طراحی وب سایت چیست؟

آپدیت شده: 29 اردیبهشت 1402
زمان مطالعه: 08 دقیقه
طراحی سایت چیست

اینستاگرام ویرا رو دنبال کنید

امروزه بیشتر کسب و کارها از یک وبسایت اینترنتی برخوردار هستند تا از طریق آن محصول و خدمات خود را در اختیار مشتریان قرار دهند؛ اما در این میان نیز برخی از افراد به صورت کامل نمی‌دانند که طراحی سایت یعنی چه! بنابراین اگر تا به حال وبسایت اینترنتی نداشتید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله امروز، یعنی « طراحی سایت چیست » همراه ویرا باشید تا به صورت کامل شما را با معنای طراحی سایت و لزوم استفاده از آن برای گسترش کسب و کار آشنا کنیم.

یکی از سوالات پرتکراری که اغلب کاربران از ما می‌پرسند این است که منظور از طراحی سایت چیست ؟ طراحی سایت به معنای طراحی و ساخت یک فضای اینترنتی است که با استفاده از آن می‌توانید برند، محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید؛ این وبسایت به نحوی طراحی و ساخته می‌شود که شما امکان قرار دادن هر نوع اطلاعاتی از قبیل عکس، ویدیو، سبد خرید و … را برای مشتریان خود دارید. ناگفته نماند که اغلب صاحبان وبسایت، از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای راه‌اندازی وبسایت خود استفاده می‌کنند؛ پیشنهاد می‌کنیم پس از اتمام این مطالب، به مقاله وردپرس چیست مراجعه کنید.

Trulli

تایید شده توسط بخش طراحی سایت ویرا

تاریخچه طراحی سایت چیست؟

طبق تحقیقات به دست آمده، اولین وبسایت در 6 آگوست سال 1991 توسط تیم برنرز لی معرفی شد؛ این وبسایت هیچگونه اطلاعات گرافیکی و متنی نداشت و تنها از آن برای ارسال ایمیل استفاده کردند؛ گفتنی است که اولین وبسایت تاریخ، در حال حاضر با آدرس http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html  قابل مشاهده است.

 

منظور از طراحی سایت چیست

 

وظایف طراح سایت چیست؟

در حالت کلی وظایف طراح سایت بستگی به این دارد که مسئولیت طراحی کدام قسمت ازپروسه سایت را برعهده گرفته است؛ از این رو برای طراحی سایت خوب ، به دو تیم طراحی سایت نیاز است که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

  • Back-end: کلیه سایت‌ها از کدهای متعددی درست شدند که کاربران امکان دیدن این کدها را ندارند؛ این کدها با نام Back-end شناخته می‌شوند که طراح Back-end وظیفه کدنویسی سایت را برعهده دارد؛ به صورت معمول این کدها با زبان Python، PHP و ASP نوشته می‌شوند.
  • Front-end: تمامی قسمت‌ها و طراحی‌های ظاهری سایت که در معرض دید کاربران قرار دارد و مخاطب می‌تواند از آن دیدن کند، Front-end نام دارد؛ کلیه این بخش‌ها توسط Front-end با استفاده از زبان HTML ، JAVA-SCRIPT و CSS طراحی می‌شود.

 

مطالعه بیشتر: مراحل طراحی سایت

 

بررسی اهمیت طراحی سایت برای کسب و کار

طراحی سایت در واقع بهترین روش برای شروع کسب و کار و جذب مشتری است؛ به بیانی دیگر کسب و کارهایی که در دنیای امروز وبسایتی ندارند، بی‌شک جایگاهی خوبی در بین رقبای خود پیدا نمی‌کنند. به صورت معمول مدیران کسب و کارهایی که هنوز به شیوه سنتی تجارت خود را انجام می‌دهند، در وهله اول تصور می‌کنند که نیازی به داشتن وبسایت برای پیشبرد اهداف تجاری خود ندارند؛ بنابراین در این قسمت می‌خواهیم، شما را با دلایل طراحی و راه‌اندازی وبسایت آشنا کنیم، تا با اهمیت طراحی وبسایت به صورت تخصصی آشنا شوید.

برندسازی کسب و کار

برندسازی یکی از اهداف مهم هر کسب و کاری است که در سال‌های اخیر نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ بنابراین وبسایت یکی از ابزارهای بسیار خوبی محسوب می‌شود که برند شما را در دید مخاطب رسانه‌ای می‌کند؛ علاوه‌بر آن کاربران، کسب و کار شما را از سایر رقبا متمایز تصور می‌کنند. یکی ار کسب و کار‌هایی که برند سازی تاثیر بسیار زیادی در فروش آن دارد آژانس‌های هواپیمایی هستند؛ که شما می‌توانید با طراحی سایت آژانس هواپیمایی یک قدم بزرگ در بهبود برند سازی خود انجام دهید.

 

طراحی سایت یعنی چه

 

اعتبار بخشیدن به کسب و کار

طراحی یک وبسایت باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما در بین مشتریان می‌شود تا بدین صورت، اعتماد مشتریان را کسب کنید؛ به صورت معمول مشتریان پیش از خرید هر محصولی، وبسایت‌های مختلفی را برای خرید، مورد بررسی قرار می‌دهند؛ بنابراین شما با داشتن وبسایت و ارائه اطلاعات کافی، می‌توانید این کاربران را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

 

مطالعه بیشتر : مراحل ورود به طراحی سایت

ایجاد تعامل با مشتریان

تولید محتوای باکیفیت تاثیرگذارترین شیوه‌ای است که باعث ایجاد تعامل با مخاطبین می‌شود؛ زیرا کاربران پس از مطالعه مطالب سایت، به وبسایت شما اعتماد می‌کنند و از این طریق می‌توانید با مخاطبین ارتباط برقرار کنید؛ یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تعامل با مشتری، این است که از سلایق و نظرات مشتریان خود اطلاع پیدا می‌کنید تا با کمک آن کسب و کارتان را رونق دهید.

کاهش هزینه‌های نهایی با طراحی سایت

طراحی سایت فروشگاهی هزینه بسیار کم‌تری به نسبت اجاره فضای کاری، پرداخت مالیات، پرداخت قبوض و … دارد؛ علاوه‌بر آن هزینه تبلیغات وبسایت از طریق بازاریابی محتوایی و تولید محتوا بسیار مناسب‌تر از روش‌های تبلیغات آفلاین است؛ به طور قطع می‌دانید که تبلیغات بخش بسیار مهم کسب و کار شما محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید محصولات خود را برای فروش در اختیار مشتریان قرار دهید.

دسترسی نامحدود به وبسایت برای خرید

یکی دیگر از دلایلی که راه‌اندازی وبسایت را به شما پیشنهاد می‌کنیم، این است که با داشتن وبسایت در هر مکانی به صورت 24 ساعته می‌توانید محصولات خود را برای فروش در وبسایت خود قرار دهید؛ بدین صورت شما می‌توانید محصولات خود را حتی به مشتریان خارج از کشور نیز بدون محدودیت بفروشید.

صرفه جویی در زمان

داشتن یک وبسایت اینترنتی باعث صرفه جویی در زمان شما و مشتریان می‌شود؛ در واقع مشتریان با جستجوی محصول موردنظرشان در وبسایت می‌توانند خرید کنند؛ علاوه‌بر آن شما در سریع‌ترین زمان ممکن محصول خود را به مشتری معرفی می‌کنید.

 

وب دیزاین چیست

 

شناخت و جذب مشتریان هدف

با استفاده از وبسایت می‌توانید مشتریان هدف خود را پیدا کنید؛ علاوه‌بر آن در میان رقبایی که هنوز به شیوه سنتی فعالیت می‌کنند، متمایز باشید. برای مثال شرکت های تازه تاسیس و کوچک که تازه شروع بکار کرده‌اند می‌توانند با طراحی سایت شرکتی مخاطبان هدف خدمات خود را پیدا کنند.

 

مطالعه بیشتر : امکانات طراحی سایت

 

بروزرسانی اطلاعات وبسایت

مزیت بسیار خوب وبسایت این است که به راحتی و با کم‌ترین میزان هزینه می‌توانید، در وبسایت خود تغییرات خاصی را اعمال کنید؛ به عبارتی دیگر بروزرسانی وبسایت در کم‌ترین زمان ممکن و با کم‌ترین میزان هزینه انجام می‌شود.

طراحی سایت و افزایش استقلال مالی

امروزه پیدا کردن شغلی که مناسب شما باشد کمی سخت است؛ از این رو داشتن وبسایت یکی از روش‌هایی به حساب می‌آید که از طریق آن می‌توان به استقلال مالی دست پیدا کرد؛ علاوه‌بر آن مدیریت کسب و کارتان را خودتان برعهده می‌گیرید.

مزایای طراحی سایت نسبت به کسب و کار سنتی

  1.  کاربران معمولا آدرس وبسایت را بهتر به خاطر می‌سپارند؛ به عبارتی دیگر تبلیغات اینترنتی در ذهن مخاطبین ماندگارتر است.
  2.  کاربران برای خرید هر محصولی، در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن، می‌توانند اطلاعات زیادی را به دست آورند.
  3.  شانس دیده شدن تبلیغات اینترنتی بسیار بیشتر از روش سنتی یا آفلاین است.
  4.  با جذب مشتریان از طریق وبسایت، هزینه‌هایی که صرف تبلیغات کردید مجددا بازمی‌گردد.
  5.  در وبسایت به راحتی می‌توانید اطلاعات و تبلیغات خود را تغییر دهید؛ در صورتی که برای تغییر هرگونه اصلاحی بر روی تراکت، بیلبورد، روزنامه و … باید هزینه بسیار زیادی را پرداخت کنید.
  6.  زمانی که تبلیغات را روی وبسایت خود برای مشتریان آماده می‌کنید، این تبلیغات به صورت مداوم در معرض نمایش مشتریان هستند.
  7.  با استفاده از پشتیبانی سایت می‌توانید رضایت مشتریان را به دست آورید.
  8.  در تبلیغات اینترنتی می‌توانید هزینه را برحسب هر بار کلیک مخاطب تعیین کنید؛ در صورتی که در کسب و کار سنتی باید مبلغ زیادی را بابت تبلیغات آفلاین بپردازید.
4/5 - (3 امتیاز)
سخن نهایی
امیدواریم که از مقاله امروزه بهره کافی را برده باشید؛ این مقاله با همکاری پرسنل باتجربه پیشگامان ویرا تهیه شده است؛ شرکت پیشگامان ویرا بهترین خدمات طراحی سایت را با قیمت‌هایی بسیار مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد؛ از این رو پیشنهاد می‌کنیم برای هماهنگی‌های بیشتر جهت شروع همکاری با کارشناسان ماهر پیشگامان ویرا در ارتباط باشید.
Picture of فائزه اعلمی
فائزه اعلمی

مارکتینگ، آموزش و نوشتن ۳ علاقه‌مندی بزرگ منه! این مقالات تلفیقی از هر ۳ مورده. نظرات‌تون ارزشمنده؛ می‌خونمشون:)

سایر مقالات

جدید ترین مطالب ویرا رو از دست نده

47 پاسخ

    1. سلام وقتتون بخیر دوست عزیز شما میتوانید با عضویت در خبرنامه ویرا از آخرین مطالب ما با خبر باشید 🌸

  1. واقعا عالی و مفید بود سپاس از سایت و تیم خوبتون
    امید وارم همیشه با این قدرت کار رو پیش ببرید.
    با تشکر

  2. با عرض سلام و خدا قوت. مطالب این سایت با حوصله و دقت نظر بسیار خوبی تهیه و تدوین شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *