همه چیز در مورد معیار Speed Index در GTmetrix

جی تی متریکس

اینستاگرام ویرا رو دنبال کنید

یکی از فاکتورهای عملکردی که در GTmetrix جدید و به لطف Lighthouse گوگل اضافه شده است، معیار سرعت فهرست کردن یا همان Speed Index یا به اختصار SI است. این معیار به شما نشان می دهد که صفحه مورد نظر در چه مدت زمانی از نظر بصری کاملا آماده نمایش به کاربر است. فاکتور SI وابستگی زیادی به سرعت بارگذاری سایت شما دارد و یک معیار عالی جهت سنجش کلی عملکرد صفحه است. در ادامه با ویرا همراه باشید تا زیر و بم معیار Speed Index در GTmetrix را زیر ذره بین ببریم.

 

Trulli

تایید شده توسط متخصصین بخش برنامه نویسی ویرا

 

معیار Speed Index در GTmetrix چیست؟

معیار Speed Index در GTmetrix یک زمان ساختگی است که بازه های زمانی مختلف را هنگام رندر شدن فریم های مختلف صفحه را در زمان بارگذاری صفحه اندازه می گیرد و جمع تمام آن ها را به اطلاع شما می رساند. هر یک از فریم هایی که در داخل صفحه ظاهر می شوند مهر تاییدی بر کامل شدن بصری صفحه هستند و معیار SI نیز دقیقا فاصله زمانی میان فریم های گوناگون را اندازه می گیرد. در حقیقت شما می توانید Speed Index یک معیار عملکردی کلی که دیگر فاکتورهای GTmetrix را در دل خود جا داده است در نظر بگیرید.

 

سفارش” سئو سایت

 

تاثیر فاکتور Speed Index در امتیاز عملکردی GTmetrix

گوگل در سیستم Lighthouse خود 15 درصد از امتیاز کلی عملکرد (Performance) صفحه را به Speed Index اختصاص داده است. هر چه مقدار SI در GTmetrix کمتر باشد نشان از عملکرد بهتر صفحه و سرعت بیشتر در بارگذاری محتوای بصری آن دارد.

معیار Speed Index از GTmetrix

 

آستانه های مختلف برای SI

وبسایت GTmetrix یک سری آستانه برای معیار Speed Index خود تعریف کرده که صفحه مورد نظر شما در یکی از این دسته بندی ها از نظر سرعت قرار خواهد گرفت. آستانه های گوناگون SI عبارتند از:

🔹 SI خوب: در این حالت همه چیز در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد و نیازی نیست تا تغییراتی را جهت بهبود سرعت لیست کردن در صفحه خود انجام دهید. از نظر GTmetrix اگر صفحه ای دارای SI ای 1311 میلی ثانیه ای و یا کمتر باشد در این دسته قرار می گیرد.

🔹 SI معمولی: در این حالت باید تغییراتی را در معیار Speed Index در GTmetrix صفحه خود اعمال کنید تا بتوانید به نتیجه مطلوب تر برسید. در این آستانه مقدار SI میان 1311 تا 1711 میلی ثانیه برآورد شده است.

🔹 SI سطح پایین: قرار گرفتن در این دسته بندی نشان از این دارد که صفحه شما بیش از حد مورد نظر طول کشیده تا به طور کامل از نظر بصری آماده نمایش شود. GTmetrix برای آستانه سطح پایین خود مقداری میان 1711 تا 2300 میلی ثانیه را در نظر گرفته است.

🔹 SI بد: بدترین نوع SI برای یک صفحه آستانه 2300 میلی ثانیه و یا کمتر از آن است. در این حالت صفحه مورد نظر خیلی بیشتر از آنچه انتظار می رفت زمان برده تا به طور کامل بارگذاری شود.

 

جهت مشاوره” سئو سایت گردشگری ” کلیک کنید.

 

معیار Speed Index از GTmetrix

 

چگونه فاکتور عملکردی SI را بهتر کنیم؟

سرعت لیست کردن صفحه سایت شما همانطور که اشاره کردیم یک فاکتور مهم از نظر Lighthouse و GTmetrix به شمار می رود. راه کارهایی ارائه شده که به کمک آن ها می توانید مدت زمان SI خود را کاهش دهید و امتیاز قابل قبولی را از GTmetrix دریافت کنید. بطور کلی فعالیت هایی که باعث بهبود فاکتور های FCP و LCP می شوند، به بهتر شدن معیار SI نیز کمک می کنند. اما بطور کلی برخی از بهینه سازی هایی که در SI می توان از آن ها استفاده کرد عبارت است از:

1- کاهش مدت زمان اجرای جاوا اسکریپت (Reducing JavaScript execution time)

2- حدف جاوا اسکریپت های بدون استفاده (Removing unused JavaScript)

3- جایگزین کردن کتابخانه های حجیم جاوا اسکریپت با گزینه های کم حجم دیگر (Replacing largt JavaScript libraries with smaller alternatives)

4.9/5 - (12 امتیاز)
سخن نهایی
Picture of فائزه اعلمی
فائزه اعلمی

مارکتینگ، آموزش و نوشتن ۳ علاقه‌مندی بزرگ منه! این مقالات تلفیقی از هر ۳ مورده. نظرات‌تون ارزشمنده؛ می‌خونمشون:)

سایر مقالات

جدید ترین مطالب ویرا رو از دست نده

50 پاسخ

    1. سلام وقت بخیر ✴️
      بله شما میتونید از طریق آیدی زیر به کانال تلگرام ما دسترسی داشته باشید:
      pishgamviraa@

  1. با سلام و روز بخیر چه طور می توانم یک وبسایت برای فروش محصولاتم سفارش دهم؟

    1. سلام وقت بخیر دوست عزیز شما میتوانید از طریق شبکه های اجتماعی و یا شماره تماس های شرکت با تیم ما در تماس باشید.

  2. سلام . آیا امکان طراحی سایت برای فروش محصولات توسط سیستم های آماده مثل وردپرس هم وجود داره یا حتما اینجور سایت ها باید برنامه نویسی بشن ؟

    1. سلام بله شما می تونید از افزونه های مثل ووکامرس که مخصوص سایت های فروشگاهی بر روی سایت های وردپرسی است استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *