اهمیت چک لیست سئو

نوشته شده:در 15 اسفند 1400
زمان مطالعه: 05 دقیقه
اهمیت چک لیست سئو

اینستاگرام ویرا رو دنبال کنید

همه ما می‌دانیم که بهینه‌سازی سایت از نظر سئو یعنی موفقیت در کسب و کار.چک لیست سئو، ابزاری قدرتمند برای مدیران سایت است که به کمک آن، قادر خواهند بود قوانین سئو را هرچه بهتر پیاده‌ سازی نمایند. در اکثر چک لیست‌های سئو، چگونگی فرآیند ادامه کار سئو بیان نشده است؛ اما در این مقاله، علاوه بر بیان جدیدترین چک لیست سئو 2021، روش دستیابی و پیاده سازی آن نیز ارائه خواهد شد.

رعایت قوانین سئو که در چک لیست‌ها بیان شده است، اهداف بهینه‌ سازی را دست یافتنی خواهد کرد.  ابتدا برخی از اصطلاحات مورد استفاده در چک لیست سئو در این بخش توضیح داده می‌شوند.

 

Trulli

تایید شده توسط ویرا

 

سئوی داخلی

سئو داخلی یا on page SEO یکی از اولین مراحل بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و کاربران است. اقدامات مرسوم در سئوی داخلی، بهینه‌ سازی تگ‌های title، لینک‌های داخلی و URLها است؛ برخلاف سئوی خارجی (off page SEO) که بیشتر روی بهینه‌ سازی سیگنال‌های دریافتی وبسایت تمرکز دارد؛ مانند لینک‌های برگشتی.

واژه‌های کلیدی در تگ‌های title از اهمیت بالایی برخوردار است. طبق مطالعه‌ای که روی 11 میلیون نتایج جستجوی گوگل صورت گرفته است، رابطه مستقیم بین کلمات کلیدی قوی در تگ‌های title و رتبه‌ بندی گوگل وجود دارد؛ همچنین اگر برای هر کلمه کلیدی دلخواهی در گوگل سرچ کنید، خواهید دید که صفحات دارای رتبه بالا، همگی دقیقاً از همان کلمات کلیدی در تگ title خود استفاده کرده‌اند.

سئوی خارجی

منظور از سئو خارجی یا off page SEO، هر اقدامی است که خارج از وبسایت صورت می‌گیرد و می‌تواند روی رتبه‌ بندی موتور جستجو تأثیر بگذارد. بهینه‌ سازی سایت برای سئوی خارجی به معنی بهبود روش‌هایی است که به کمک آن‌ها هم کاربران و هم موتور جستجو به سایت شما اعتبار می‌دهند.

 

بخوانید : بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت

 

کیورد ریسرچ یا جستجوی کلمات کلیدی

هر چه کیورد ریسرچ قوی‌تری داشته باشید، به این معناست که بازار هدف خود را بهتر شناخته‌اید و کاربران و موتورهای جستجو نیز محتوا، سرویس‌ها و محصولات سایت شما را بهتر پیدا می‌کنند. کیورد ریسرچ در واقع اطلاعات جستجوی خاصی است که به شما در پاسخ‌دادن به سؤالات زیر همراهی می‌کنند:

🔹 افراد چه کلماتی را جستجو می‌کنند؟

🔹 چه تعداد از افراد، موضوع مورد نظر را جستجو می‌کنند؟

🔹 چه اطلاعاتی مدنظر افراد است؟

پاسخ دادن به این سؤالات شما را در انتخاب کیورد ریسرچ مناسب کمک خواهد کرد.

سئوی داخلی

 

سئوی تکنیکال

سئوی تکنیکال در واقع فرآیند کسب اطمینان از این مسئله است که وبسایت مورد نظر، پیشنیازهای تکنیکی موتورهای جستجوی مدرن را با هدف بهبود رتبه‌ بندی سایت، برآورده می‌سازند. سئوی تکنیکال شامل شناخت خزنده‌های موتورهای جستجو، نحوه ایندکس، رندرگیری از سایت و شناخت ساختار معماری سایت است.

موتورهای جستجو، به خصوص گوگل باید بتوانند صفحات سایت شما را پیدا کنند، میان صفحات بخزند، از سایت رندر بگیرند و صفحات رندرگیری شده را ایندکس کنند. ممکن است سایت شما از طراحی قدرتمندی برخوردار باشد و بهترین محتوا را نیز در آن به کار برده باشید، اما اگر سئوی تکنیکال برای سایت شما ناموفق باشد، عملاً هیچ جایگاهی در رتبه‌ بندی نتایج گوگل نخواهید داشت.

چک لیست سئو 2021

در این مقاله قصد داریم تا کامل‌ترین چک لیست سئو 2021 را معرفی کنیم. موارد عنوان شده در این لیست، به خوبی تست شده و عملکرد فوق‌العاده آن‌ها اثبات شده است. ابتدا تقسیم بندی چک لیست‌ها را به صورت زیر در نظر می‌گیریم:

🔹 چک لیست اصول اولیه سئو

🔹 چک لیست سئو تکنیکال

🔹 چک لیست کیورد ریسرچ

🔹 چک لیست محتوا

🔹 چک لیست سئو داخلی

🔹 چک لیست ساخت لینک

چک لیست اصول اولیه سئو

در این بخش، برخی اقدامات اصلی که شاید به طور مستقیم روی سئو تأثیر نداشته باشند، اما شما را برای کسب رتبه بالاتر در گوگل آماده می‌کنند، ارائه می‌کنیم:

1. نصب کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل (Google search console)، یک ابزار رایگان است که عملکرد جستجوی اورگانیک سایت را نشان می‌دهد. برخی از ویژگی‌های کنسول جستجوی گوگل:

🔹 مشاهده کلمات کلیدی که مطابق با آن رتبه‌ بندی شده‌اید.

🔹 بررسی پوزیشن‌های رتبه‌بندی

🔹 یافتن خطاهای سایت

🔹 سابمیت نقشه سایت

 

کیورد ریسرچ یا جستجوی کلمات کلیدی

 

2. نصب ابزارهای Bing Webmaster

ابزارهای Bing Webmaster معادل با ابزارهای کنسول جستجوی گوگل هستند که برای موتور جستجوی Bing تعریف شده‌اند.

نصب کنسول جستجوی گوگل

 

3. نصب ابزارهای Ahrefs Webmaster

این ابزار نیز رایگان است و به شما در بهبود عملکرد سئوی سایت کمک خواهد کرد؛ همچنین باعث می‌شود که ترافیک جستجوی اورگانیک سایت افزایش یابد. برخی از ویژگی‌های کلیدی این ابزار عبارت اند از:

🔹 اسکن سایت و قابلیت شناسایی بیش از 100 مشکل سئو

🔹 مشاهده همه لینک‌های برگشتی

🔹 مشاهده همه کلمات کلیدی که مطابق با آن رتبه‌ بندی شده‌اید.

4. نصب Google Analytics

Google Analytics نیز یک ابزار رایگان است که به تعداد بازدید کنندگان، مکان آن‌ها و روش ارتباط آن‌ها با سایت شما را نشان می‌دهد.

نصب ابزارهای Bing Webmaster

 

5. نصب افزونه سئو

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه سئو به شما در بهینه‌سازی نقشه سایت و متا تگ‌ها کمک خواهد کرد. برخی از بهترین افزونه های سئوی وردپرس عبارت است از:

🔹 Yoast SEO

🔹 Rank Math

🔹 The SEO Framework

اگر از پلتفرم‌های دیگری نظیر Shopify استفاده می‌کنید، نیازی به نصب افزونه نیست.

نصب افزونه سئو

 

6. ایجاد و سابمیت یک سایت مپ (نقشه سایت)

سایت مپ به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که محتوای مهم سایت شما کجاست و آنها می‌توانند به‌راحتی محتوا را یافته و صفحات مربوط به آن را ایندکس کنند.

 

ایجاد و سابمیت یک سایت مپ (نقشه سایت)

 

7. ایجاد یک فایل robots.txt

فایل robots.txt، یک فایل متن توضیحی است که به موتورهای جستجو را راهنمایی می‌کند که چه صفحاتی از سایت شما را بررسی کنند و چه صفحاتی را در نظر نگیرند. در اصل اگر می‌خواهید مانع از بازدید موتورهای جستجو از برخی از صفحات سایت خود شوید، بهتر است فایل robots.txt را ایجاد کنید.

 

برای سفارش” سئو سایت ” کلیک کنید.

 

چک لیست سئو تکنیکال

مشکلات مربوط به سئو تکنیکال اغلب مانع از رتبه‌بندی سایت در رنکینگ بالا می‌شود. در اینجا برخی از اقدامات مهم که برای بهبود رنکینگ سایت خود بهتر است انجام دهید، ارائه خواهد شد.

1. ترسیم ساختار وب سایت (فقط برای سایت های جدید)

ضروری است که بازدید‌ کنندگان و موتورهای جستجو بتوانند به سادگی به وبسایت شما هدایت شوند، بنابراین باید یک ساختار منطقی برای سایت خود ایجاد کنید. برای این منظور نقشه‌ای ساده به صورت نمودار درختی ترسیم کنید:

هر شاخه روی این نقشه، می‌بایست یک لینک داخلی داشته باشد که به موتورهای جستجو و بازدید کننده‌ها اجازه می‌دهد که بین صفحات سایت شما جابجا شوند.

ترسیم ساختار وب سایت (فقط برای سایت های جدید)

 

2. اطمینان از قابل خزیدن بودن سایت (بررسی توسط ربات‌های گوگل)

گوگل نمی‌تواند به خوبی محتواهایی را که توسط خزنده‌ها قابل بررسی نیستند را ایندکس کند، بنابراین گزارش Coverage مربوط به کنسول جستجوی گوگل را بررسی کنید و هرگونه خطا و هشداری را که مربوط به فایل robots.txt است را رفع کنید.

اطمینان از قابل خزیدن بودن سایت (بررسی توسط ربات‌های گوگل)

 

3. اطمینان از ایندکس‌شدن صفحات مورد نظر سایت

ایندکس‌ کردن و قابلیت خزندگی بین صفحات دو مقوله متفاوت است. وقتی موتورهای جستجو قادر به خزندگی بین صفحات هستند، الزاماً به این معنی نیست که صفحات شما قابل ایندکس‌ شدن هستند. در گزارش Coverage هشدارهای مربوط به URL‌ هایی که قابل ایندکس نیستند، ارائه می‌شود.

اطمینان از ایندکس‌شدن صفحات مورد نظر سایت

 

4. اطمینان از اینکه سایت شما از پروتکل HTTPS استفاده می‌کند

پروتکل HTTPS یک فاکتور رتبه‌ بندی غیر‌مستقیم است. اگر از HTTPS استفاده نکنید، گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت با ریسک بالا می‌شناسد و در رتبه‌ بندی سئو این مسئله را در نظر می‌گیرد. پروتکل HTTPS به واسطه رمزگذاری محتوای سایت، از سرقت محتوا و اطلاعات کاربران جلوگیری می‌کند.

اطمینان از اینکه سایت شما از پروتکل HTTPS استفاده می‌کند

 

5. اطمینان از قابل دسترس‌بودن سایت شما روی یک دامنه

بازدید کننده‌ها نباید بتوانند از چندین دامنه مختلف به سایت شما دسترسی پیدا کنند. این مسئله برای قابلیت خزندگی صفحات، قابلیت ایندکس شدن و امنیت صفحات، مشکل ساز است. برای چک کردن این مسئله، URL‌ های زیر را در httpstatus.io تست کنید:

🔹 http://yourdomain.com

🔹 http://www.yourdomain.com

🔹 https://yourdomain.com

🔹 https://www.yourdomain.com

اگر همه شرایط خوب باشد، سه آدرس از چهار آدرس بالا به آدرس چهارم ریدایرکت خواهد شد.

اطمینان از قابل دسترس‌بودن سایت شما روی یک دامنه

 

6. اطمینان از لودشدن سریع وبسایت

سرعت لود‌شدن صفحات، یکی از فاکتورهای مهم رنکینگ سایت است. می‌توانید از ابزارهایی نظیر GTMetrix و PageSpeed Insights برای مشاهده سرعت لود شدن صفحات سایت خود استفاده کنید.

اطمینان از لودشدن سریع وبسایت

 

7. اطمینان از قابل استفاده یودن سایت برای موبایل

بیشتر جستجوها امروزه روی موبایل‌ها صورت می‌گیرد، بنابراین وبسایت‌هایی که قابل نمایش روی موبایل هستند، از رتبه بالاتری از نظر تعداد بازدید برخوردارند. از طریق ابزار Mobile-Friendly Test، این مسئله را بررسی کنید.

اطمینان از قابل استفاده یودن سایت برای موبایل

 

8. نصب یک افزونه فشرده سازی عکس

فشرده‌ سازی تصاویر باعث کاهش حجم فایل‌ها شده و سرعت لود‌ شدن صفحات را افزایش می‌دهد. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه‌های مختلفی برای این منظور معرفی شده است. ShortPixel معروف‌ترین افزونه فشرده‌ سازی عکس است.

9. تعمیر صفحات از کار افتاده

لینک‌های از کار افتاده روی آمار بازدید سایت و رتبه‌ بندی آن اثر منفی دارند. برای یافتن لینک‌های از کار افتاده از ابزارهای Ahrefs Webmaster استفاده کنید. مراحل زیر را دنبال کنید:

🔹 وب سایت خود را با استفاده از Site Audit بازدید کنید.

🔹 به قسمت گزارش Internal pages رجوع کنید.

🔹 به دنبال خطاهای 404 page بگردید.

 

تعمیر صفحات از کار افتاده

 

10. رفع مشکلات محتوای تکراری

محتوای تکراری و یا محتوای نیمه تکراری، محتوایی است که دو یا چند جای سایت شما تکرار شده است. می‌توانید مشکلات مربوط به محتوای تکراری را به صورت رایگان با ابزارهای Ahrefs Webmaster بیابید:

🔹 وب سایت خود را با استفاده از Site Audit بازدید کنید.

🔹 به قسمت گزارش Duplicate content رجوع کنید.

🔹 تب جستجوی Issues را کلیک کنید.

 

رفع مشکلات محتوای تکراری

 

چک لیست کیورد ریسرچ

کیورد ریسرچ، مهم‌ترین تکه از پازل سئو سایت است. اگر ندانید که افراد از چه کلماتی برای جستجو استفاده می‌کنند، نمی‌توانید محتوای سایت خود را از دید موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

1. یافتن یک کلید واژه اولیه به عنوان هدف

هر صفحه در وبسایت شما می‌بایست یک کلمه کلیدی اصلی و اولیه داشته باشد. برای یافتن کیورد ریسرچ متناسب با محتوای سایت خود، موضوع خود را در Ahrefs’ Keywords Explorer جستجو کرده و در قسمت Parent Topic به جستجو بپردازید. این روش مرسوم‌ترین روش برای تحقیق کلمه کلیدی است.

شانس خود را برای رنکینگ در گوگل ارزیابی کنید

 

2. هدف جستجو را ارزیابی کنید

هدف جستجو در واقع دلیلی است که برای آن جستجو می‌کنید. اگر صفحات شما همراستا با هدف جستجوی بازدید کننده نباشد، شانس شما برای کسب رتبه بالا در رنکینگ گوگل کم خواهد شد. با جستجو در گوگل، فرمت و نوع صفحات هم‌موضوع با سایت خود را بیابید. برای این کار کلید واژه اولیه هر صفحه را در گوگل سرچ کنید.

3. شانس خود را برای رنکینگ در گوگل ارزیابی کنید

ارزیابی میزان دشواری و یا آسان بودن رنکینگ برای یک کلمه کلیدی می‌تواند به شما در اولویت‌ بندی کلمات کلیدی کمک کند. برای این منظور از ابزار امتیاز‌ دهی Keywords Explorer استفاده کنید.

چک لیست محتوا

 

4. آنچه افراد به دنبال آن هستند را جستجو کنید

با بررسی هدف جستجو می‌توانید بفهمید که افراد در جستجو یک کلمه کلیدی، به دنبال چه هستند. در گوگل نیز باکس People Also Ask برای این منظور قابل استفاده است.

چک لیست محتوا

استفاده از کلمات کلیدی مناسب مهم است، اما محتوای شما نیز باید از غنای کافی برخوردار باشد. برای این منظور نکات زیر را در نظر داشته باشید:

 

چک لیست محتوا

 

1. مشکلات و ابهامات کاربر را حل کنید

درک هدف جستجو، اولین مرحله در حل مشکل خواندن محتوا توسط کاربر است. به این دلیل که محتوای مورد نظر کاربران را برای شما مشخص می‌کند؛ بنابراین تا جای ممکن از کلمات کلیدی ساده که کاربر را دچار ابهام نکند، استفاده کنید.

2. یک مقدمه پربار بنویسید

اگر در مدت زمانی که خواننده در صفحه سایت شما است نتوانید او را جذب کنید، زودتر از آنچه انتظار دارید صفحه سایت شما را ترک خواهد کرد. یک مقدمه خوب سه ویژگی اصلی دارد:

🔹 ایجاد ارتباط موفق با خواننده

🔹 کسب اعتماد

🔹 اطمینان از حل مشکل کاربر

3. از هدینگ ها برای ایجاد سلسله مراتب استفاده کنید

هدینگ‌هایی نظیر H3 و H2 به ایجاد سلسله مراتب در محتوای سایت و تقسیم‌ بندی آن به سکشن‌های مختلف کمک می‌کند. این مسئله، یافتن محتوا را برای بازدید کننده ساده خواهد کرد.

4. از تصاویر برای جدا کردن متن‌ها استفاده کنید

هیچکس مایل نیست که یک متن طولانی و خسته‌ کننده را بخواند. تصاویر می‌توانند به تنوع بخشیدن به متن و جداسازی قسمت‌های آن کمک کنند. برای درک بهتر مفاهیم نیز می‌توانید از نمودارها، گراف‌ها و یا اسکرین شات استفاده کنید.

5. از جملات و پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید

علاوه بر استفاده از جملات و پاراگراف‌های کوتاه، از جملات و کلمات ساده استفاده کنید. از کلمات تخصصی پرهیز کنید و جملات را به صورت معلوم بنویسید، نه مجهول!

یک ابزار رایگان برای امتیاز‌دهی به متن از نظر خوانایی، Hemingway است. این ابزار، پیشنهادهایی را نیز جهت بهبود خوانایی یک متن برای شما ارائه می‌دهد.

5. از جملات و پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید

 

6. اضافه کردن جدول محتواها

جدول محتوا، لینک‌های مورد نیاز به بخش‌های مختلف سایت را برای بازدید کننده فراهم می‌کند.

چک لیست سئو داخلی

سئوی داخلی پروسه بهینه‌سازی محتوای واقعی صفحات وب است. این پروسه، شامل بهینه‌ سازی‌هایی است که به‌منظور دسترسی به محتوا در سورس‌کد (Source Code) صورت می‌گیرد.

1. از یک URL کوتاه و توصیفی استفاده کنید

URL های کوتاه و توصیفی به جستجو‌ کننده کمک می‌کند که محتوای صفحه سایت شما را بهتر پیدا کند.

2. از تگ‌های title مناسب استفاده کنید

همانند URL ها، تگ‌های title نیز در نتایج جستجوی گوگل مشاهده می‌شوند و به جستجو‌ کننده کمک می‌کند که محتوای سایت شما را بهتر درک کند. بهترین توصیه برای تگ‌های title، استفاده از همان کلمات کلیدی هدف است.

3. از متا دسکریپشن‌های مناسب استفاده کنید

گوگل اغلب در یک سوم موارد جستجو، متا دسکریپشن‌ها را در نتایج موتور جستجو نشان می‌دهد. بهترین نکات برای ساخت متا دیسکریپشن‌های مناسب عبارت اند از:

🔹 Title را بیشتر بسط دهید.

🔹 از جملات معلوم استفاده کنید.

🔹 کمتر از 120 کاراکتر استفاده کنید.

🔹 کلمه کلیدی اولیه را در متا دسکریپشن بگنجانید.

4. لینک دهی به ریسورس‌های مناسب

لینک‌ دهی به سایر ریسورس‌های داخلی، به بازدید کننده‌ها کمک می‌کند که به سایت شما هدایت شوند.

5. بهینه سازی تصاویر

منظور از بهینه سازی تصاویر، انتخاب نام توصیفی برای تصاویر و اضافه کردن متن جایگزین (تگ Alt) به آن‌ها است. اگر تصویر روی یک صفحه درست بارگذاری نشود، متن جایگزین به جای آن نمایش داده خواهد شد.

6. اضافه کردن اسکیما برای غنی سازی محتوا

اسکیما مارک‌آپ، به موتورهای جسجو کمک می‌کند که محتوا را بهتر درک کنند. اسکیما به معنی نشانه‌گذاری محتوا در موتورهای جستجو است. مثلاً جستجوی pizza dough recipe، با اسکیما به صورت زیر است:

اضافه کردن اسکیما برای غنی سازی محتوا

در حالی که بدون اسکیما، نتیجه زیر در گوگل مشاهده می‌شود:

اضافه کردن اسکیما برای غنی سازی محتوا

 

7. اضافه کردن لینک‌های داخلی

لینک‌های داخلی به گوگل کمک می‌کند که محتوای سایت شما را بشناسد، همچنین باعث می‌شود که موتورهای جستجو و کاربران سریع‌تر به سایت شما هدایت شوند. یافتن لینک‌های داخلی مناسب از طریق ابزار Ahrefs Webmaster شامل مراحل زیر است:

🔹 ایجاد حساب کاربری برای ابزار Ahrefs Webmaster

🔹 بازدید از وبسایت با Site Audit

🔹 مراجعه به گزارش Link Opportunities

🔹 اضافه کردن فیلتر Target page و تنظیم آن برای صفحه وب جدید.

 

اضافه کردن لینک‌های داخلی

 

چک لیست ساخت لینک

ساخت لینک، یک هدف مهم در سئو است؛ بخصوص اگر در رنکینگ سایت موفق باشید؛ در ادامه نکاتی در این مورد بیان خواهد شد.

1. لینک‌های سایت‌های رقیب را تکرار کنید

اگر یک صفحه به چندین سایت رقیب، لینک‌ دهی شود، اما به سایت شما لینک دهی نشود، از نظر سئو، شامل امتیاز منفی است.

2. لینک‌های از کار افتاده را بازیابی کنید

لینک‌های برگشتی موقتی هستند. برای مثال، اگر گزارش Lost Links را در Ahrefs’ Site Explorer بررسی کنید، هزاران لینک از کار افتاده را طی 7 روز آخر فعالیت سایت نشان می‌دهد. مشکلات لینک را برطرف کرده و آن‌ها را بازیابی کنید.

سایت‌هایی را بیابید که به مطالب ضعیف لینک شده‌اند

 

3. منشن‌های لینک دهی نشده را دنبال کنید

گاهی اوقات افراد، برند و یا محصولات شما را بدون آن که لینک آن را قرار دهند، منشن می‌کنند. به کمک ابزار Ahrefs می‌توانید منشن‌های لینک‌دهی نشده را شناسایی کنید.

4. پست مهمان منتشر کنید

پست مهمان، متن‌هایی هستند که شما در سایت‌های دیگر، در مورد کسب و کار خود منتشر می‌کنید. برای یافتن سایت‌هایی که امکان پست مهمان را داشته باشند، راه‌های زیادی وجود دارد. ساده‌ترین راه، جستجوی سایت‌هایی است که هم‌موضوع با سایت شما هستند. به این خاطر که این سایت‌ها و یا وبلاگ‌ها، علاقه‌مند هستند که پست مهمان را با موضوع متناسب، منتشر کنند.

5. صفحات ریسورس را پیاده کنید

صفحات ریسورس، آن دسته از صفحاتی هستند که در مورد یک موضوع، لینک‌های متعددی را ارائه می‌دهند.

6. سایت‌هایی را بیابید که به مطالب ضعیف لینک شده‌اند

پست‌هایی که نسبت به پست شما ضعیف‌تر هستند را پیدا کنید. افرادی که به این محتوای ضعیف لینک شده‌اند، بهترین گزینه برای لینک دهی هستند تا محتوای قوی‌تر شما را بخوانند. برای یافتن پست‌های مشابه خودتان، مراحل زیر را دنبال کنید:

🔹 به Content Explorer مراجعه کنید.

🔹 موضوع خود را سرچ کنید.

🔹 از قسمت انتخاب نمایش، In title  را انتخاب کنید.

🔹 صفحاتی که دارای وبسایت‌های لینک داده شده زیادی هستند را انتخاب کنید.

در این صفحات می‌توانید پست‌های هم‌موضوع با پست خود را بیابید.

سایت‌هایی را بیابید که به مطالب ضعیف لینک شده‌اند

 

در مورد محتوای خود تبلیغ کنید

افراد مختلف تا زمانی که از وجود محتوا مطلع نباشند، نمی‌توانند به آن لینک دهند. افرادی برای تبلیغات مناسب هستند که اولاً، به موضوع شما علاقه‌مند باشند و دوماً، توانایی لینک‌ دهی به محتوای شما را داشته باشند.

در ادامه تصویر چک لیست سئو ۲۰۲۱ را مشاهده می‌کنید.

 

کامل ترین چک لیست سئو 2021
کامل ترین چک لیست سئو 2021

5/5 - (1 امتیاز)
سخن نهایی
سئو یک فرآیند مداوم است و نمی‌توان همه موارد مهم را در یک مقاله جای داد. با این اوصاف، اگر مواردی که در چک لیست سئو بالا بیان شد را رعایت کنید، سایت شما از نظر سئو در جایگاه بسیار خوبی قرار خواهد گرفت.ویرا با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید.
فائزه اعلمی
فائزه اعلمی

مارکتینگ، آموزش و نوشتن ۳ علاقه‌مندی بزرگ منه! این مقالات تلفیقی از هر ۳ مورده. نظرات‌تون ارزشمنده؛ می‌خونمشون:)

سایر مقالات

جدید ترین مطالب ویرا رو از دست نده

37 پاسخ

    1. برای ارتباط با کارشناسان ویرا لطفا شماره تماس و نام و نام خانوادگی خودتون رو برای ما بذارید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *