب دانش و اطلاعات در زمینه درخواست شده و… همگی اقدامات موثری در این مسیر هستند.

آشنایی اولیه با HTML

HTML یک زبان نشانه‌ گذاری است که به مرورگر اعلام می‌کند صفحات وب را برای مشاهده بازدید کنندگان سازماندهی کند. یک سئو کار باید با این مفهوم به خوبی آشنا باشد.

نحوه و مکان افزودن کلمات کلیدی به یک صفحه وب

مهارت‌های متوسط تا پیشرفته کپی رایتینگ

تسلط بر محتوای بصری، مانند فیلم و اینفوگرافیک

تولید محتوا، محدود به نگارش متن نیست. یک سئو کار باید در مورد همه زمینه‌های تولید محتوا به صورت تصویری اطلاعات داشته باشد. ساخت کلیپ، فیلم کوتاه و دیگر محتواهای بصری می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در بازاریابی بهتر محتوا و افزایش بازدید از سایت داشته باشند.

داشتن اطلاعات کافی در مورد ابزارهای مورد نیاز در سئو مانند: Google webmaster tools و Google analytics.

امکان ارتقاء و ایجاد پیوند به صفحات کلیدی

درک نحوه تاثیر SEO فنی بر رتبه‌بندی

آگاهی از روندهای در حال ظهور SEO و تغییرات الگوریتم گوگل

نکته دیگری که نباید فراموش کرد، این است که یادگیری سئو و نکات‌ ریز بینانه و جزئی آن نیازمند تمرین، تکرار و بررسی روزانه همراه با یک برنامه‌ریزی منظم است. سایت‌هایی مانند moz و backlinko می‌توانند مقالات جامع و کاملی را در زمینه یادگیری اصول سئو در اختیار شما قرار دهند. در این مسیر نباید از یادگیری مداوم خسته شد. بنابراین، با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی در همه زمینه‌ها از به‌روز ماندن اطلاعات و دانش خود غافل نشوید!

نکته کلیدی: اگر می‌خواهید یک سئو کار حرفه‌ ای شوید باید یک استراتژی و هدف از پیش تعیین شده داشته باشید. شما باید بتوانید سایت رقبا را به خوبی بررسی کنید و از ابزارهای تحلیل سئو به خوبی آگاهی پیدا کنید تا بتوانید رتبه سایت مورد نظر را در گوگل ارتقا دهید. تعیین یک هدف و برنامه‌ریزی دقیق برای رسیدن به آن هدف در محتوا، مهمترین اصلی است که سئو کار را در مسیر درست انتخاب ابزار و کلمات قرار می‌دهد.

 

دستمزد سئوکار

 

دستمزد سئو کار حرفه ای چگونه تعیین می شود؟

میزان قیمت‌گذاری برای دستمزد یک سئو کار حرفه‌ ای به عوامل مختلفی وابسته است. فردی که در کنار تمام ویژگی‌های ذکر شده، از تجربه کاری بالا برخوردار باشد و در کارنامه کاری خود نمونه‌های موفق و اثر بخشی را داشته باشد، دستمزد بالاتری نیز خواهد داشت. ممکن است استخدام یک سئو کار حرفه‌ ای قیمت بالایی داشته باشد، اما در برابر خدمات و کارشناسی درستی که از محتوای شما بر اساس اصول سئو انجام می‌دهد، نباید خیلی بحث‌ برانگیز باشد، زیرا انجام یک کار دلسوزانه و متعهدانه در کنار تخصص و تجربه می‌تواند بازاریابی محتوای شما را به سرعت رشد دهد و به تعداد مشتریان بالقوه شما بیفزایید و این همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.

امتیاز دهید
سخن نهایی
اگر به دنبال رونق کسب و کار تجارت خود هستید، باید بازاریابی محتوا را توسط یک سئو کار حرفه‌ ای به طور جدی دنبال کنید. همچنین می‌توانید از طریق یک شرکت سئو کار حرفه‌ ای به دنبال استخدام این افراد باشید. در هر صورت باید از میزان مهارت و تسلط سئو کار بر اساس ویژگی‌های ذکر شده اطمینان حاصل نمایید تا در نهایت بتوانید با ارتقاء رتبه سایت خود در گوگل و بازاریابی محتوا، در نهایت کسب و کار خود را رونق دهید.
Picture of فائزه اعلمی
فائزه اعلمی

مارکتینگ، آموزش و نوشتن ۳ علاقه‌مندی بزرگ منه! این مقالات تلفیقی از هر ۳ مورده. نظرات‌تون ارزشمنده؛ می‌خونمشون:)

سایر مقالات

جدید ترین مطالب ویرا رو از دست نده

52 پاسخ

    1. سلام کلمه کلیدی یکی از مهم ترین مباحث در روند کار شما است و خیلی میتونه به شما کمک کند تا سایت شما به رتبه خوبه توسط گوگل برسد

  1. معمولا مطالب زیاد و بلند حوصله سر برن ولی مطالب ویرا اینقدر شیرین،ساده و خودمونی بیان شده که ادم لذت میبره از این محتوا و باعث میشه کامل مطلبو رو خوند.
    تیمتون فوق العادس

    1. سلام آقای جلالی
      نظر لطف شماست
      خیلی خوشحالیم که این نظر مثبت رو از شما دریافت کردیم

  2. خیلی خیلی عالی بود . اصلا انتظار نداشتم یک چنین مطلبی رو رایگان اینجا بخونم !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *