طراحی سایت چقدر زمان میبرد

آپدیت شده: 19 اردیبهشت 1402
زمان مطالعه: 10 دقیقه
طراحی سایت چقدر زمان می برد

اینستاگرام ویرا رو دنبال کنید

منظور از طراحی یک وب‌سایت، طراحی شکل ظاهری، رنگ‌بندی و ساختار آن است که بارها در طول روز برای کاربران مختلف به نمایش گذاشته می‌شود. در طراحی سایت، معمولاً روی جنبه کاربر پسند بودن آن تأکید ویژه‌ای می‌شود و طراح سایت تمام تلاش خود را می‌کند که کاربر با هر دستگاهی که وارد سایت شد، تجربه‌ای عالی داشته باشد.

تا سال 2010 تمرکز طراحان سایت روی نحوه نمایش سایت در دسکتاپ بود و از اواسط 2010 طراحی صحیح سایت برای گوشی‌های همراه و تبلت‌ها هم اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد. یک طراح وب، روی شکل ظاهری، چیدمان و در برخی موارد، محتوای یک وب‌سایت کار می‌کند. به‌عنوان مثال در طراحی بخش ظاهری سایت به رنگ، فونت و تصاویر استفاده شده می‌پردازند و در بخش چیدمان به چگونگی ساختار و طبقه‌بندی اطلاعات سایت خواهند پرداخت.

یک طراحی سایت ایده‌آل سبب می‌شود کار کردن با سایت راحت باشد، شکل ظاهری جذاب و کاربر پسندی ارائه دهد و روی دستگاه‌های مختلف بدون مشکل لود شود. بسیاری از صفحات وب با تمرکز بر سادگی طراحی شده‌اند، به‌طوری که هیچگونه اطلاعات اضافی در داخل صفحات سایت مشاهده نمی‌شوند، زیرا ممکن است باعث حواس پرتی یا سردرگمی کاربران وب‌سایت گردد. جهت مطالعه بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ویرا باشید.

Trulli

تایید شده توسط ویرا

چرا طراحی سایت اهمیت دارد؟

طراحی سایت چیست ؟ روزانه با سایت‌های مختلفی برخورد می‌کنیم که تمامی آن‌ها دارای یک دامنه و آدرس منحصر به‌فرد هستند و علاوه‌بر آن، از یک سیستم محتوا برای قرار دادن متن، تصویر، ویدیو و … در داخل صفحات وب‌سایت استفاده می‌کنند. در عصر تکنولوژی برای خرید، استفاده از خدمات، پاسخ سوالات و… از اینترنت استفاده می‌شود و فعالیت در دنیای وب می‌تواند برای هر کسب و کاری مفید باشد. در صورتیکه تصمیم گرفتید بر روی ارائه خدمات و فروش محصولات در بستر وب فعالیت کنید، باید برای هنگام راه‌اندازی سایت به طراحی آن اهمیت زیادی بدهید.

طراحی سایت چیست

زمانی‌که خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهید، بدون حضور فیزیکی در شهر یا استان خاصی، قادر خواهید بود به افراد در نقاط مختلف دنیا خدمت‌رسانی کنید و این موضوع باعث افزایش فروش محصولات می‌شود؛ در نتیجه شرکت شما رشد خوبی را تجربه خواهد کرد. حتی اگر هدف از تأسیس یک سایت، اطلاع‌رسانی یا ارائه اخبار باشد، باز هم پرداختن به طراحی سایت جزء نکات کلیدی است.

تصور کنید شما وقت زیادی را صرف سئو سایت کرده و در کلمات کلیدی بسیار خوبی جز رتبه‌های برتر گوگل هستید، کاربر روی سایت شما کلیک کرده و اولین چیزی که خواهد دید، شکل ظاهری آن است. اگر شکل ظاهری سایت جذاب باشد و بتواند به سوال کاربر بدون ایجاد سردرگمی پاسخ دهد، علاوه بر جلب توجه مخاطب، سبب افزایش رتبه شما در گوگل هم خواهد شد؛ زیرا کاربر مدت زمان طولانی در صفحه باقی مانده و توانسته پاسخ سوال خود را دریافت کند.

 

امروز یکم بیشتر مطالعه کن : درآمد طراحی سایت چقدر است؟

 

مدت زمان لازم برای طراحی سایت چقدر است؟

شاید برای شما سوال ایجاد شود که مدت زمان لازم برای طراحی سایت چقدر است؟ طراحی سایت به چند عامل مهم بستگی دارد که هر کدام از آن‌ها روی مدت زمان طراحی سایت تاثیر خواهند گذاشت. مدت زمان فرآیند طراحی سایت، متناسب با نوع کاربری سایت مورد نظر، امکاناتی که باید در سایت قرار گیرد، نوع المان‌های مورد نظر و… تعیین خواهد شد و برای هر پروژه این زمان متفاوت است. در کنار تمامی این موارد، حتی نوع نرم افزاری که در طراحی سایت استفاده می‌شود هم در مدت زمان آن اثر گذار است. در طراحی سایت، می‌توان از نرم افزارهایی نظیر  Dreamweaver ،Google Web Designer ،Rapidweaver و… کمک گرفت.

 

به‌طور کلی عوامل مؤثر در مراحل طراحی سایت عبارت‌اند از:

🔹 نوع کاربری سایت

🔹 امکانات مورد نظر کارفرما

🔹 میزان تخصص طراح سایت

🔹 نرم افزار طراحی سایت

🔹 المان‌ها

🔹 تعداد صفحات

در قدم اول یک طراحی اولیه توسط طراح سایت خدمت شما ارائه خواهد شد که مدت زمان طراحی اولیه حدودا بین 3 تا 4 هفته طول خواهد کشید. ممکن است شما بخواهید نسبت به سایت‌های دیگر برتری داشته باشید و از طراح سایت بخواهید برای هر صفحه یک طراحی جدا در نظر گیرد، در این حالت احتمالاً مدت زمان طراحی سایت تا 2 ماه افزایش پیدا می‌کند. یک سایت می‌تواند تنها یک خبرگزاری باشد یا به‌عنوان یک فروشگاه فعالیت کند و لازم باشد برای هر صفحه از سایت طراحی جداگانه‌ای در نظر بگیرید. طراحی سایت فروشگاهی با قالب‌های آماده زود انجام می‌شود، اما طراحی‌های اختصاصی تا ماه‌ها طول خواهد کشید.

امروز یکم بیشتر مطالعه کن : مراحل ورود به طراحی سایت

 

طراحی وب‌سایت بدون استفاده از زبان برنامه نویسی

شاید تا به امروز نام طراحی سایت وردپرس یا طراحی سایت جوملا را شنیده باشید؛ در این روش‌ها نیاز به دانش برنامه نویسی بالایی نخواهد بود و با کمک سیستم‌های مدیریت محتوا، مانند وردپرس یا جوملا می‌توان یک سایت راه‌اندازی کرد. پس از راه‌اندازی سایت، باید در صفحات آن محتواهای متعددی قرار دهید تا بتوانید مشتریان بالقوه خود را از میان جامعه بیابید. برای این منظور سیستم‌های مدیریت محتوای با کیفیت نظیر وردپرس یا جوملا وجود دارند که شما را تا رسیدن به این هدف یاری خواهند کرد.‌

طراحی سایت چگونه انجام می شود

 

طراحی سایت وردپرس

طراحی سایت با وردپرس چیست و چگونه انجام می‌شود ؟ طراحی سایت با کمک سیستم مدیریت محتوا وردپرس را می‌توان محبوب‌ترین و سریع‌ترین راه طراحی یک وب سایت دانست. این سبک طراحی در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و قالب‌های متنوع وردپرس به شما اجازه خواهد داد، سایت خود را مطابق با سلیقه خود بسازید. اولین نسخه وردپرس در سال 2003 و توسط مت مولنوگ عرضه شد و پس از آن تغییرات زیادی را تا رسیدن به این نقطه طی کرده است. وردپرس در کنار امنیت بی‌نظیر، انعطاف پذیری بسیار بالایی داشته و برای انواع کسب‌وکارها کاربردی خواهد بود.

امروز یکم بیشتر مطالعه کن : امکانات طراحی سایت

 

پس از راه‌اندازی سایت با کمک وردپرس، باید به قسمت قالب‌ها و پوسته‌های وردپرس مراجعه کرده و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. علاوه بر تصمیم‌گیری برای رنگ و چیدمان، قسمت‌هایی مانند آخرین دیدگاه یا مطالب هم با سلیقه خود شما قابل ویرایش خواهند بود و می‌توانید آن‌ها را به منوهای سایت اضافه کرده یا کم کنید.

اگر به موفقیت وب سایت خود اهمیت می‌دهید، باید برای سئو آن هم وقت زیادی بگذارید؛ در وردپرس پلاگین‌های مختلفی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که به کمک آن‌ها می‌توانید رتبه خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید. با تهیه سیستم مدیریت محتوای وردپرس در کنار طراحی سایت، امکانات بی‌نظیر دیگری هم وجود دارد و همین موارد سبب شده جزء محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا باشد.

طراحی سایت با وردپرس

 

طراحی سایت جوملا

جوملا دومین سیستم مدیریت محتوای محبوب پس از وردپرس است. نصب و پیاده‌سازی جوملا بسیار آسان و رایگان بوده و وقت زیادی را از شما نخواهد گرفت. طراحی سایت به کمک جوملا یکی از روش‌های طراحی سایت بدون دانش برنامه نویسی است که بدون مهارت داشتن در زبان برنامه نویسی، می‌توان به وسیله جوملا یک سایت یا فروشگاه آنلاین داشت.

جوملا مانند وردپرس به شما اجازه می‌دهد طراحی وب‌سایت را طبق سلیقه شخصی خود پیش برده و طراحی دلخواه خود را روی آن قرار دهید. علاوه بر اینکه طراحی سایت جوملا کار وقت‌گیری نیست، پس از راه اندازی آن، برای سئو کلمات کلیدی هم مشکل زیادی نخواهید داشت و اعتبار جوملا به شما در بهبود رتبه کمک می‌کند.

نکات مهم در مورد طراحی سایت

در چند سال اخیر، بازاریابی اینترنتی باعث رشد فروش تعداد زیادی از کسب‌وکارها شده و طراحی سایت از جمله نکات مهم در طراحی سایت در این زمینه قابل تعمیم است. در هنگام طراحی سایت، با در نظر گرفتن چند نکته می‌توانید سایتی حرفه‌ای‌تر داشته باشید.

🔹 در فضای وب، تنها چیزی که می‌بینیم وب‌سایت یک برند است که وجود قسمت‌هایی مانند “تماس با ما” یا “درباره ما” سبب افزایش اعتماد می‌شود؛ در نتیجه به هنگام طراحی سایت باید قسمت‌هایی را برای قرار‌ دادن محتوای آن‌ها در نظر گرفت.

🔹 به بخش وبلاگ سایت توجه ویژه‌ای داشته باشید. قرار دادن مطالب مفید در داخل سایت سبب افزایش مخاطبان و در نتیجه بالاتر رفتن فروش خواهد شد. در صفحه وبلاگ به خوانایی و فونت متن توجه کنید، زیرا خواننده برای دقایقی روی صفحه باقی می‌ماند تا مطلب را بخواند و اگر فاقد فونت مناسب یا خوانایی باشد، صفحه را ترک کرده و به سایت دیگری مراجعه می‌کند.

 

نکات مهم طراحی سایت

 

🔹 به قالب‌ها و عکس‌های داخل سایت اهمیت دهید. وجود تصاویر زیبا و رنگ بندی خاص قالب، باعث افزایش رضایت کاربران می‌گردد.

🔹 در منوها از مسیریابی آسان کمک بگیرید تا کاربر در داخل سایت دچار سردرگمی نشود.

🔹 منوها و تصاویر سایت باید در تمامی دستگاه‌ها به درستی نمایش داده شوند، پس به هنگام طراحی سایت به نحوه نمایش آن در گوشی، کامپیوتر و تبلت توجه کنید.

🔹 همانطور که اشاره شد، وجود اطلاعات اضافه و بدون استفاده باعث ایجاد مزاحمت برای مخاطب شده و در نتیجه منجر به ترک کردن سایت خواهد شد. در هنگام طراحی سایت باید تمامی عکس‌ها، فیلم‌ها، محتوای متنی و… به‌صورت استاندارد در نقاط مختلف صفحه جای گیرد.

🔹 سرعت سایت را چک کنید. سرعت سایت یکی از عوامل مهم در سئو سایت است و باید با دستگاه‌های مختلف زمان بارگذاری صفحه اولیه و صفحات جانبی را بررسی کنید.

🔹 یک نکته کوچک و مهم در طراحی سایت، قرار دادن باکس جستجو است. این باکس در سایت‌های پر محتوا، نقش کاربردی داشته و عدم وجود آن باعث کاهش رضایت بازدیدکنندگان می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)
سخن نهایی
امروزه فضای وب، یک بستر مناسب جهت کسب و کار و فروش است؛ از این رو خیلی‌ها به دنبال راه‌ اندازی وب سایت فروشگاهی هستند، ولیکن با چند چالش اساسی رو به رو هستند: برای راه اندازی یک سایت، چه قدر باید هزینه کرد؟ طراحی سایت چقدر زمان میبرد ؟ بدون دانش برنامه نویسی، میتوان وب سایت طراحی کرد؟ ما در این مقاله سعی کردیم به تک تک این سوالات پاسخ داده و ابهامات را برطرف کنیم، تا شمایی که قصد راه اندازی یک سایت را دارید، به آسانی سایت خود را راه اندازی کنید.اگر تجربه‌ و یا سوالی درباره طراحی سایت، مدت زمان طراحی سایت و … دارید، دیدگاهتان را با ما در باکس زیر درمیان بگذارید.
Picture of فائزه اعلمی
فائزه اعلمی

مارکتینگ، آموزش و نوشتن ۳ علاقه‌مندی بزرگ منه! این مقالات تلفیقی از هر ۳ مورده. نظرات‌تون ارزشمنده؛ می‌خونمشون:)

سایر مقالات

جدید ترین مطالب ویرا رو از دست نده

42 پاسخ

    1. سلام وقتتون بخیر دوست عزیز شما میتونید با شماره های زیر با ما در تماس باشید:
      02144964734 – 09045068232

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *