ساخت برنامه اندروید

شرکت پیشگامان ویرا با سابقه چندین و چند ساله خود بهترین طراحی برنامه اندروید را برای شما انجام می‌دهد؛ بنابراین برای اینکه بتوانید با مشتریان خود تعامل بیشتری داشته باشید و برتعداد مشتریان خود اضافه کنید، اقدامات مربوط به ساخت برنامه اندروید را به دست تیم حرفه‌ای ما بسپارید. ما در شرکت ویرا، منحصر به‌فردترین اپلیکیشن اندرویدی را با مناسب‌ترین قیمت برای شما عزیزان طراحی می‌کنیم.

به‌طور قطع می‌دانید که استفاده از گوشی‌های موبایل بسیار بیشتر از لپ‌ تاپ و سایر لوازم الکترونیکی دیگر است؛ به‌همین دلیل طراحی اپلیکیشن اندروید برای توسعه کسب و کار شما ضروری محسوب می‌شود؛ به‌همین جهت ما در شرکت ویرا درکنار تیمی متشکل از متخصصین ماهر، آماده ارائه خدمات طراحی اپلیکیشن اندروید برای توسعه کسب و کارتان هستیم است.

android

سیستم عامل اندروید هرچند وقت یکبار در حال به‌روزرسانی است؛ از این‌رو باید طراحی برنامه اندروید به‌حدی حرفه‌ای باشد که در زمان آپدیت این سیستم عامل دچار مشکل نشود؛ به‌عبارتی دیگر، همگام با به‌روزرسانی اندروید پیش‌رود؛ ناگفته نماند که اپلیکیشن‌هایی که توسط مهندسین ما طراحی می‌شوند از سرعت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند که کاربر در زمان استفاده از آن احساس راحتی کند.

باتوجه به اهمیت بالای طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن اندروید، بهتر است که مسئولیت طراحی اپلیکیشن اندروید خود را به‌دست متخصصین ماهر یک تیم معتبر همچون پیشگامان ویرا بسپارید؛ زیرا کارشناسناسان تیم ما از مهارت و تجربه کافی برخوردار هستند؛ بنابراین به‌خوبی می‌دانند که در زمان ساخت اپ اندروید باید به چه نکاتی توجه کنند تا اپلیکیشن شما کارآمد باشد.

ارتباط مستقیم با کارشناسان ویرا:

بازار کار و دستمزد شغل ساخت برنامه اندرویدی

در مورد بازار کار برنامه نویسی اندروید که دیگر لازم به توضیح نیست که با توجه به موارد اشاره شده مانند: گسترش روز‌افزون برنامه‌های اینترنتی، از جمله پر‌کاربرد‌ترین و پر‌تقاضا‌ترین شغل‌های برنامه نویسی حال حاضر است.‌ در این صنعت، تقریباً شما امکان فعالیت به 4 صورت روبه‌رو را دارید :

درآمد یک برنامه نویس اندروید تحت تأثیر عوامل بسیار زیادی مانند: بزرگی پروژه محول شده به او، میزان تجربه و تسلط، شهری که در آن کار می‌کند، (مسلماً درآمد در شهر‌های بزرگ و پرجمعیت بیشتر از شهر‌های کوچک و کم‌جمعیت است.) قرار دارد. اگر به‌دنبال دانستن یک حدودی برای میزان حقوق این شغل هستید، باید بگوییم که حدود حقوقی شما در این زمینه چیزی بین 2 تا 8 میلیون تومان در ماه است.

 استخدام در یک مجموعه به‌طور ثابت و دائمی، به‌صورت برنامه نویس اندروید و یا پشتیبان یک اپلیکیشن اندرویدی

فعالیت به‌صورت پروژه‌ای و دورکاری، به‌صورت شخصی و یا تیمی

آموزش برنامه نویسی اندروید به‌صورت حضوری و یا مجازی!

ایده‌پردازی و فروش امتیاز ایده‌های خود به یک برنامه نویس اندروید

نکاتی آموزشی در زمینه ی ساخت برنامه اندروید

نکاتی آموزشی در زمینه ساخت برنامه اندروید

اگر  از فعالان صنعت برنامه نویسی اندروید و یا علاقه‌مندان به این زمینه هستید، ما در این بخش نکاتی مختصر  برای آموختن اندروید برای شما تدارک دیده ایم.

در ابتدا، برای شروع به یادگیری برنامه نویسی اندروید به سیستمی با مشخصات زیر نیاز است :

ایده پردازی و فروش امتیاز ایده‌های خود به یک برنامه نویس اندروید

سیستم دارای حداقل حافظه 2 تا 4 گیگابایتی برای نصب محیط برنامه نویسی و ملزومات آن

مرحله بعد، انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب برای این کار است.شناخته‌ شده‌ترین و پراستفاده‌ترین زبان برای این کار، زبان مشهور و معروف جاوا است که بیشترین استفاده را دارد. رتبه بعدی، متعلق به زبان برنامه نویسی کاتلین است و بعد از این دو مورد، چندین زبان دیگر نیز به‌کار می‌روند که البته مانند این دو زبان کاربرد ندارند.این زبان ها شامل موارد زیر می‌شوند: 

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

زبان برنامه نویسی سی شارپ

زبان برنامه نویسی پایتون

زبان برنامه نویسی بیسیک

زبان برنامه نویسی دارت

اگر شمایی که علاقه‌مند یه یادگیری برنامه نویسی اندروید هستید، برای این کار روزی 2-3 ساعت وقت صرف نمایید، این پروسه زمانی در حدود 6 ماه به‌طول می‌انجامد تا شما بتوانید درحد شروع به‌کار در این صنعت آموخته شوید. این پروسه 6 ماهه را می‌توان به‌صورت زیر تقسیم کرد:

ماه اول: یادگیری مقدمات زمان برنامه نویسی انتخابی شامل : متغیر‌ها، آرایه‌ها، شرط‌ها، حلقه‌ها، توابع و …

ماه دوم: یادگیری برنامه نویسی شی‌گرا در زبان برنامه نویسی مدنظرتان

ماه سوم تا پنجم: آشنایی با محیط برنامه نویسی اندروید و آموختن پیاده سازی جاوا با اندروید و طراحی صفحات گرافیکی برای اندروید

ماه ششم: انجام یک پروژه تمرینی برای اجرا و به‌کار گیری آموخته‌های تئوریتان

پس از این 6 ماه شما می‌توانید به‌عنوان یک تازه کار در بازار این شغل، مشغول به‌کار شده و با شروع از پروژه‌های کوچک به کسب تجربه و پیشرفت و کسب آمادگی برای انجام کار‌های بزرگتر بپردازید.

انتخاب زبان برنامه نویسی

10 محیط مناسب برای برنامه نویسی اندروید

انتخاب محیط برنامه نویسی متناسب با نیاز و هدف طراح برنامه اندرویدی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه نویسی اندرویدی است؛ زیرا اگر انتخاب درستی صورت نپذیرد، می‌تواند ساعت‌ها کار شما را کندتر کند و در نهایت هم نیز به نتیجه نرسید؛ برعکس آن نیز، اگر شما انتخاب درستی داشته باشید، سرعت شما بالاتر رفته و باکیفیت بهتر و راحت‌‌تر به هدف خود خواهید رسید. به‌همین منظور در ادامه ما لیستی از 10 تا از شناخته شده‌ترین محیط‌های برنامه نویسی اندروید را برای شما تدارک دیده‌ایم تا با مطالعه آن، بتوانید انتخاب مناسبی در راستای کار خود داشته باشید:

اندروید استودیو

شناخته‌ شده‌ترین محیط برنامه نویسی برای اندروید و ساخته شرکت گوگل است. گرچه نصب آن سخت و پیچیده است، اما بعد از نصب آن، به‌دلیل امکانات پیشرفته و به‌روز خود، بسیار می‌تواند به شما کمک نماید. کد زنی در این محیط با استفاده از زبان جاوا و ANDROID SDK (SOFTWARE DEVELOPMENT KIT) و همچنین زبان XML برای چیدن المان‌های برنامه است؛ همچنین شما می‌توانید با استفاده از کتابخانه‌هایی مانند LIBGDX به بازی‌سازی در حد ساده و ابتدایی بپردازید، البته این برنامه برای ساخت بازی هیچ وقت به قدرت UNITY نمی‌رسد. برای ساخت برنامه‌های پیشرفته‌تر در این محیط از کیتی با نام ANDROID NDK (‌NATIVE DEVELOPMENT KIT‌) استفاده می‌شود.

ای کلیپس

یک محیط بسیار شبیه به اندروید استودیو که قبل از اندروید استودیو بوده و الان رتبه دوم معروف‌ترین محیط‌های کدزنی برای اندروید را دارد. دراین محیط نیز با استفاده از زبان جاوا و ANDROID SDK، کد‌نویسی انجام می‌پذیرد. تفاوت ای کلیپس با اندروید استودیو در این است که در ابتدای کار، این محیط مختص به اندروید نبوده و برای کار‌های دیگر نیز به‌کار می‌رفته است و همچنین مشکل‌یابی در این محیط کندتر و دشوارتر است.

نت بینز

یک محیط بسیار شبیه به ای کلیپس که به‌جز اندروید، برای پلتفرم‌های دیگر نیز به‌کار می‌رود و یک زمانی آلترناتیوی برای ای کلیپس به‌شمار می‌رفت. البته این برنامه را اصلاً نمیتوان قابل مقایسه و درحد اندروید استودیو دانست.

زامارین

محیطی تحت مالکیت مایکروسافت که برای ساخت برنامه‌های میان پلت فرمی به‌کار می‌رود، یعنی شما می‌توانید برنامه‌ای را که در این محیط برای اندروید تولید نموده‌اید، به‌راحتی برای IOS و ویندوز نیز اجرا نمایید. از دیگر مزیت‌های این برنامه، می‌توان به رایگان‌شدن آن به‌تازگی، قابلیت تست در سرویس‌های ابری و همچنین پشتیبانی از هماهنگی با ویژوال استودیو است. زبان برنامه نویسی دراین محیط، سی شارپ است. دراین محیط شما می‌توانید با استفاده از ابزاری به نام MONOGAME به ساخت بازی‌های ساده بپردازید که مسلم است هیچ وقت، به قدرت و سهولت برنامه‌ای مانند یونیتی نیست!

AIDE

مخفف ANDROID IDE است که در آن نیز با زبان جاوا کد نویسی انجام می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این محیط، اجرای آن بر روی اندروید است که باعث می‌گردد شما بتوانید در هرجایی در گوشی تلفن همراه خود نیز کد زنی بکنید. از دیگر امکانات مناسب این محیط، تست آسان برنامه‌ها و همچنین یک محیط آموزشی در داخل خود برنامه است. از آنجایی که هرمزیتی با عیبی نیز همراه است ، لذا از معایب این محیط می‌توان به نمونه‌هایی مانند عدم مناسب بودن برای کار‌های بزرگ و یا نیاز به خرید اشتراک ویژه برای استفاده از برخی از امکانات این محیط، اشاره کرد.

پایتون

در محیط های برنامه نویسی پایتون با استفاده از کتابخانه‌هایی مانند: PYMOB و یا PYGAME SUBSET FOR ANDROID می‌توانید به تولید این برنامه بپردازید. البته مسلم است که قدرت این محیط هیچ گاه به اندازه اندروید استودیو نبوده و فقط می‌توان از آن برای کار‌های ساده و پروژه‌‌هایی که محیط گرافیکی خاصی ندارند، استفاده نمود.

بیسیک فور اندروید

این محیط قابل استفاده برای کسانی است که علاقه‌ای به یادگیری زبان جاوا ندارند. زبان بیسیک مخفف عبارت BEGINNERS ALL PURPOSE SYMBOLIC INSTRUCTION CODE و شبیه به زبان انگلیسی است. کار دراین محیط، بسیار سریع، با حجم کم و در عین‌حال بادقت مناسبی صورت می‌پذیرد. تمام امکانات اندروید استودیو تقریباً باهمان کیفیت در این محیط در دسترس است. از دیگر امکانات مفید این محیط، قابلیت تبدیل آسان کد‌های نوشته مرتبط با اندروید در این محیط به کد‌های قابل اجرا بر روی IOS است؛ البته این برنامه نیز خالی از عیب نیست و آن نیاز به خرید این برنامه است که باعث شده استقبال از این محیط کم گردد.

فون گپ یا کوردوا

این محیط قابلیت برنامه نویسی چند پلتفرمی را با استفاده از زبان‌های برنامه نویس‌ای همچون جاوا اسکریپت، CSS ، HTML 5 و دیگر زبان‌های مورد استفاده برای طراحی وب است. با استفاده از این محیط، برنامه‌هایی به‌صورت WEB VIEW و در عین‌حال مانند یک اپلیکیشن تولید می‌گردد. البته لازم به ذکر است که برنامه‌های تولید شده در این محیط، نمونه‌هایی ساده بود و امکان طراحی برنامه‌های پیچیده و یا بازی با این محیط وجود ندارد.

یونیتی

شناخته‌شده‌ترین موتور بازی سازی که به شما امکان ساخت بازی‌های ساده تا پیشرفته چند پلت فرمی  را با بالا‌ترین کیفیت و سریع‌ترین حالت می‌دهد. کدزنی و تغییر المان‌ها نیز در این محیط با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی جاوا و سی شارپ انجام می‌شود.اصل این برنامه رایگان بوده و همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا تجهیزات و ابزار پیشرفته را از طریق خرید و یا دانلود به این محیط اضافه نمایید.

آنرییل

یک موتور بازی‌سازی شناخته شده دیگر که برای ساخت و طراحی بازی‌ها در محیط‌های ویندوز، لینوکس، اندروید و IOS به‌کار می‌رود. این برنامه، به تازگی به‌صورت رایگان درآمده است، اما یادگیری و کار با آن به‌سادگی یونیتی نیست و قابلیت پیاده‌سازی پروژه‌ها در آن به اندازه  یونیتی ندارد؛ البته توجه به‌این نکته شگفت انگیز نیز خالی از لطف نیست که شما می‌توانید هم از طریق یونیتی و هم از طریق آنرییل برای دستگاه‌های واقعیت مجازی نیز بازی سازی نمایید.

مشاوره1

امیدواریم محتوایی که برای شما در این صفحه در موضوع ساخت برنامه اندروید آماده کردیم برای شما موثر واقع گردیده باشد، همچنین شما عزیزان همواره می‌توانید از طریق تماس با همکاران ما در بخش پشتیبانی همین سایت، اقدام به کسب راهنمایی و ثبت سفارش در زمینه برنامه نویسی اندروید نمایید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان ویرا:
4/5 - (1 امتیاز)