منظور از پیلار بندی چیست؟

نوشته شده:در 8 آبان 1401
زمان مطالعه: 05 دقیقه
پیلار بندی در سئو

اینستاگرام ویرا رو دنبال کنید

با ظهور اینترنت در عصر تکنولوژی جنبه‌های مختلفی از زندگی ما دچار تغییر شد؛ کسب‌وکارها هم از این قاعده مستثنی نبودند و با مرور زمان شکل جدیدی پیدا کردند. با پررنگ شدن نقش اینترنت در زندگی روزمره، کسب‌وکارها به‌دنبال جذب مخاطب بیشتر در شبکه وب بودند. اغلب بازدیدکنندگان از طریق گوگل یا سایر موتورهای جستجو وارد سایت می‌شوند، درنتیجه برای جذب بیشتر مخاطب، لازم است که رتبه سایت را در موتورهای جستجو بهبود بخشید. کاربران معمولاً روی لینک‌های اولیه کلیک کرده و به لینک‌های صفحات بعد مراجعه نمی‌کنند؛ از همین‌رو قرار گرفتن در رتبه‌های گوگل به‌معنای جذب بازدید کننده بیشتر خواهد بود؛ جذب بازدید کننده بیشتر هم به‌معنای فروش بالا‌تر و محبوبیت بیشتر برند است. احتمالاً پس از شروع همکاری با یک شرکت سئو، در لیست خدمت سئو آن‌ها، نام پیلار بندی در سئو را خواهید دید. پیلار پیج‌ها تاثیر زیادی در بهبود رتبه شما داشته و مزایای بی‌شماری با خود به همراه خواهند داشت.

موتورهای جستجو مانند گوگل، برای رتبه‌بندی سایت‌ها قوانین خاصی را دنبال می‌کند که اگر بر پایه همین قوانین پیش روید، اعتبار بیشتری نزد گوگل کسب کرده و جایگاه بهتری در نتایج گوگل پیدا می‌کنید. برای جذب بازدید کننده بیشتر از طریق موتورهای جستجو باید قوانین سئو در داخل سایت پیاده شوند تا به هنگام جستجوی کاربر، سایت شما در صدر نتایج قرار گیرد.

پیدا کردن یک استراتژی محتوا که باعث افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایت شوند کار ساده‌ای نیست و برای تدوین آن باید نکات زیادی را در نظر گرفت. یکی از راه‌هایی که می‌تواند به افزایش بازدیدکنندگان سایت کمک کند، استفاده از پیلارپیج و محتوای خوشه‌ای است. اگر پیلار پیج‌ها به درستی پیاده سازی شوند، منجر به جذب مخاطب بیشتر، ترافیک بالاتر و تجربه کاربری بهتر خواهند شد.

Trulli

تایید شده توسط متخصصین بخش برنامه نویسی ویرا

 

پیلار بندی در سئو چیست؟

زمانی‌که موتورهای جستجو وب سایت شما را به‌عنوان منبع اطلاعاتی مورد اعتماد برای موضوعی تشخیص دهند، رتبه بهتری را به سایت شما اختصاص خواهند داد. گوگل همیشه می‌خواهد بهترین و مرتبط‌ترین اطلاعات را به‌جستجوگران بدهد و پیلار بندی به گوگل در این امر کمک خواهد کرد. مدل پیلار ـ خوشه‌ای صفحات به شما اجازه می‌دهد تا موضوعی را از زوایای مختلف پوشش داده و تخصص خود را نشان دهید.

جهت مشاوره ” سئو سایت فروشگاهی ” کلیک کنید.

 

پیلار پیج و محتوای خوشه‌ای تخصص شما را در یک زمینه خاص به نمایش می‌گذارند، زیرا هنگامی‌که یک اکوسیستم محتوا را پیرامون موضوعات خاص ایجاد کنید، نام تجاری شما به‌عنوان یک متخصص توسط مشتریان، رسانه‌ها و گوگل شناخته می‌شود.

برای پیلار بندی در سئو ابتدا باید در مورد موضوعات خاص خود، یک لیست تهیه کرده و عناوینی که برای شما مهم هستند را در صدر این لیست قرار دهید. دقت کنید که در این مرحله، باید درمورد یک موضوع جامع فکر کنید، نه یک کلمه کلیدی خاص؛ در حالت ایده‌آل موضوع شما باید به اندازه کافی گسترده باشد که به چندین پست وبلاگ نیاز پیدا کند. اگر سئو وب سایت خود را به یک شرکت یا تیم متخصص بسپارید، در این مورد تحقیقات لازم را انجام می‌دهند تا از حجم جستجوی کافی آن کلمه کلیدی مطمئن شوند.

با تمرکز کافی در ایجاد پیلار پیج‌های ارزشمند، جایگاه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشیده و ترافیک ارگانیک بیشتری برای سایت خود رقم خواهید زد. پیلار پیج به گوگل نمایش می‌دهد که چگونه صفحات سایت شما با یکدیگر ارتباط داشته و در چه زمینه‌ای تخصص دارید. با افزایش قدرت و رتبه هرصفحه در موتورهای جستجو، صفحات دیگر نیز همراه آن‌ها به نتایج بهتری خواهند رسید.

 

مزایای پیلاربندی در سئو

 

مزایای پیلار بندی در سئو چیست؟

پیلار بندی در سئو سایت مزایای زیادی با خود به همراه خواهد داشت که این مزایا به شما ثابت می‌کند پیلار پیج تا چه حد می‌تواند به سئو سایت شما کمک رساند.
🔹 این صفحات به ارائه محتوای مفید و جامع در مورد موضوعات خاص می‌پردازند.

🔹 پیلار پیج‌ها سبب افزایش مدت زمان ماندن کاربر در سایت خواهند شد. هر چه کاربران مدت زمان بیشتری در صفحات سایت شما بگذارند، گوگل امتیاز بیشتری برای شما در نظر می‌گیرد. زمانی‌که کاربر مدت زمان زیادی را در سایتی می‌ماند، بدین معنا است که محتوای مورد نیاز خود را در داخل سایت پیدا کرده و مشغول مطالعه است.

🔹 کاهش بانس ریت را به‌همراه خواهد داشت. (به نرخ کاربرانی که پس از دیدن یک صفحه، سریعاً سایت را ترک می‌کنند، بانس ریت گفته می‌شود. هر چه کاربران زمان بیشتری در سایت شما بگذارند، بانس ریت شما عدد کمتری را نشان می‌دهد.)

🔹 دریافت لینک‌های متعدد از صفحات داخلی و لینک دادن به صفحات جانبی، اعتبار بیشتری برای شما کسب می‌کند.

🔹 تجربه کاربری بهتری رقم می‌زند که نتیجه آن ماندگاری بیشتر کاربران در سایت است.

🔹 پیلار پیج باعث می‌شود در یک موضوع خاص بدرخشید و از شما به‌عنوان یک متخصص در آن زمینه یاد کنند.

 

پیلار پیج

 

پیلار پیج چیست؟

پیلار پیج یک محتوای سطح بالا است که اطلاعات زیادی در مورد یک موضوع خاص را به مخاطب خود ارائه می‌دهد. برخی از قسمت‌های پیلار پیج به صفحات مرتبط با موضوع لینک داده می‌شوند تا مخاطب درصورت نیاز بتواند برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی آن لینک کلیک کند. برای درک بهتر پیلار پیج، اینطور در نظر بگیرید که این صفحه مانند فهرست کامل مطالب در مورد یک موضوع هستند که به صفحات فرعی لینک می‌شود. بسته به استراتژی سئو خود می‌توانید برای برخی از کلمات مهم، صفحات پیلار پیج طراحی کنید تا علاوه بر جذب مخاطب بیشتر، اعتبار بیشتری نزد گوگل بدست آورید.

پیلار پیج‌ها محتوایی بیشتر از مقالات عادی وبلاگ دارند و میانگین کلمات آن باید حدودا 2000 کلمه باشد؛ اما به‌یاد داشته باشید که محتوای این صفحات نباید طولانی باشند، بلکه باید اطلاعات جامعی در مورد یک موضوع خاص ارائه دهند. تصور کنید قصد دارید یک پیلار پیج در مورد موضوع ایمیل مارکتینگ ایجاد کنید. در این پیلار پیج می‌توانید تایتل‌هایی نظیر چرا ایمیل مارکتینگ، بهترین پلتفرم‌های ایمیل مارکتینگ، بهترین زمان ارسال ایمیل مارکتینگ، نحوه طراحی و نوشتن ایمیل مارکتینگ و … را قرار داده و توضیحات لازم را در مورد آن‌ها بنویسید.

در مقابل پیلار پیج، صفحات دیگری به نام صفحات خوشه‌ای وجود دارند که محتوای تخصصی و کاملی را نسبت به یک موضوع خاص در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. در مثال بالا می‌توان یک صفحه جداگانه برای نکات متن ایمیل مارکتینگ ایجاد کرد و جزئیات بیشتری را در مورد این تایتل داخل آن قرار دهد، سپس این صفحه را به پیلار پیج منبع لینک داد. پیلار پیج اطلاعات جامع در مورد یک موضوع را پوشش داده و صفحات خوشه‌ای بر روی کلمات کلیدی خاصی تأکید می‌کند.

 

اهمیت پیلار بندی

 

اهمیت پیلار بندی در سئو و افزایش ترافیک سایت

صفحات پیلار پیج، نقش مهمی در سئوی وب‌سایت شما ایفا خواهند کرد و باعث ساختار‌بندی صحیح یک وب سایت می‌گردند. گوگل برای درک کامل محتوای وب سایت، تنها به کلمات داخل یک محتوا نگاه نمی‌کند، بلکه رابطه بین صفحات را نیز در نظر می‌گیرد. اگر محتوای زیادی در سایت خود داشته باشید، پیلار پیج نقشه سایت مرتبی در مورد موضوعات ارائه می‌دهد و باعث یکپارچه‌سازی محتوای سایت می‌گردد. این کار ساختار سایت شما را بهبود خواهد بخشید و بهترین آدرس را برای عبارات کلیدی در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهد؛ درنتیجه با استفاده از پیلار بندی، نتایج بهتری در موتورهای جستجو کسب خواهید کرد.

پیلار بندی چیست

ممکن است هزینه سئو زیادی پرداخت کنید تا در یک کلمه کلیدی به‌صدر نتایج گوگل برسید، اما جالب است بدانید استفاده از پیلار پیج به شما کمک خواهد کرد که در کلمات کلیدی پر رقابت، جایگاه خوبی داشته باشید. پیلار پیج بیشتر با هدف رشد در کلمات کلیدی پر رقابت بوجود می‌آید، زیرا موضوعات گسترده‌ای را پوشش داده و کاربر با مراجعه به آن صفحه جواب تمام سوالات خود را دریافت خواهد کرد.

به‌عبارت دیگر کاربرانی که در مورد کلیت یک موضوع سرچ می‌کنند، احتمالاً به دنبال صفحه‌ای هستند که اطلاعات مورد نیاز آن‌ها را داشته باشد؛ چنانچه صفحه سایت شما این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد، گوگل متوجه ارزشمند بودن آن صفحه شده و رتبه بهتری به سایت شما اختصاص می‌دهد.

پس از آشنایی بیشتر کاربران در مورد یک مفهوم خاص، عبارات خود را محدود خواهند کرد و پس از مدتی کلمات کلیدی طولانی‌تر را سرچ می‌کنند؛ از آنجایی‌که پیلار پیج‌ها تایتل‌های مختلفی را پوشش می‌دهند و درصورت نیاز لینک‌های به صفحات فرعی داخل آن دیده می‌شود، احتمالاً کاربران در سایت شما باقی خواهند ماند و به مطالعه مطلب مورد نظر خود خواهند پرداخت. این صفحات جامع یک حلقه سئو با ارزش هستند، زیرا در این صفحه به کلمات کلیدی فرعی لینک شده و از سمت صفحات دیگر پیوند‌هایی به سمت پیلار پیج زده شده است.

[su_accordion][su_spoiler title=”پیلار بندی در سئو چیست؟” open=”no” style=”default” icon=”plus” anchor=”” anchor_in_url=”no” class=””]

زمانی‌که موتورهای جستجو وب سایت شما را به‌عنوان منبع اطلاعاتی مورد اعتماد برای موضوعی تشخیص دهند، رتبه بهتری را به سایت شما اختصاص خواهند داد. گوگل همیشه می‌خواهد بهترین و مرتبط‌ترین اطلاعات را به‌جستجوگران بدهد و پیلار بندی به گوگل در این امر کمک خواهد کرد. مدل پیلار ـ خوشه‌ای صفحات به شما اجازه می‌دهد تا موضوعی را از زوایای مختلف پوشش داده و تخصص خود را نشان دهید.
​[/su_spoiler]

[su_accordion][su_spoiler title=”پیلار پیج چیست؟” open=”no” style=”default” icon=”plus” anchor=”” anchor_in_url=”no” class=””]

پیلار پیج یک محتوای سطح بالا است که اطلاعات زیادی در مورد یک موضوع خاص را به مخاطب خود ارائه می‌دهد. برخی از قسمت‌های پیلار پیج به صفحات مرتبط با موضوع لینک داده می‌شوند تا مخاطب درصورت نیاز بتواند برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی آن لینک کلیک کند.

​[/su_spoiler]

[su_accordion][su_spoiler title=”پیلار بندی در سئو و افزایش ترافیک سایت چه‌قدر مهم است؟” open=”no” style=”default” icon=”plus” anchor=”” anchor_in_url=”no” class=””]

پیلار پیج نقشه سایت مرتبی در مورد موضوعات ارائه می‌دهد و باعث یکپارچه‌سازی محتوای سایت می‌گردد. این کار ساختار سایت شما را بهبود خواهد بخشید و بهترین آدرس را برای عبارات کلیدی در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهد؛ درنتیجه با استفاده از پیلار بندی، نتایج بهتری در موتورهای جستجو کسب خواهید کرد.

​[/su_spoiler]

امتیاز دهید
سخن نهایی
پیلار پیج‌ها تمام جنبه‌های مختلف در مورد یک موضوع خاص را در داخل یک صفحه به نمایش می‌گذارد و محتوای خوشه‌ای کلمات کلیدی خاص را به‌صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهد. پیلار بندی در سئو و استفاده از پیلار پیج و محتوای خوشه‌ای سبب افزایش رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو خواهد شد و اعتبار زیادی به سایت شما هدیه می‌دهد. اگر قصد دارید در کلمات کلیدی پر رقابت، جایگاه قابل توجهی در گوگل کسب کنید می‌توانید با کمک پیلار پیج به خواسته خود برسید تنها کافیست دقت کافی در انتخاب کلمه کلیدی اصلی داشته باشید و برای کلمه کلیدی پیلار پیج بسازید که قابلیت لینک‌دهی به سایر صفحات را داشته باشد.ممنون از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی نمودید؛ شما عزیزان می‌توانید نظرات و سؤالات خود را در باکس پایین با ما به‌اشتراک بگذارید، کارشناسان متخصص ویرا در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود.
فائزه اعلمی
فائزه اعلمی

مارکتینگ، آموزش و نوشتن ۳ علاقه‌مندی بزرگ منه! این مقالات تلفیقی از هر ۳ مورده. نظرات‌تون ارزشمنده؛ می‌خونمشون:)

سایر مقالات

جدید ترین مطالب ویرا رو از دست نده

38 پاسخ

    1. سلام وقت بخیر بله شما میتونید با شماره های زیر با ما در تماس باشید
      02144964734 – 09045068232

    1. دوست عزیز شما میتوانید از طریق شبکه های اجتماعی و یا شماره تماس های شرکت با تیم ما در تماس باشید.

    1. سلام وقت بخیر
      بله، شما میتوانید از طریق اکانت @viiraco با پیج اینستاگرام ما در ارتباط باشید🌸

  1. معمولا به ندرت پیش میاد مطلب طولانی توی فضای مجازی بخونم ولی اینجا باید بگم مطلبتون واقعا جذاب و همچنین مفید بود. با تشکر از ارزش افزوده ای که ایجاد میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *